סקר JD פאואר לאמינות כלי רכב בארה"ב הסוקר בעלי כלי רכב המחזיקים במכוניות עד גיל שלוש שנים פירסם תוצאות מעניינות החושפות את הפער בין התדמית בישראל ולבין מה שהנהגים בשוק הרכב הגדול בעולם מדווחים בפועל על אמינות מותגי הרכב.
בניגוד למה שניתן היה לצפות, המותגים היפנים כולל מותג היוקרה של טויוטה - הלקסוס הסתפקו במקומות נמוכים יותר מאשר מותגי רכב אחרים.
במקום הראשון נבחר מותג ביואיק של GM שהקדים את המותג הבריטי ויגואר בהפרש זעום. שני המותגים הדיחו את לקסוס מראש רשימת המכוניות האמינות, מקום קבוע שתפסה בסקר בשנים האחרונות.
את המקום הרביעי והמכובד השיגה טויוטה, שזכתה ב-2008 גם לתואר יצרנית הרכב הגדולה בעולם. המתחרה היפנית - הונדה נמצאת הרחק במקום ה-10, אך חשוב לציין כי ביניהן ממוקמים רק מותגי יוקרה כמו לינקולן, קאדילק, אקורה - מותג היוקרה של הונדה, אינפיניטי, מרקורי - מותג היוקרה של פורד וקדילאק.
בניגוד לתפיסה הרווחת בשוק הישראלי לגבי אמינותם של מותגים יפניים וגרמניים, נראה כי חלקם נחשבים בארה"ב כלא אמינים. סוזוקי ממוקמת במקום האחרון (37) והלא מחמיא כשמקום לפני אחרון ממוקמת פולקסווגן.
מאזדה, מותג העם של נהגי ישראל מוקם במקום ה-33 כשעל פניו חולפים מותגים כמו האמר (30), דודג', סאתורן (אופל), קריילזלר ועוד מותגים אחרים שיש להם בישראל תדמית של רכבים פחות אמינים, בוודאי שפחות אמינים מסוסי העבודה היפניים הממלאים את שוק הרכב בישראל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.