חברת HOT תעניק לכל מי שהיה מנוי שלה ב-17 במאי 2006 הטבה שהינה זכות לקבל תא קולי מתקדם למשך שנה ללא תשלום - או לחילופין קו נוסף למשך שנה ללא תשלום דמי מנוי בגינו. כך נקבע בהסדר פשרה בתביעה ייצוגית נגד HOT ובזק , שאושר היום (א') על-ידי בית המשפט המחוזי בתל-אביב.
כל אחת מההטבות המוצעות לבחירת הלקוח הינה בשווי כולל של כ-55 שקל.
התובע, עו"ד ליאור ציגלר, טען כי בשל תקלה כללית בקווי הטלפון של HOT שאירעה במחצית מאי 2006, הוא לא הצליח לחייג מקו הטלפון שבביתו במשך 36 שעות ואיבד זמן עבודה יקר.
HOT התכחשה לאחריותה לתקלה, וטענה כי הסיבה לפרוץ התקלה נעוצה בעיצומים בהם נקטו עובדי בזק, כך שלא היתה לה שליטה או אפשרות לתיקון התקלה.
השופטת ציפורה ברון לא קיבלה את המלצת הצדדים בהסכם הפשרה לשלם לתובע הייצוגי גמול של 100 אלף שקל ולבא-כוחו, עו"ד אליהו ציגלר, שכר-טרחה בסך של 350 אלף שקל. היא קבעה כי התובע יתוגמל על-ידי בזק ב-50 אלף שקל, ואילו שכר-טרחתו של בא-כוחו יעמוד על 120 אלף שקל.
השופטת הסבירה כי בית המשפט אינו יכול לפסוק סכום כסף גבוה לאין שיעור משווי ההטבה שניתנה ללקוחות (להלן: חברי הקבוצה), כאשר סיכויי התביעה לא היו גבוהים. לדעתה, היחס בין התגמול המומלץ לתובע ובא-כוחו לבין ההטבה ליתר חברי הקבוצה הינו בלתי סביר ויוצר תחושה לא נוחה.
לדבריה, התביעה אמנם הביאה תועלת לחברי הקבוצה, אך לא בשיעור המצדיק קבלת גמול כה גבוה. (ת.א. 1618/06).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.