בג"ץ דחה היום (א) את בקשותיהן של ארקיע וישראייר למתן צו ביניים שימנע משר התחבורה להעניק לאל-על אישור סופי להפעלת קו טיסות לאילת. זאת, עד שיקויים להן שימוע מלא, בו יוכלו להשמיע את מלוא נימוקיהן וטיעוניהן בפני שר התחבורה או ראש רשות התעופה האזרחית; וכן כל עוד אל-על חסינה למעשה מתחרות מצד חברות תעופה ישראליות ברוב המוחלט של הקווים שאותם היא מפעילה ליעדים בחו"ל; וכן עד לסיום הדיון בעתירה.
כזכור, שתי החברות עתרו לבג"ץ לאחר ששר התחבורה, ישראל כץ, הודיע כי החליט לפתוח את שוק הטיסות בקו נתב"ג-אילת לתחרות נוספת ולאשר לחברת אל-על להפעיל את הקו.
כזכור, מספר שבועות לפני החלטתו של השר החליט מנהל רשות התעופה האזרחית, גיורא רום, לדחות את בקשת אל-על להפעיל את הקו, בנימוק שאין עדיין מקום למובילים נוספים בתעופה הפנים-ארצית.
בהחלטתו היום כתב השופט חנן מלצר כי לאחר שעיין בשתי העתירות וכן בתגובת אל-על ומשרד התחבורה ובתשובתה המקדמית של אל-על לבקשות לצווי ביניים, הוא אינו רואה מקום להוצאת צווי ביניים בשלב זה.
לדברי מלצר, "החלטתי זו מושתתת בין השאר על הודעת המדינה, במסגרתה נאמר כך: 'כאשר תתקבל החלטה סופית ובכפוף לתוצאתה, תוכל העותרת - אם תהיה לה עילה לכך - לפנות לבית המשפט ולבקש כל סעד שתמצא לנכון".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.