האינטרנט הוא מקור המידע העיקרי עבור 82% מבני-הנוער - כך עולה ממחקר שערך משרד הפרסום Teenk בקרב 433 בני-נוער בגילאים שבין 15-18.
מהמחקר עולה עוד כי בני-נוער מבלים בממוצע כ-3.8 שעות ביום בגלישה ברשתות חברתיות (בעיקר פייסבוק) באינטרנט. על-פי הנתונים, בנים מדווחים על ממוצע גלישה של כ-3.1 שעות, ואילו בנות על 4.4 שעות.
אתר פייסבוק גם מוביל את רשימת האתרים שאליהם נכנסים בני-הנוער לפחות פעם ביום, יחד עם גוגל ו-YouTube. אחריהם ברשימה פורטל וואלה, שמשמש עבור בני-נוער רבים גם כספק של דואר אלקטרוני, ורק לאחר מכן אתרים נוספים כמו ynet, mako, תפוז, נענע, MSN ו-nrg.
מהמחקר עולה עוד כי הנושא המטריד ביותר את בני הנוער הוא המצב הביטחוני, אחריו בעיית האלימות, ההשתמטות מהצבא, המצב הכלכלי ואיכות הסביבה.
מבחינת ההוצאות הכספיות השבועיות דיווחו בני-נוער גם מהמרכז וגם מהפריפריה על היקף הוצאות זהה: 200 שקל בשבוע.
עם זאת, התגלה פער בין ההוצאות של בנים להוצאות של בנות. בעוד שבנים מוציאים כ-160 שקל בשבוע - בנות מוציאות כ-241 שקל בשבוע. בנוסף, מעניין היה לגלות כי מרבית בני-הנוער, כ-81%, דיווחו כי הם חוסכים כסף עבור "משהו גדול".
השפעה על הוצאות הבית
לבד מההוצאות על עצמם, מדווחים בני-הנוער כי יש להם השפעה רבה על הוצאות משק-הבית, וכי הוריהם מתייעצים איתם לגבי מגוון של החלטות רכישה.
כך, למשל, כ-69% דיווחו כי הם מייעצים להוריהם לגבי רכישת ממתקים וחטיפים, כ-65% לגבי רכישת מוצרי מזון לבית, כ-40% מייעצים לגבי בחירת מפעיל סלולרי למשפחה, כ-58% לגבי בחירת חבילת ערוצים בכבלים או בלוויין, כ-42% בבחירת ספק אינטרנט ביתי וכ-60% לגבי בחירת סרט קולנוע לכל המשפחה. כ-49% מדווחים כי ההורים נעזרים בהם ברכישה או בהשוואה בין מוצרים באמצעות האינטרנט.
יניב ויצמן, מנכ"ל ובעלי חברת Teenk, מסר כי "מחלקת המחקר והאסטרטגיה של החברה מציעה מגוון של כלי מחקר כמותיים ואיכותניים שמעניקים צוהר לעולמם של בני-הנוער".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.