החופש לבחור בין חברות הסלולר מקבל היום (ב') משמעות חדשה עם כניסתו לתוקף של חוק ביטול קנסות היציאה - וביטול הלכה למעשה של מושג ההתחייבות לחברה.
החל מהיום, מנויים חדשים או כאלה שהתקשרו עם חברות הסלולר החל מנובמבר האחרון, לא ישלמו קנסות יציאה כאשר יבקשו לעזוב את החברה.
לקוחות ותיקים יותר ישלמו 8% מהחשבון החודשי הממוצע כפול מספר החודשים שנותרו להתחייבות.
עם זאת, חברת הסלולר תוכל להמשיך לגבות תשלומים עבור ציוד שנרכש ממנה, כמו מכשיר סלולרי או ציוד קצה אחר, וכן עבור חובות עבר שצבר המנוי.
מגבירים את התחרות
החוק החדש, כמו תיקונים צרכניים נוספים בתחום התקשורת, מתייחס ללקוח פרטי המחזיק עד 100 קווים. לקוח שמקבל שירות עבור למעלה מ-100 קווי סלולר יהיה חייב בתשלום לחברה על-פי הסכם ההתקשרות שלו.
הצעד הנוכחי הוא חלק משורת מהלכים צרכניים שמנהיג משרד התקשורת והעומד בראשו, השר משה כחלון, במטרה לצמצם את חסמי המעבר בין החברות ולהגביר את התחרות והשקיפות עבור הלקוח.
בין השאר יושמו עד כה ההפחתה של דמי הקישוריות, צמצום תקופת ההתחייבות לחברות עוד טרם ביטול הקנסות, ההגבלה על מתן שירותי תוכן ללא אישור מפורש של הצרכן ועוד.
בנובמבר האחרון אף נכנסה לתוקף התקנה לביטול קנסות היציאה למנויים קיימים בכל ענפי התקשורת - כבלים ולוויין, ספקי אינטרנט, טלפוניה נייחת וטלפוניה בינלאומית - לאחר שבאוגוסט 2011 בוטלו הקנסות עבור מנויים חדשים בכל החברות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.