אברהם לבנת (בונדי), מבכירי התעשייה הישראלית ומייסד קבוצת תעבורה, נפטר בגיל 93. הלווייתו תתקיים מחר (יום ד', 14.6.17) בבית העלמין ביישוב כרמי יוסף. הוא הותיר אחריו שלושה ילדים, השותפים בעסקיו.
בונדי, ניצול שואה שהצליח להימלט ולעלות לארץ ישראל בזכות מסמכים מזויפים שקיבל מחסיד אומות העולם ראול ולנברג, רכש בשנת 1947 משאית ששימשה לסלילת כבישים. חמש שנים לאחר מכן החזיקה החברה שלו בארבע משאיות והמשיכה בהתרחבות. בשנת 1955 ייסד יחד עם צבי קנדינצי את חברת תעבורה ולאחר שנתיים הצטרף אליה גם אחיו, יצחק. עם השנים התפתחה החברה והשווי שלה הלך וצמח. בשנת 1996 נכנסה החברה כשותפה עם חברת ממ"ן העוסקת בשינוע מטענים אוויריים ועם חברת אגד. בשנת 2003 הפך בונדי לשותף, יחד עם נוחי דנקנר ועם משפחת מנור, בשליטה ב-IDB.
כיום עוסקת קבוצת תעבורה גם ביבוא ובשיווק של משאיות איסוזו בישראל ובמספר מדינות אירופיות. כמו-כן היא היבואן והמפיץ של כלי רכב מתוצרת פורד במספר מדינות אירופיות.
בשנת 2010 מינה בונדי את ראש ממשלת ישראל לשעבר, אהוד אולמרט, לעמוד בראש קבוצת אברהם לבנת בע"מ, המחזיקה ביותר מ-100 חברות. המינוי גרר ביקורת קשה בשל החלטת אולמרט כשר התמ"ת להקשות על יבוא מלט מחוץ לארץ, החלטה שהיטיבה עם מפעל נשר הישראלי שבבעלות חברת משאב מקבוצת IDB, שבונדי, כאמור, היה שותף שלה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.