תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"בית בעיני הוא שילוב של חלומות, צרכים ותקציבים"

כך אומרת שירלי דן, המתמחה בתכנון, עיצוב ופיקוח וילות יוקרה • איך היא ניגשת אל עבודת העיצוב - משלב תכנון היסודות ועד לקביעת המזוזות? ומהו לדעתה "הלב הפועם של התהליך"?

Decor star קרניזים; Marvin חלונות מעוצבים לבית; טקסטיל ווילונות Miriam Orgon; רהיטי אריק בן שמחון / צילום: שי אדם
Decor star קרניזים; Marvin חלונות מעוצבים לבית; טקסטיל ווילונות Miriam Orgon; רהיטי אריק בן שמחון / צילום: שי אדם

הכתבה מטעם שירלי דן 

שירלי דן מתכננת בתי יוקרה למשפחות. "בית בעיניים שלי הוא שילוב אישי ומשפחתי של חלומות, פנטזיות, צרכים ותקציבים", היא מסבירה. עליו להיות נעים ועוטף ועם זאת הרמוני ונוח להתנהלות. אני מאמינה שהיפה והאסתטי חייב להיות פרקטי ונגיש באותה המידה. על כפות המאזניים הללו, תוך יצירת איזונים אינסופיים, מנהלת דן את תהליך העיצוב ביחד עם לקוחותיה.

דן, הנדסאית אדריכלות, המתמחה בתכנון, עיצוב ופיקוח וילות יוקרה, מגדירה עצמה לפני הכול כאמא לארבעה ילדים נפלאים, הרואה בבית ובמשפחה ערך עליון. לדבריה, הקן האוהב והחמים שהקימה במרחב הפרטי שלה, מעיד רבות על האג’נדות התכנוניות והעיצוביות המגדירות אותה כמעצבת.

ללמוד על הלקוח

"אני יוצאת עם הלקוח לתהליך חווייתי הכולל התייחסות לטעמים, השראות וחוויות, אותן ליקטו בעלי הבית במרוצת הזמן", מספרת דן על התהליך העיצובי אותו היא מובילה ותפיסת עולמה, שבאים גם לידי ביטוי בספר "בבית עם שירלי דן". "אני מתמחה בעיצוב ובתכנון למשפחות ומלווה כל פרויקט מהיסודות ועד למזוזות. לכן את העבודה על הבית אני מתחילה עם תחקיר על מי שגרים בו, שלכל אחד מהם הסיפור שלו. אני בונה את התוכנית ומגדירה סגנון עיצובי לפרויקט בהתאם לשאלון שהכנתי, הכולל תחביבים, צרכים, חלומות ותקציב. את כל אלה אני יוצקת לסקיצה שלוקחת בחשבון את המגרש, הקרקע, הטופוגרפיה, השכנים, כיווני אוויר ושמש. זה שלב משמעותי - העמדה של הבית על המגרש הוא השלב החשוב ביותר וממנו נגזרים התהליכים".

  • חלונות מעוצבים לביתMarvin ; רהיטי אריק בן שמחון / צילום: שי אדם

    חלונות מעוצבים לביתMarvin ; רהיטי אריק בן שמחון / צילום: שי אדם

  • קרניזים Decor star; רהיטי אריק בן שמחון / צילום: שי אדם

    קרניזים Decor star; רהיטי אריק בן שמחון / צילום: שי אדם

  • וילונות Miriam Orgon; חלונות מעוצבים לבית Marvin / צילום: שי אדם

    וילונות Miriam Orgon; חלונות מעוצבים לבית Marvin / צילום: שי אדם

  • Miriam Orgon וילונות / צילום: שי אדם

    Miriam Orgon וילונות / צילום: שי אדם

 

תשומת לב לפרטים הכי קטנים

את הסטודיו בו היא עובדת מגדירה דן כ"לב הפועם של התהליך". היא גם מקפידה לציין התרומה של הצוות שלה לפעילות. "הסטודיו שלנו כולל 11 אנשי צוות, מומחים בתחומם, בעלי ניסיון מוכח - אדריכלי יוקרה, הנדסאים, מפקחים, מנהלי פרויקט ואנשי אדמיניסטרציה. זהו המקום בו נרקמות התוכניות, בו מסנכרנים לוחות הזמנים עם תוכניות העבודה ובו נסגרים כל הקצוות באופן הרמטי, לפני תחילת העבודה בשטח". לדבריה, בסטודיו לאדריכלות ועיצוב פנים איכותי מתרחש קסם - במידה ויודעים להעניק את תשומת הלב הגדולה ביותר לפרטים הכי קטנים.

"בסופו של דבר", היא מסכמת, "בית, רחב ומעוצב ככל שיהיה, הוא חלל שחייב לייצר אינטימיות ותחושת ביתיות לצד נוחות ונגישות, ברמות הגבוהות ביותר. היכולת לשלב בין כל הפרמטרים הללו בעבודת תכנון ועיצוב בתי יוקרה, היא הערך המוסף שאני מעניקה למי שיתגורר בבית בסוף התהליך".