טסלה | פודקאסט

הישראלים התנפלו על טסלה. ואז הגיעו התקלות

כ-5,000 מכוניות טסלה נשלחו בחצי השנה האחרונה בישראל, פי 4-5 בהשוואה לשווקים גדולים מאיתנו • אבל אז צצו גם בעיות: מזגנים שהתקלקלו, תורים מחוץ לעמדות טעינה ואי ודאות לגבי מכירת המכונית כיד שנייה • אילו מתחרות מחכות לטסלה בסיבוב והאם הנסיקה הגדולה תיעצר? • הצוללת

עומס של מכוניות טסלה במוסך של טסלה בפתח תקווה / צילום: בר - אל
עומס של מכוניות טסלה במוסך של טסלה בפתח תקווה / צילום: בר - אל

מאז שטסלה הכריזה על כניסתה לישראל לפני כחצי שנה, נמכרו כאן כ-5,000 מכוניות, כמות גדולה פי 4-5 בהשוואה לשווקים גדולים בהרבה מאתנו, כמו ספרד והולנד. אלה נתונים שוברי שוק גם מכיוון שהמחישו עד כמה מדובר במותג חזק ואטרקטיבי. התברר שאפילו אנשים שרוכשים רכבי יוקרה (מחיריהן של מכוניות טסלה הם 200-280 אלף שקל) ומצפים לשירות ברמה הגבוהה ביותר, היו מוכנים להתיישר אל התנאים של טסלה: רכישה אך ורק דרך אתר האינטרנט ועם מערך שירות שנמצא בעיקרו מעבר לים.

אבל אז החלו לצוץ גם בעיות. בשבועות האחרונים דיווחו ישראלים שברשותם מכונית טסלה מתוצרת סין על תקלה סדרתית באחד הצינורות של מערכת קירור תא הנוסעים, שבגללה הושבת המזגן בשיא אוגוסט. חלק מהנהגים התבשרו שייאלצו להמתין עד להגעת מלאי חדש של חלפים בימים הקרובים. דובר טסלה מסר בתגובה כי "אנחנו מודעים לכך שמספר קטן של כלי רכב הושפעו מהסוגיה הזו. כלי הרכב הראשונים שהושפעו כבר תוקנו וחזרו לכביש ואנחנו פועלים לתקן את הבעיה מוקדם ככל הניתן".

קשיים נוספים שעמם מתמודדים הנהגים הישראלים הם מספר קטן של עמדות טעינה שפזורות ברחבי הארץ, ותורים ארוכים להטענה בחלקן; והצורך להמתין זמן ממושך עד לקבלת חלקי חילוף חלופיים ממעבר לים. וברקע כל אלה ישנם הדיווחים מארה"ב על בעיות במערכות הנהיגה האוטונומיות של טסלה - שאינן פועלות ברכבים הישראלים.

אבל למרות כאבי הגדילה, נראה שכניסתה של טסלה לישראל פילסה את הדרך להגעת עוד דגמים של מכוניות חשמליות, ואולי גם הבהירה עד כמה המודל של שוק הרכב המקומי קפא על שמריו. לא כולם מרוצים: יש גם גורמים שיש להם אינטרס ברור לעצור את ההתפשטות של טסלה, ושל מכוניות חשמליות ככלל, על כבישי ישראל, כמו למשל חברות הליסינג.

מה העתיד צופן בחובו לטסלה בעולם ובישראל? אילו מתחרות עומדות בפתח ומה העמדה של ישראל כלפי המכוניות החשמליות? האזינו לפרק השבוע של "הצוללת של גלובס".