בדרך לקחת משכנתה? ודאו שהביטוח משתלם

נושא הביטוחים במסגרת לקיחת משכנתה הוא לא עוד 'וי' שצריך לסמן • כך תעשו זאת נכון

מה צריך לבדוק בדרך לביטוח המשכנתה
מה צריך לבדוק בדרך לביטוח המשכנתה

ביחד עם נטילת המשכנתה לרכישת דירה, מחויבים הלווים לערוך ביטוח. פעמים רבות, כאשר אנו באמצע הליך להלוואת ענק נושא הביטוח הוא עוד סעיף שצריך לסמן עליו וי בדרך להשלמת העסקה. אולם, מומלץ להקדיש זמן לנושא הביטוח, כי לאורך השנים עלותו גבוהה. לפניכם מספר נקודות בביטוחי המשכנתאות אליהן כדאי לשים לב:

1) הבנק מתנה את ההלוואה בביטוח רכוש לדירה ובביטוח חיים - כך במקרה שהלווים הולכים לעולמם, חברת הביטוח משלמת את היתרה לבנק. ניתן לעשות את הביטוחים בכל חברת ביטוח לבחירתכם. רבים מאלה שמנסים לסגור את הביטוח כמה שיותר מהר, עושים זאת דרך הסוכנות של הבנק. כמו ברכישת כל מוצר פיננסי, כדאי לבקש ולהשוות מספר הצעות. אם אתם אומרים לעצמכם "עכשיו נסגור דרך הסוכנות של הבנק, ואחר כך מקסימום נחליף", שימו לב שאתם אכן עושים זאת.

2) נפוצות היום הצעות לביטוח בהן אתם משלמים בעשר השנים הראשונות, ואחר כך הביטוח ממשיך ללא עלות עד סיום המשכנתה. ההצעה הזאת בונה על כך שאתם תעשו אחת מן השתיים: או תפרעו את המשכנתה בפירעון מוקדם, או תמכרו את הדירה ותשפרו דיור בעזרת משכנתה חדשה. כך, שבכל אופן תסיימו את המשכנתה הנוכחית מהר יותר ממה שאתם חושבים. בדרך כלל, בהצעות הללו הפרמיות בשנים הראשונות גבוהות יותר מהצעות מתחרות, ולכן אם תפרעו את המשכנתה מוקדם יותר ההצעה השתלמה לחברת הביטוח. הצעות אלו משתלמות אם אתם יודעים שלקחתם משכנתה ואתם תפרעו אותה כסדרה עד סופה.

3) כאשר אתם לוקחים הצעות ביטוח, אל תבדקו רק את התשלום החודשי בהתחלה. הקפידו לבדוק כמה פרמיה אתם משלמים בסך-הכול עבור הביטוח ואיך מתפתחים התעריפים לאורך השנים. אל תשוו רק את השנים הראשונות, בהן בדרך כלל יש הנחות, אלא הסתכלו על התעריף הכולל. אם בחרתם ביטוח שבו יש הנחות בשנים הראשונות, אחרי מספר שנים כדאי לבחון האם יש הצעות אטרקטיביות יותר למחזור הביטוח.

4) לבסוף, "אם אתם ממחזרים משכנתה, שימו לב שיש מקרים בהם ניתן למחזר משכנתה ולהמשיך עם הביטוח הקיים, וכדאי להיות ערים להם ולבדוק האם הם רלוונטיים עבורכם", אומר יועץ המשכנתאות אריאל וידר. כדאי גם לבחון אם אתם יכולים להמשיך עם הביטוח הקיים, בייחוד אם מאז רכישת הפוליסה חלו שינויים במצבכם הבריאותי.