מנכ"ל משרד הבריאות: "לא רואים ירידה במספר החולים הקשים"

בדיון שנערך בוועדת חוקה, הודיע מנכ"ל משרד הבריאות כי יבוטל התו הירוק בבריכות שחייה חיצוניות • לגבי התחלואה אמר פרופ' אש כי "בעוד שלפני שבוע היינו במגמת ירידה ברורה, בימים האחרונים רואים עצירה בירידה"

מנכ''ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש / צילום: דוברות הכנסת שמוליק גרוסמן
מנכ''ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש / צילום: דוברות הכנסת שמוליק גרוסמן

מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש הודיע כי יבוטל התו הירוק בבריכות חיצוניות. זאת במהלך דיון שמתקיים הבוקר (ג') בוועדת חוקה על מדיניות התו הירוק שכינס היו"ר ח"כ גלעד קריב.

פרופ' אש הציג את תמונת מצב התחלואה וציין כי נעצרה מגמת הירידה במספר המאומתים ומגמת ההדבקה. "בעוד שלפני שבוע היינו במגמת ירידה ברורה, בימים האחרונים רואים עצירה בירידה ומקדם ההדבקה שעמד על 1.3 לפני שבועיים וירד מתחת ל-1 נמצא בימים האחרונים סביב 1, כך שמספר המאומתים נשאר גבוה, עם ממוצע של 8,000 מאומתים, עם פיקים כמו אתמול של 10,000", אמר.

בנוסף, מזהיר פרופ' אש כי "לא רואים ירידה במספר החולים הקשים שעומד על סביב 700, על אף ירידה קלה ביומיים האחרונים. אם מסתכלים על החולים במצב קריטי, המונשמים, רואים עליה בימים האחרונים מ-150 ל-190 ומספר המשתמשים באקמו עלה מ-23 ל-31. יש פה גם השפעה של החגים ותחילת שנה"ל. אנחנו לא רואים עליה בתחלואה אבל אנחנו מקווים לראות בימים הקרובים המשך ירידה בתחלואה. זה כרוך בקשר בין המחוסנים ללא מחוסנים, מאחר שאנחנו רואים קצת האטה בחיסונים בגלל החג".

בהמשך לבקשות חברי הכנסת לבטל את התו הירוק בבריכות החיצוניות, בין היתר על ידי היו"ר, ח"כ סימון דוידסון וח"כ ולדימיר בליאק, אמר פרופ' אש כי "אנחנו בוחנים כל הזמן את הצורך בעדכון התו הירוק. אחד הדברים שהבטחתי לבחון בדיון קודם הוא נושא הבריכות. דבר ראשון אנחנו מדברים על בריכות בחוץ בגלל סיכויי ההדבקה היותר נמוכים וגם בשל כך שילדים לא מחוסנים צריכים לעשות בדיקות מדי יום וזה נטל גדול.

"התלבטנו לנוכח מה שתיארנו אם נכון להעביר את הבריכות מתו ירוק לתו סגול אך החלטנו לבטל את התו הירוק בבריכות החיצוניות וזה נראה לנו נכון מבחינת האיזון. זה צעד ראשוני המובא בתקנות החדשות".

פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא אמר בדיון כי "הנתונים שלנו מראים ששיעור החיוביים אצל הילדים עומד על 7.1% לעומת 5.9% בקרב המבוגרים". לדבריו, אתמול סוכם עם ראש הממשלה בנט שבמקום ניירת, התו הירוק למחוסנים ונבדקים יעודכן בברקוד אוטומטי שיוזן לתוך המערכת.