תורפז רוכשת שליטה בחברה בלגית בכ-11 מיליון אירו

הרכישה של חברת FIT תתבצע באמצעות תשלום מזומן של 20% מהסכום ו-80% באמצעות הקצאת של 1.9% ממניות תורפז

קרן חזון, מנכ''לית תורפז / צילום: יח''צ
קרן חזון, מנכ''לית תורפז / צילום: יח''צ

חברת תמציות הטעם והריח תורפז  תעשיות ממשיכה ביישום האסטרטגיה לצמיחה מהירה באמצעות רכישות. החברה דיווחה היום (א') כי חתמה על הסכם לרכישת 60% ממניות החברה הבלגית Food Ingredients Technology (או בקיצור FIT), תמורת 10.9 מיליון אירו (12.9 מיליון דולר).

חברת FIT, בבעלותו ובניהולו של דויד לנדאו, עוסקת בייצור Savory (טעמים מלוחים ומתובלים) ופועלת במערב אירופה, בעיקר במדינות בנלוקס (בלגיה-הולנד-לוקסמבורג). לאחר השלמת העסקה יצטרף לנדאו לצוות הניהול של תורפז ויחזק את ניהולה בתחום הטעמים.

הרכישה תתבצע באמצעות תשלום מזומן בשיעור 20% מהסכום ו-80% באמצעות הקצאה של 1.9% ממניות תורפז, על בסיס מחיר ממוצע של מניית תורפז ב-30 הימים שלפני מועד החתימה (17.32 שקל). בנוסף קיבלה תורפז אופציית CALL לרכישת יתרת המניות (40%) של FIT בתום שלוש שנים ממועד השלמת העסקה, כאשר למוכר בעסקה ניתנה אופציית PUT לחייב את תורפז ברכישת יתרת המניות.

"מינוף של סינרגיות בין חברות הקבוצה בכל העולם"

תורפז מפתחת ומייצרת אלפי תמציות טעם וריח, חומרי ביניים וחומרי גלם ייחודיים ומשווקת ומוכרת אותם בלמעלה מ-30 מדינות ברחבי העולם. לדברי תורפז, FIT מציגה שיעורי צמיחה גבוהים; מחזור המכירות שלה בשנת 2020 הסתכם ב-8.9 מיליון אירו וה-EBITDA (רווח תפעולי לפני פחת והפחתות) המתואם עמד אשתקד על כ-2.05 מיליון אירו (כ- 23.2% מהמכירות).

לדברי קרן חזון, יו"ר ומנכ"לית תורפז, "רכישת FIT הינה צעד חשוב ביישום תוכניתה האסטרטגית של תורפז, להרחבת תחום טעמי ה-Savory, והיא מייצרת עבורנו רגל משמעותית במערב אירופה.

"FIT תסייע לנו להרחיב את סל המוצרים שאותו אנו מציעים ללקוחותינו בתחום הטעמים, ותיצור מינוף של סינרגיות בין חברות הקבוצה בכל העולם בתחומי הרכש, הפיתוח וה-cross selling", הוסיפה חזון.

זינוק בשווי מאז ההנפקה במאי

מדובר באסטרטגיה דומה לזו שנקטה בעבר חברת פרוטרום, אשר כוללת רכישת חברות רבות במדינות שונות בעולם ושימוש במוצריהן במדינות אחרות, וכן שימוש בצינורות השיווק שלהן להפצת מוצרים נוספים של החברה האם.

תורפז נסחרה היום בבורסה לפי שווי של 1.8 מיליארד שקל (560 מיליון דולר), לאחר שבחודש מאי השנה השלימה הנפקה ראשונה לציבור לפי שווי של 883 מיליון שקל (276 מיליון דולר) אחרי הכסף. את המחצית הראשונה של 2021 סיימה החברה עם צמיחה של 75% בהכנסות ל-39.4 מיליון דולר, ועם זינוק של 87% ברווח הנקי ל-6.1 מיליון דולר.