זה המועמד המוביל של קארין אלהרר למנכ"ל משרד האנרגיה

ליאור שילת, שביצע בעבר תפקידים ציבוריים לצידם של אריאל שרון ואהוד אולמרט, משמש כיום כמנכ"ל מכון ירושלים למחקרי מדיניות • הוא צפוי להחליף בתפקידו את אודי אדירי שמכהן בתפקיד מאז נובמבר 2017

ליאור שילת / צילום: דור פזואלו
ליאור שילת / צילום: דור פזואלו

כשלושה חודשים לאחר כינונה של הממשלה, מסתמן כי מנכ"ל משרד האנרגיה, אודי אדירי, יסיים את תפקידו. במקומו, כך מסתמן, ימונה ליאור שילת שנחשב למועמד המוביל מטעמה של שרת האנרגיה, קארין אלהרר. יצוין כי בסביבתו של אדירי העריכו כבר בזמן שהממשלה הקודמת סיימה את תפקידה, כי הוא לא יישאר בתפקידו עוד זמן רב לאור האינטנסיביות של התפקיד, ולאור העובדה שבנובמבר הקרוב הוא ישלים ארבע שנים בתפקיד.

שילת, החל את דרכו המקצועית כעוזרו של ראש הממשלה אריאל שרון ז"ל, ועבד לצידו בין השנים 2001-2006. בשנת 2006 הוא מונה לתפקיד ראש אגף תיאום, מעקב ובקרה במשרד רה"מ, תחת אהוד אולמרט, והיה אמון על ניהול שורה של פרויקטים ממשלתיים. לאחר שסיים את תפקידו במשרד רה"מ מילא שילת מספר תפקידים עסקיים וציבוריים בישראל, ארצות הברית ואיטליה. בין היתר שימש שילת כמנהל התוכן בצוות ההיגוי של ועידות המחר של הנשיא שמעון פרס, כאיש הקשר למוסדות הפיננסיים הבין לאומיים בשגרירות ישראל בוושינגטון וכחבר דירקטוריון במספר סטארטאפים ישראלים. הוא בעל תואר שני בתוכנית המשותפת לאנרגיה וגיאופוליטיקה של בתי הספר סיינס פו ו-IFP בפריז. כיום הוא משמש כמנכ"ל מכון ירושלים למחקרי מדיניות.

באם שילת אכן יהיה המועמד המוצהר של שרת האנרגיה, בחירתו תועלה להצבעת הממשלה.