ענקית נדל"ן מסין הפקידה 313 מיליון דולר; עכשיו היא לא מוצאת אותם

עוד שערורייה פיננסית שמאיימת על שוק הנדל"ן הסיני: China Fortune Land, ענקית נדל"ן סינית, מדווחת על משבר לאחר ש"איבדה" 313 מיליון דולר שהופקדו באיי הבתולה

משרדי China Fortune Land. הכסף הושקע בחברה באיי הבתולה ונעלם / צילום: Reuters, dycj
משרדי China Fortune Land. הכסף הושקע בחברה באיי הבתולה ונעלם / צילום: Reuters, dycj

ענקית נדל"ן נוספת מסתבכת בשערורייה פיננסית בשוק הנדל"ן הסיני החבוט. אחרי משבר החובות של Evergrande, קבוצת הנדל"ן הגדולה של סין, שהתרחש במהלך השנה והתברר כאיום פוטנציאלי על כלכלת סין ואף השפיע על הכלכלה העולמית - China Fortune Land, עוד יזמית נדל"ן מובילה בסין, דיווחה ביום חמישי האחרון לבורסה בשנחאי על 313 מיליון דולר, שהופקדו אצל נאמן באיי הבתולה הבריטיים, ואבדו עקבותיהם.

China Fortune Land דיווחה שהכספים הופקדו כהשקעה אצל חברה בשם China Create Capital הרשומה באיי הבתולה, בשנת 2018, עם ציפייה לתשואה שנתית בשיעור של 10%-7% במהלך שנת 2022. אלא שעכשיו, אבד איתה הקשר.

שוק הנדל"ן הסיני, המחזיק עם שאר התעשיות שקשורות אליו כ-30% מהתמ"ג, פוגש בשנה האחרונה מדיניות קשוחה של הממשלה הסינית, שפועלת לצנן את השוק הרותח. China Fortune Land, עוד לפני השערורייה הנוכחית, עברה ב-2021 שנה עסקית קשה מאuד, במהלכה מניית החברה צנחה ביותר מ-70%. עם זאת, החברה מסרה כי טרם ברור איך תשפיע היעלמותם של 313 מיליון הדולר על הרווחים שלה, והבטיחה לשתף פעולה עם המשטרה הסינית כדי להגן על החברה ועל כל בעלי העניין שלה.