באופן זמני: ח"כ יריב לוין ימונה ליו"ר הכנסת

ח"כ יריב לוין ימונה באופן זמני לתפקיד יו"ר הכנסת, ויחליף את ח"כ מיקי לוי • כעת הקרב על תיק המשפטים החל מחדש, אך בליכוד טוענים: נתניהו לא ימהר להכריז על תפקידי השרים לפני סוף השבוע, על מנת למנוע ניצני מרד בסיעה

יריב לוין ובנימין נתניהו במליאת הכנסת / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
יריב לוין ובנימין נתניהו במליאת הכנסת / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

סיעת הליכוד הודיעה הערב (א') על ההחלטה פה אחד למנות יו"ר כנסת זמני, ולבחירת נתניהו מי שיכהן בתפקיד הוא ח"כ יריב לוין. מוקדם יותר היום אמרו גורמים בליכוד כי לוין מעדיף לכהן כיו"ר כנסת על פני שר המשפטים, מה שהוביל בסוף השבוע לתדרוכים נגד שיבוצו של דודי אמסלם בתפקיד.

איך יודעים שהשותפים הבכירים בקואליציה כבר לא מאמינים לנתניהו? 
מה משמעות העברת היחידה לתוכניות חיצוניות לאבי מעוז? בדקנו משלוש זוויות 

כעת נפתחה מחדש דווקא ההתמודדות על תפקיד שר המשפטים אליו מכוון אמסלם. בליכוד טוענים כי נתניהו לא ימהר להכריז על תפקידי השרים לפני סוף השבוע, כדי למנוע ניצני מרד של מי שלא יקבלו את התפקידים המועדפים עליהם במהלך ימי חקיקה אינטנסיביים בהם הסיעה נדרשת להעביר את החוקים להשלמת מלאכת הרכבת הממשלה.

גורמים בליכוד טוענים כי גם מינויו הזמני של לוין עשוי להפוך במהרה לקבוע וה"זמני" נועד לעקור את התנגדויות חברי הליכוד שדרשו את התפקיד לעצמם. מחר יוחלף יו"ר הכנסת הנוכחי, מיקי לוי, בהצבעת חברי הכנסת עם פתיחת המליאה בשעה 16:00, ומיד בהמשך יוכרזו שתי הוועדות שיכינו את חוקי אריה דרעי וסמכויות בן גביר במשרד ביטחון הפנים.

על פי לוח הזמנים המתוכנן בליכוד, ראשי שתי הוועדות, שלמה קרעי ואופיר כץ, ינסו לסיים עם החקיקה עד יום חמישי. ארבעה ימים לתיקון חוק יסוד וחוקים נוספים עשויים להפוך ללו"ז צפוף למדי ובמקביל ינסה מי שעתיד לעמוד בראשות הכנסת לסיים מטעם נתניהו גם את ניסוח ההסכמים הקואליציוניים.

לקואליציית נתניהו ניתנו ביום שישי על ידי הנשיא הרצוג עוד עשרה ימים, עד ליום שני הבא, לסיים את השבעת הממשלה. הרצוג בחר לקצוב לנתניהו עשרה ימים נוספים בלבד מתוך ה-14 האפשריים על פי החוק. נוכח הזעם הפנימי בסיעה, מלאכת שיבוץ השרים בליכוד תייצר לא מעט כיסי התנגדות לנתניהו. על הפרק: מאבק על תיק החוץ וכן על שידרוג תיק החינוך עם תיק נוסף נוכח החירור שלו על ידי המפלגות השותפות בגוש הימין.