לקראת שבוע חקיקה אינטנסיבי: יריב לוין נבחר ליו"ר הכנסת

לוין נבחר בדיון סוער במליאה ברוב של 64 חברי כנסת, והוא יחליף בתפקידו את היו"ר היוצא ח"כ מיקי לוי מיש עתיד • נתניהו: "הפסיקו בפיזור הפחדות ושקרים" • לפיד: "לא ניצחתם ולא תנצחו את הדמוקרטיה הישראלית"

בנימין נתניהו ויריב לוין במליאת הכנסת, היום (ג') / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
בנימין נתניהו ויריב לוין במליאת הכנסת, היום (ג') / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

64 חברי כנסת הצביעו הבוקר (ג') בעד מינוי ח"כ יריב לוין ליו"ר הכנסת, והוא יחליף בתפקידו את היו"ר היוצא, ח"כ מיקי לוי מיש עתיד. בזאת ניתן האות לתחילת שבוע חקיקה אינטנסיבי לקראת השבעת ממשלת נתניהו.

מתנה בשווי מאות מיליונים מנתניהו לדרעי: יקבל את החברה למתנ"סים
בית הדין הארצי מרחיב דרמטית את האיסור על יחסי מרות במקום העבודה
דוח חדש בארה"ב: שוק הנדל"ן מתקרב לרמות המשבר של 2008   

כעת שהליכוד מנהל את סדר היום של הכנסת, צפויה המליאה להתכנס בהמשך היום שוב להצבעה בקריאה טרומית על ארבעה חוקים: תיקון חוק יסוד הממשלה שיאפשר את כהונת אריה דרעי כשר, חוק העברת סמכויות למשרד לביטחון לאומי בראשות איתמר בן גביר, כהונת שר נוסף במשרד הביטחון וכן חוק פיצול הסיעה יתוקן ויאפשר פיצול בשליש בלבד כפי שהיה בעבר.

מוקדם יותר הבוקר נאמו יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו וראש הממשלה יאיר לפיד. "אדוני היו"ר אני רוצה להודות לך על שירותך כיו"ר הכנסת ומבקש לברך את חברינו יריב לוין, על הנכונות להתייצב בשבועיים הללו או כמה זמן שזה ייקח, בתפקיד הזה", אמר נתניהו ומתח ביקורת על הקואליציה ואמר "אני מבקש מחבריי באופוזיציה המתקרבת - קבלו את הכרעת העם. הפסיקו בפיזור הפחדות ושקרים. שמעתי את ראש הממשלה היוצא, ח"כ יאיר לפיד, שאמר שרק הם משלמים מסים ורק הם משרתים בצבא. אני לא חושב שצריך לעשות את ההשוואות האלו ואני בעד להתייחס לכולם כמרקם אחד, אבל אם נשווה גוש לגוש בחשבון פשוט זה מביא לפחות 50 מנדטים שמשרתים בצבא ומשלמים מסים, ובציבור שלכם יש 46 מנדטים".

עוד התייחס נתניהו לפרסום הדרישות של יהדות התורה אמש ואמר "כל הניסיון לפלג ולשסות וגם להמציא נתונים זה דבר פסול בעיקרו. אני רוצה להרגיע אתכם - יש ויהיה חשמל בשבת, יש ויהיו חופי רחצה לכולם, נשמור על הסטטוס קוו. איש באמונתו יחיה, לא תהיה פה מדינת הלכה. תהיה מדינה שבה נדאג לכל אזרחי ישראל ללא יוצא מן הכלל. נבחרנו להוביל בדרך של הימין הלאומי ודרך של הימין הליברלי - וכך נעשה".

לפיד: "הם מקימים פה ממשלה לא לגמרי שפויה"

לפניו נאם ראש הממשלה לפיד ואמר "זו לא ממשלת ליכוד, זו בטח לא ממשלת נתניהו. נתניהו חלש, מבועת מהמשפט שלו, השתלטו עליו אנשים צעירים ממנו, קיצונים ונחושים ממנו. סמוטריץ' ודרעי שולטים בממשלה הזו. נתניהו שותף זוטר. אם אתם חושבים שנשתוק מול כל זה, אתם באמת השתגעתם. ניצחתם בבחירות, אני לא מתווכח עם זה, אבל לא ניצחתם ולא תנצחו את הדמוקרטיה הישראלית. עצמאות בתי המשפט לא כפופה לתוצאות הבחירות. תיקים פליליים לא כפופים לתוצאות הבחירות. זכויות נשים לא כפופות לתוצאות הבחירות. אנחנו לא הפרייארים שלכם. אנחנו לא פה רק בשביל לשלם מסים ולשלוח את הילדים שלנו לצבא".

ראש הממשלה פנה לחברי האופוזיציה המתגבשת ואמר: "יש לי גם בשורה טובה אחת - זה לא יחזיק מעמד. הם חושבים אחד על השני בדיוק מה שאנחנו חושבים עליהם. גם הם יודעים שמה שהם מקימים פה הוא ממשלה לא לגמרי שפויה. אנחנו נאבק בה, ואנחנו לא נוותר להם על המדינה האהובה שלנו. אלה החיים הפוליטיים. פעם אתה למעלה, פעם אתה למטה, אבל אתה לעולם, לעולם לא מוותר. יהיה קשה, אז נעבוד יותר קשה. יהיה מאתגר, אז נלחם יותר."