להישאר מחוברים גם מעבר לים: איך לשלם פחות על חבילות סלולר בחו"ל?

מאות אלפי ישראלים צפויים לנצל את הפסח לחופשה מעבר לים • מי מציע חבילה לשלוש שנים, האם עדיין משתלם לרכוש סים מקומי באירופה, ואיך תחליפו חבילה בכמה הקלקות?

להישאר מחוברים בחו''ל / צילום: Shutterstock
להישאר מחוברים בחו''ל / צילום: Shutterstock

בדיקה טכנולוגית

איך ניתן לשפר שירותים דיגיטליים? אילו מוצרים חדשים יש היום בשוק, ומה איכותם לעומת המתחרים? כיצד פותרים בעיות טכנולוגיות? מדי שבוע המדור ינסה לענות על שאלות אלה ודומות להן. אם נתקלתם בתקלות ואתם זקוקים לעזרה, או שאתם מעוניינים שנסקור מוצרים מסוימים, אתם מוזמנים לפנות למייל: nevo-t@globes.co.il

מאות אלפי ישראלים צפויים לנצל את חופשת חג הפסח לחופשה בחו"ל, ובין כל המשימות והמטלות לפני הטיסה, ישנו גם הצורך לבחור חבילת סלולר. יש כאלו שמעוניינים להיות מחוברים רק לאינטרנט, אחרים צריכים גם שיחות והודעות - ויש גם את אלה שעוברים בין מדינות, וצריכים להכיר את כל האפשרויות השונות. גלובס עושה סדר: כך תשמרו על חיבוריות גם מחוץ לישראל. 

● ​תודה לאמנון ולקפטן: הכירו את הבוטים של וואטסאפ 
התאמה אישית וחיבור לנייד: כך תשתמשו טוב יותר בטלוויזיה החכמה
מחק הקסמים ומסך מפוצל: הפיצ'רים של אנדרואיד שכדאי להכיר

החידוש העיקרי: סים דיגיטלי -e-SIM

אחד הפתרונות שהפכו טרנדיים במיוחד לאחרונה הוא השימוש ב־e-SIM. מדובר בפתרון שאפל לוקחת ברצינות רבה, ולפי פרסומיה התכנון הוא שבארה"ב המכשירים עצמם יהיו אך ורק עם סים אלקטרוני, בלי אפשרות למגירת סים חיצונית. באייפון הבא זה כבר צפוי להיות כך במכשירים שיופצו לכל העולם.

הרעיון הוא שמשלמים על סים דיגיטלי, ומקבלים קוד או ברקוד לסרוק. לאחר מכן ישנם כמה שלבים פשוטים שיש לבצע לפי המפעיל הסלולרי הנבחר, ואז ניתן לחבר את הסים למכשיר. אחת החברות שמציעה שירות זה היא Airalo - כל שיש לעשות הוא להוריד את האפליקציה שלה, לבחור את היעד ואת החבילה, לשלם ולהתחבר.

שני דברים שחשוב לשים אליהם לב: עליכם לבדוק שהמכשיר שלכם תומך ב־e-SIM, ואת התשובה ניתן לגלות בקלות בעזרת חיפוש ברשת; בעזרת השירות הזה תוכלו לקבל רק גלישה בחו"ל, ולא תהיה לכם גישה לשיחות טלפון או הודעות SMS.

בכל מקרה מדובר בתהליך פשוט וקל, שלא דורש הרבה גם מבעלי אייפון וגם מבעלי אנדרואיד. לאלו שמוטרדים מכך שאין שיחות או הודעות, נזכיר שכיום ניתן לעשות זאת בקלות בווטסאפ, כולל שיחות.

ומה באשר למחירים? לרוב הם נוחים, אך תלוי לאן טסים. בהרבה מקומות מדובר ב־4־8 דולרים עבור 1GB של גלישה. אם עולים ל־3GB של גלישה, המחיר עומד על 10 דולר, וכן הלאה. ישנן גם חבילות בעלות של 30 דולר לחודש עבור 10GB.

מומחים ממליצים על הפתרון הזה בעיקר כשמדובר בנסיעות קצרות, שבהן אין צורך בנפח גלישה גבוה או שלא עוברים בין מדינות. ככל שתוסיפו עוד ועוד יעדים או נפח גלישה, תוכלו להגיע למחירים הגבוהים של חבילות סלולר מישראל. עם זאת, כדאי לברר ברשת לפני כן על הספק שממנו אתם בוחרים את השירות, ולוודא שהוא עובד טוב במדינה שאליה אתם טסים.

הפתרון הקל: סים מקומי

הרבה אנשים אוהבים לא להתכונן מראש, להגיע ליעד הנדרש ולרכוש שם סים מקומי. בעבר, תהליך כזה היה פשוט: בכל מקום באירופה ניתן היה אפשר להגיע לחנויות סלולר, ולרכוש סים ב־10 אירו. אולם החנויות האלו הבינו את ההזדמנות העסקית שמאפשרת להם לגבות יותר כסף מהתיירים, אז והחלו לייקר את החבילות, כך שהן מתחילות מ־20 אירו. יש מדינות בהן זה יותר זול, ויש כאלו שבהן המחיר אף יקר עוד יותר.

מדובר בהימור: מי שבוחר בפתרון הזה צריך ללכת לדוכן או חנות סלולר, לקנות סים מקומי ולקוות שהמחיר יהיה משתלם. לכן, כדאי לברר עם חברים שהיו ביעד שלכם אם זה פתרון מתאים ויש חבילות טובות.

אם עוברים בין מדינות, בכל מדינה שאליה תגיעו תצטרכו לרכוש חבילה חדשה, מה שמייצר כאב ראש לא קטן. עם זאת, יש מדינות שלא תומכות בכלל ב־e-SIM, ולכן אין באמת פתרון עדיף. חשוב לשים לב שגם אם תבדקו באינטרנט מראש את המחירים, ייתכן שכאשר תיכנסו לחנויות סלולר במדינה שאליה אתם טסים תגלו מספרים אחרים. הסיבה: המחירים החודשיים שרואים באתר מיועדים למי שמתחייב לשנה או שנתיים, תיירים שמגיעים לזמן קצוב צריכים לשלם יותר.

חבילות מיוחדות: גלובל סים

לאלו שעדיין רוצים להישאר עם החברות הישראליות או עם פתרונות יותר מוכרים, יש כמה אפשרויות שכדאי להכיר. בפלאפון, למשל, מציעים Global SIM - סים שמשלמים עבורו סכום קבוע, מ־70 שקל ל־1GB ועד 150 שקל ל־5GB. מדובר במחיר גבוה יחסית, אולם היתרון הוא שהנפח שנקנה נשמר לשלוש שנים (כלומר אם לא השתמשתם בכל הנפח בנסיעה אחת, תוכלו להשתמש במה שנשאר בנסיעה הבאה עד לטווח של שלוש שנים), וגם אין צורך להחליף סימים כשעוברים בין מדינות.

אם לקוח טס הרבה לחו"ל לנסיעות קצרות, הוא יכול לרכוש חבילה אחת שתשמש אותו בכמה טיסות במקביל. מדובר בסים פיזי, ובהרבה מכשירים כיום ישנם שני מקומות לסים, כך שהוא יכול להיות תמיד בתוך הטלפון - יתרון נוסף של נוחות. כשמגיעים לשדה התעופה אפשר לכבות את סים החברה הרגילה, ולעבור לאפשרות הזו.

גם בפרטנר מציעים גלובל סים, עם נפח גלישה של 6 ג’יגה בעלות של 160 שקל.

בחברת wecom מציעים חבילה גלובלית שמשלבת גם את ישראל וגם חו"ל, ומתאימה בעיקר לאלו שטסים הרבה. ראשית, החבילה מאפשרת גלישה ללא הגבלה בישראל, ו־3,000 דקות שיחה ו־3,000 הודעות SMS בכל חודש. בנוסף, היא מאפשרת 5GB גלישה בחו"ל בכל חודש, לפי רשימת מדינות שמופיעה באתר החברה.

כאן משלמים מדי חודש את אותו הסכום על החבילה - כ־50 שקל. כך שאם מישהו טס הרבה לחו"ל לטיסות קצרות, הוא יוכל להשתמש בגלישה הזו במסגרת החבילה הרגילה שלו. חשוב לציין כי ישנם דמי חיבור של 79 שקל, כפי שגילינו בשיחה עם נציגת שירות של החברה.

אלו שמעדיפים לנהל שיחות טלפון בחו"ל אך בחרו ב־e-SIM, או כאלו שבחרו בחיבור של אינטרנט בלבד, יכולים להשתמש בווטסאפ לשיחות שהוא בחינם, אבל גם בסקייפ. סקייפ מאפשרת לרכוש קרדיט בתוך התוכנה, ומחיר דקת שיחה לכל מספר שרוצים באירופה עומד על 10 אגורות. מדובר בהשלמה טובה ואפקטיבית לחבילות האינטרנט השונות.

עוד חבילה ייחודית שכדאי להכיר היא של חברת 019Mobile, המציעה חבילה לטסים לאירופה ולארה"ב המעדיפים דווקא שיחות והודעות בחול. הרעיון הוא לאפשר שיחות והודעות ללא הגבלה בחוץ לארץ, לצד נפח גלישה בסיסי. לדוגמה, אחת החבילות שהיא מציעה כוללת 1GB גיגה לגלישה לצד הודעות ושיחות, והיא עולה 79 שקלים וזמינה ל-7 ימים. לחברה יש דוכן בנתב"ג כך שאפשר לקבל את הסים פיזית בשדה התעופה.

המתחרה העיקרי: החבילות הישראליות

האפשרות הסטנדרטית, והנפוצה ביותר, היא לעשות חבילה אצל ספק הסלולר הרגיל בארץ - פתרון שמתאים בעיקר לנסיעות ארוכות. לרוב זה הפתרון היקר ביותר, אך גם הנוח ביותר עבור רבים.

החבילות האלו מגיעות עם הטבות שלא נכללות בפתרונות האחרים. ראשית, הן כוללות גם שיחות טלפון והודעות. שנית, הן מקבלות אפליקציות נבחרות ללא הגבלה, ובלי קשר לנפח הגלישה שבוחרים.

שלישית, יש הצעות למשפחות, כלומר מספר מנויים יכולים לשלם ביחד מחיר אחד נמוך יותר - בתנאי שכל בני המשפחה תחת אותו חשבון.