גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מיזם הטיפול הנפשי לחיילים שהקימה אמו של סרן יהל גזית ז"ל

מתוך האבל העמוק החליטה מיה גזית, פסיכולוגית במקצועה, לסייע לחיילים שמתמודדים עם קשיים בעקבות המלחמה, ויזמה את "אור כי יהל" ● לדבריה, "גיליתי דור של צעירים מדהימים. זה נותן תקווה" ● ישראל מתגייסת

סרן יהל גזית ז''ל עם אמו מיה
סרן יהל גזית ז''ל עם אמו מיה

 

ב־7 באוקטובר ביקש סרן יהל גזית ז"ל מאמו, מיה גזית, להביא לו את ציוד המילואים שלו לדירתו בתל אביב עוד לפני שקיבל צו 8, ואז נסע "לחפש טנק". המראות הלא פשוטים בהם נתקל באזור כרם שלום וניר עוז היכו בו ובחבריו, אך הוא ניסה לעודד ולהעביר את המסר שיהיה בסדר. פחות מחודשיים אחר כך, בכניסה לסג'עיה, הוא נהרג. בן 24 היה במותו. 

ישראל מתגייסת | גוגל, אמדוקס ואוניברסיטת רייכמן משיקות בית ספר להייטק בשדרות
ישראל מתגייסת | תוכנית חדשה מוציאה עשרות קבוצות מהעוטף לשמונה ימים בקפריסין

מתוך האבל העמוק החליטה מיה, פסיכולוגית במקצועה, לתת אור לחיילים שמתמודדים עם קשיים בעקבות המלחמה, ויזמה את "אור כי יהל" - מיזם לטיפול נפשי לחיילי עוצבת ברק (188). המיזם מאפשר לכל חייל/ת בחטיבה בסדיר, ואף שנה לאחר השחרור, לקבל טיפול נפשי מתמשך ללא תשלום למשך שנה.

לדברי גזית, למרות ההערכה הרבה לעבודה המאומצת של מערך בריאות הנפש בצבא, בעקבות המלחמה קיים עומס גדול על המערכת, ומטרת המיזם היא להרחיב את האפשרויות העומדות בפני החיילים. עד כה התנדבו לפרויקט כ-240 מטפלים, ביניהם פסיכואנליטיקאים, פסיכולוגים ופסיכותרפיסטים, המוכרים במשרד הבריאות.

"מפקד עם נפש של מוזיקאי"

"שם המיזם מגדיר את המטרה: לתת אור לחיילים שמתמודדים עם קשיים, כי יהלי שלי היה ילד של אור", אומרת גזית. "הוא תמד ראה את החיילים והנערים שעבד עמם בשנת השירות, והחיילים שהגיעו לאחר שנפל סיפרו לנו על הקשר המיוחד שלו עמם. הוא היה מפקד מאוד מקצועי ואנושי, ונהג לומר שלמפקד צריכה להיות נפש של מוזיקאי".

לדבריה, בתוך שבוע הגיעו כ-24 פניות, כמות שהפתיעה אותה. "חיילים מודים לנו, ומרגישים שזו הזדמנות לעבד חוויות שחוו במלחמה בנוסף לחוויות אחרות. חלק מהחיילים הכירו את הבן שלי, וחלק מהאירועים הטראומטיים שבגינם פנו לטיפול קשורים אליו. בתוך האסון האישי והלאומי, גיליתי דור של צעירים מדהימים גם בנתינה וגם ביכולת הרגשית להתמודד עם הדברים. זה נותן תקווה".

אנשי המקצוע התנדבו להעניק טיפולים בהתנדבות במשך שנה, אולם גזית החלה בגיוס כספים על מנת לתחזק את הפרויקט לאורך זמן, ובעתיד לשלם למטפלים, כך שחיילים יוכלו להמשיך להגיע לטיפולים ללא תשלום. "ההתחייבות להתנדבות ארוכת טווח מרגשת מאוד, ולא מובנת מאליה. המטרה שלי היא לתת טיפול מעמיק יותר", היא מסבירה.

יהל היה מוזיקאי, וניגן בלהקת "רעש לבן", שלאחרונה הוציאה שיר שכתב בעזה. "זו נפילתי הסופית והיום מתחיל חורבן", מתחיל השיר, ומסתיים במילים "עוד תגיע אדמה ובית ומשכן, ותגיע אהבה, גם אם ייקח קצת זמן". גזית מסבירה שהמסר של הפרויקט דומה לזה של השיר. "גם כשקשה, עוד יהיה טוב. עוד תגיע אהבה. וזה המסר שחשוב לי להעביר".

לתרומות: בנק אוצר החייל סניף 365, חשבון 233838

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

קבוצת Aman

בנובמבר האחרון החלו בסטודיו של חברת Aman Digital ליצור שורה של עבודות אמנות דיגיטליות לצרכי הסברה סביב החזרת החטופים, וחיזוק הנרטיב הישראלי בעולם. לאחר מכן הובילו מהלך משותף עם חברת הפרסום הבינלאומית AdFreeway, שבמסגרתו היצירות הופיעו באתרי חדשות גדולים כמו BBC, אלג'זירה ו-CNN, ופורסמו במדינות בריטניה, ארה"ב, דרום אפריקה, ברזיל ועוד.

כעת הוחלט בקבוצת Aman להפוך את יצירות האמנות לתערוכה פיזית בשם "ויהי אור", כדי להעניק כוח לציבור ובפרט למשפחות. בתערוכה מוצגות יצירות המראות את השלבים השונים במלחמה - מבוקר השבת השחורה ב-7 באוקטובר, דרך המחאות לשחרור החטופים ועד המלחמה אותה מנהלת מדינת ישראל במטרה להשמיד את ארגון הטרור חמאס.

מיכל גרוטס ליד תכני ההסברה של קבוצת Aman / צילום: גיל דבלודובסקי

התערוכה מוצגת בשלב ראשון במשרדי Aman ברח' שמשון 9, פתח תקווה, ובשבועות הקרובים תעבור לכיכר החטופים בת"א

טרמינל X ומיקרוסופט

אתר האופנה טרמינל Xוחברת מיקרוסופט משתפים פעולה עם עמותת מאמאטכ"ל, ארגון נשות חיילי מילואים, ביוזמה למען ילדיהן. במסגרת היוזמה יוענקו שוברי רכישה בשווי 100 שקל למימוש באתר טרמינל X, לטובת רכישת אביזרים ותחפושות לחג הפורים.

השוברים יחולקו במסגרת עבודת מאמאטכ"ל עם 120 קהילות נשות חיילי מילואים ברחבי הארץ, כאשר לרשותם יעמדו כלל פריטי האופנה באתר, במשלוח מהיר.

Hidoc

חברת Hidoc, פלטפורמה לרפואה פרטית אונליין, מעניקה שירות ייעוץ מומחים ללא עלות למפונים מהדרום ומהצפון. השירות כולל שיחת וידאו עם רופא/ה, העלאת מסמכים, קבלת סיכום טיפול חתום ומרשם דיגיטלי במידת הצורך.

לפרטים ניתן לפנות בהודעת ווטסאפ: 052-6001369

לקט ישראל

לאור הקיצוץ הצפוי בתקציב משרד החקלאות ובצל מלחמת חרבות ברזל, ארגון הצלת המזון הלאומי יוצא בקריאה לבחור בתוצרת חקלאית מקומית על פני התוצרת המיובאת, ובתוך כך לסייע לחקלאים להציל את הענף הנמצא בתקופה המאתגרת. במסגרת היוזמה, מזמין הארגון את הציבור לחתום על עצומת העדפת תוצרת חקלאית ישראלית.

להצטרפות למאבק: leket.org

עוד כתבות

מארק צוקרברג. מנכ''ל מטא / צילום: Shutterstock

מטא נמצאת תחת חקירת ענק של האיחוד האירופי. זו הסיבה

הנציבות האירופית פרסמה כי היא חוקרת את הפלטפורמות של פייסבוק ואינסטגרם בבעלות מטא, ובודקת האם ביכולתן לגרום ל"התמכרות התנהגותית בקרב ילדים" ● במידה וימצאו הפרות צפויה החברה לקנסות כבדים ● נציב האיחוד האירופי: "אנחנו לא משוכנעים שמטא עשתה מספיק"

ג'רום פאוול, יו''ר הפד / צילום: ap, Susan Walsh

האינפלציה בארה"ב סיפקה זריקת אופטימיות למשקיעים. האם היא תישמר?

מדד המחירים לצרכן בארה"ב עמד בחודש אפריל בציפיות הכלכלנים עם קצב שנתי של 3.4% ● מדובר בהתמתנות קלה באינפלציה ששלחה את וול סטריט לעליות, אך רפי גוזלן מאי.בי.אי פחות אופטימי: "יהיה קשה למתן את רמות המחירים"

אבי גבאי, בכנס הפוטנציאל של החברה הערבית של גלובס / צילום: כדיה לוי

מנכ"ל פרטנר אבי גבאי: "המשק מפספס את החברה הערבית בענק"

מנכ"ל קבוצת פרטנר אבי גבאי דיבר הערב בכנס הפוטנציאל של החברה הערבית בישראל ואמר כי "החברה הערבית היא קטר צמיחה"  ● "אני מאמין שכל ממשלה היא מכונה משומנת להרחבת פערים. בבסיסה, זה מה שהיא עושה"

צילומים: מרים אלסטר/פלאש90, חיים צח/לע''מ, AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

החנינות פורחות בימי המלחמה: "ימים קשים מצדיקים את הפעלתן"

מתנדבי זק"א שפינו גופות, מילואימניקים שלחמו ברצועה ומי שאיבדו קרובים בנובה הם חלק משורה של אנשים שקיבלו חנינה מאז ה־7.10 ● מה זה אומר על הרעיון הבסיסי של שלטון חוק, ומה הסיכוי שהאנשים שחננו יחזרו לסורם?

פרויקט בנתניה של עמרם אברהם. גיוס של 200 מיליון שקל לפי שווי שוק של מיליארד שקל / הדמיה: Viewpoint

עוד הנפקות בדרך? אלה חברות הנדל"ן שהשוק מעריך שייכנסו בקרוב לבורסה

עוד ועוד סימנים מצביעים על כך ש"גל" הנפקות של חברות פרטיות עומד להגיע מכיוון ענף הנדל"ן, בעיקר בתחום המגורים ● "למרות התקופה הקטסטרופלית שבה אנחנו נמצאים, אנשים מסתכלים קדימה ורואים הזדמנות עסקית"

מיירט הלייזר ''דראגון פייר'' / צילום: יוטיוב

הטיל הקטלני החדש של רוסיה, וישראל מקדימה את בריטניה ביירוט לייזר

ארה"ב מקדמת את שדרוג טילי הכתף וטילי השיוט הזעירים שלה ● רוסיה הופכת את טילי השיוט שלה לקטלניים יותר ● וספינות מלחמה חדשות של בריטניה יכללו את מערכת יירוט הלייזר "דראגון־פייר" ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

בנייה חדשה. למרות שמספר הדירות הלא מכורות גבוה, המחירים ממשיכים לעלות / צילום: Shutterstock, Dmitry Pistrov

הפרדוקס של השוק: למעלה מ-8,000 דירות בתל אביב מחכות לרוכשים, וזה מחיר הדירה הממוצעת

רוכשי הדירות רואים את המצב בשוק הדיור ומוטרדים ממנו מאוד, אבל מה שיותר משפיע עליהם הוא חוסר התפקוד הממשלתי והפוליטי ואפס המעשה בתחום הדיור ● וכך הגענו למצב שבפעם הראשונה מחירי הדירות עולים - גם בזמן מלחמה

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

הבורסה מקדמת שינוי דרמטי בשעות המסחר. הפרטים המלאים

הבוקר מפרסמת הבורסה קול קורא לציבור, כדי לשמוע את הערותיו, לבחינה של אחת משתי חלופות להוספת יום שישי כיום מסחר ● המשמעות היא הפיכתה של הבורסה לאחת הבורסות עם הכי הרבה ימי מסחר פעילים בעולם ● "היעדר מסחר בתל אביב ביום שישי מרתיע כניסת משקיעים גלובליים"

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

התעלומה נפתרה - זו ההשקעה הסודית של וורן באפט

כשישה חודשים נשמרה ההשקעה הזאת של באפט בסוד ● אך דיווח ההחזקות הרבעוני של ברקשייר הת'וואיי חשף ש-Chubb היא החברה בה רכש באפט מניות בשווי של כ-6.6 מיליארד דולר ● בנוסף מכרה ברקשייר הת'וואיי את כל מניותיה ב-HP ומניות של אפל

אילוסטרציה: Shutterstock

האתר שהבטיח לעשות סדר ברגולציה לעסקים עלה לאוויר, אבל לא מקיים

רשות האסדרה פרסמה מאגר הכולל רגולציות לעסקים, בהתאם להחלטת הממשלה מ-2021 ● הבעיה: המאגר לא נגיש, וכלל חלק קטן בלבד מכלל הרגולציות על עסקים

שגריר ארה''ב בישראל, ג'ייקוב לו, בכנס הפוטנציאל של החברה הערבית / צילום: כדיה לוי

שגריר ארה"ב בישראל מדבר על הפוטנציאל של החברה הערבית והסיכוי לעסקה עם סעודיה

"שילוב החברה הערבית הוא לא רק הדבר הנכון לעשות, אלא גם הדבר החכם לעשות", אמר שגריר ארה"ב בישראל, ג'ייקוב לו, בכנס הפוטנציאל של החברה הערבית של גלובס ● לו התייחס לנורמליזציה הפוטנציאלית עם סעודיה: "עד שלא תהיה רגיעה במלחמה יהיה קשה להוביל את זה לקו הסיום" ● ולגבי המצב בין ישראל וארה"ב, אמר: "מה שקרה בשבועיים האחרונים לא שינה מהותית את היחסים"

בניין חברת טבע / צילום: Shutterstock, Cineberg

הפיתוחים שהפכו את טבע מחברה גנרית במשבר למניה לוהטת

מניית חברת התרופות הישראלית טבע כמעט הוכפלה תוך שנה, ובוול סטריט מתלהבים מצבר תרופות המקור שלה ● האם החברה שהתרגלה "להעתיק" תרופות, תדע להצמיח שוב את החדשנות?

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

לאחר הודעת הפרישה של המנכ"ל והתחזיות הפושרות: מניית נייס נופלת בתל אביב

עילם צפוי לפרוש מתפקידו בסוף שנת 2024 וציין כי יהיה "שותף פעיל" בחיפוש אחר מחליפו ● עלות השכר המצטברת של עילם עמדה על כ-125.6 מיליון דולר בין השנים 2014-2023 ● בתוך כך, נייס פרסמה היום דוחות והציגה תחזית פושרת להמשך השנה

לפי איזה שער מחזירים ביטקוין? / צילום: Shutterstock

לפי איזה שער מחזירים ביטקוין: לפי מועד החוב או פסק הדין?

בסוף 2019 דרשה התובעת מהנתבעים להשיב לה חוב ביטקוין בשווי 79 אלף שקל, וב-2021, כששווי החוב עמד 412 אלף שקל, הגישה תביעה ● עד מתן פסק הדין האמיר השווי לכחצי מיליון שקל

איור: גיל ג'יבלי

5 דברים שכדאי לדעת לפני שרוכשים דירה

רכישת דירה היא אחד היעדים הכלכליים המרכזיים של משק הבית הישראלי הממוצע, ומדובר ביעד יקר במיוחד ● אורי יוניסי מבנק לאומי מפרק 5 שאלות שכדאי לשאול את עצמכם לפני שאתם קונים דירה ● שאלת השבוע, מדור חדש

נועם גרייף, מנכ''ל עמרם אברהם / צילום: ימית הרוניאן

חברת הנדל"ן עמרם אברהם הונפקה בבורסה לפי שווי של כ- 1.6 מיליארד שקל אחרי הכסף

החברה הנפיקה 20% מהמניות וגייסה כ-313 מיליון שקל ● לחברה צבר הזמנות של כ-11 אלף דירות ● מתחילת השנה, זוהי חברת הנדל"ן השנייה שהונפקה ויש עוד מספר חברות בדרך

דיון בבג''ץ על גיוס תלמידי ישיבות, פברואר 2024 / צילום: דוברות הרשות השופטת

הממשלה לבג"ץ: נשלים את חקיקת חוק הגיוס עד סוף יולי

הממשלה הודיעה לבג"ץ כי חקיקת חוק הגיוס תושלם עד לסוף מושב הקיץ של הכנסת, כלומר עד לסוף יולי ● לפי תגובת הממשלה לבג"ץ, אחרי ה-7 באוקטובר נוצרה שעת כושר ייחודית לקידום הסדרים שקודם לא היה להם סיכוי 

רכבים ליצוא בנמל בסין / צילום: Reuters

המערב חוסם את יצרני הרכב הסיניים, והם נוהרים לישראל. אלה הדגמים שבדרך

הרגולטורים בארה"ב ובאירופה פועלים להקים סכרי מיסוי כדי לרכך את חדירת יצרניות הרכב הסיניות לשווקים במערב ● אל מול הסביבה העוינות הזו, שוק הרכב הישראלי נתפס בסין כמעין "אתר בטא" ידידותי להשקת כלי רכב חדשים במערב, חלקם עם פוטנציאל לשנות את חוקי המשחק ● השבוע בענף הרכב

יהודה בר און / צילום: כדיה לוי

יהודה בר און, המועמד המוביל לתפקיד מנכ"ל נת"ע, הסיר את מועמדותו

בר און, שכיהן כמנכ"ל נת"ע בעבר ונהנה מתמיכתו של ינקי קוינט, מ"מ מנהל רשות החברות הממשלתיות, הודיע על פרישתו מהמרוץ לתפקיד "מסיבות אישיות ● הליך האיתור למנכ"ל נת"ע מהווה את מוקד החיכוך העיקרי בין החברה ובין משרד התחבורה ורשות החברות סביב השאלה מי ינהל את נת"ע ובתוך כך גם את פרויקט המטרו

אולם בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג / צילום: Shutterstock, Ankor Light

האג: דרום אפריקה ציטטה את סמוטריץ, דורשת לעצור את הלחימה

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (ICJ) קיים דיון בבקשה הדחופה שהגישה דרום אפריקה להוציא צווים להפסקת המלחמה בעקבות פעולת צה"ל ברפיח ● המשלחת הישראלית נוכחת בדיון ומחר תטען