גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

האתר שמציע לקנות בית פרטי בזול בכפר עזה, ואז מגלה את האמת

ב־Gaza Village מציעים הזדמנות השקעה נדל"נית, אך בחינת הפרטים לעומק מגלה בתים שהושחתו ע"י ארגון הטרור חמאס ● רן עובדיה, יוזם המהלך: "חשוב לעורר את המודעות לטבח ה־7.10" ● ישראל מתגייסת

בית משפחת גולדשטיין באתר Gaza village / צילום: צילום מסך
בית משפחת גולדשטיין באתר Gaza village / צילום: צילום מסך

 

במבט ראשון, האתר של Gaza Village מציע הזדמנות נדל"נית נהדרת באזור ירוק ליד הים התיכון, שניתן לנצל רק למשך זמן קצוב. שעון העצר מפציר בלקוחות הפוטנציאליים להזדרז. שורה של בתים בכפר עזה עומדת למכירה בסכומים זולים למדי, וכל מה שצריך הוא להיכנס להתמחרות בסגנון "מכירה פומבית". אחד הבתים מצא חן בעיניכם? הקליקו עליו, ותקבלו עוד פרטים. 

ישראל מתגייסת | מיזם הטיפול הנפשי לחיילים שהקימה אמו של סרן יהל גזית ז"ל
ישראל מתגייסת | גוגל, אמדוקס ואוניברסיטת רייכמן משיקות בית ספר להייטק בשדרות

אלא שבהקלקה מתגלים פרטים קשים: היום הבית היפה כלל לא נראה ככה. משורה של תמונות עולה שהוא הרוס לגמרי, בעקבות מתקפת ארגון הטרור חמאס. האדם שגר בו נרצח. למעשה, באותה מתקפה בכפר עזה נרצחו 79 אזרחים. מאז ה־7 באוקטובר החמאס רצח 1,400 בני אדם, חלקם אזרחים של מדינות כמו צרפת, תאילנד, ארה"ב, אוקראינה, רוסיה ועוד.

הבית ההרוס לאחר מתקפת חמאס / צילום: רן עובדיה

לא בכדי מופיעים כל הפרטים הללו. מדובר בקמפיין שנועד להציג לצעירים מכל העולם את האמת על חמאס, לזעזע ולעורר מודעות. מאחורי המהלך עומדים רן עובדיה, יזם ובעלי סוכנות הקריאייטיב פיבוט 2.0, ואיש היח"צ רן עוזר, והוא מתקיים בתמיכת משרד התפוצות והמלחמה באנטישמיות.

כדי להגיע לאתר המדובר, פורסמו מודעות בפייסבוק ובאינסטגרם באנגליה, גרמניה, איטליה, אוקראינה וארה"ב, שקראו לרכישת נדל"ן להשקעה ב־Gaza Village. המסר היה שמדובר במקום פסטורלי ויפה במזרח התיכון, שיותר מ־200 משפחות כבר התאהבו בו - לא רחוק מהאמת, עד ה־6 באוקטובר.

"התכחשות לצד תמיכה"

"אני זוכר שנתקלתי בכתבה על נדל"ן באוקראינה בזמן המלחמה, והכותרת הייתה 'האם כדאי להשקיע שם בנדל"ן דווקא עכשיו'. זה סיקרן אותי, וחשבתי לקחת את הסקרנות הזאת ולהפוך אותה למיזם הסברתי שיסייע לישראל", מספר עובדיה על הולדת המהלך.

לדבריו, תהליך העבודה על המהלך היה מורכב, ודרש אישורים ושיתוף פעולה של משפחות מכפר עזה. בשלב הבא יצאו לצילומים בקיבוץ, ביחד עם תושב המקום זוהר שפק. לאחר מכן הוקם האתר הייעודי. מהתגובות שהתקבלו הבין כי "צעירים בחו"ל לא היו מודעים לכל מה שהתרחש ב־7 באוקטובר. הם ראו עד כה רק את הזווית של הצד השני.

"היו כמובן תגובות שליליות, שעלתה מהן התכחשות לעובדה שבוצע טבח בישראל, לצד ניסיון לגרום לנו להפסיק לשתף את האמת. אבל היו גם תגובות תומכות, בעיקר בהודעות פרטיות. המיזם שותף יותר מ־1,500 פעמים, ואנחנו רק בהתחלה. הקמפיין ממשיך לרוץ, ובקרוב גם משפיענים מישראל יפיצו אותו אצלם ברשתות. חשוב לנו לקבל את העזרה של כולם בהפצת הקישור לאתר, כי חשוב לעורר את המודעות לטבח של ה־7.10".

בנוסף ל־79 האזרחים שנרצחו בכפר עזה, 18 אזרחים נחטפו לעזה, כ־300 נפצעו בדרגות שונות ו־140 בתים ניזוקו משמעותית, חלקם אף נשרפו לגמרי.

לאתר הפרויקט לחצו כאן

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

עיריית כפר סבא

עיריית כפר סבא יזמה קורס גלישה עבור חיילי מילואים שהשתחררו לאחרונה מהשירות, במטרה לספק להם מעטפת תמיכה. הקורס, בשיתוף מועדון הגלישה SURFWAY בהרצליה, כולל שמונה מפגשי גלישה מדי יום שישי, שלאחריהם מתקיים שיח רגשי עם עובד סוציאלי שהוא פסיכותרפיסט וקב"ן במילואים. המהלך מופעל באמצעות מינהל קהילה וחברה והרשות העירונית לביטחון קהילתי.

משתתפי קורס הגלישה שיזמה עיריית כפר סבא לחיילי וחיילות המילואים / צילום: עיריית כפר סבא

לדברי ראש העיר, רפי סער, "יצרנו מעטפת תמיכה נרחבת בחיילות ובחיילים, בסדיר ובמילואים, לרבות תמיכה וסיוע למשפחותיהם. הם מוזמנים לפנות אלינו". העירייה תפתח קבוצות נוספות בהתאם לדרישה

להצטרפות לקורס ניתן למלא פנייה מקוונת באתר העירייה או בטלפון: 09-7638838

רולדין ועמותת המרכז לחיילים בודדים

רשת רולדין, ביחד עם עמותת המרכז לחיילים בודדים, מובילה את מהלך "לבבות אסתר" זו השנה השישית. במסגרת המיזם, שמתרחש השנה בצל המלחמה, יוצעו למכירה מארזי עוגיות "לבבות אסתר", כשעבור כל מכירה של מארז תתרום רולדין 10 שקלים לטובת חיילות בודדות.

התרומה תסייע במתן מעטפת תמיכה הכוללת סיוע במזון, פתרונות מגורים, ליווי נפשי, טיולים ועוד.
את שיתוף הפעולה עם העמותה מנהלת דפנה גיא-שטגמן מחברת התוכן אג'נדות, העוסקת בפיתוח אג'נדות חברתיות, בניית שותפויות אסטרטגיות בין עסקים לקהילה ומינופן שיווקית.

המארז ניתן לרכישה בכל סניפי הרשת

רשת אמית, אסטרהזניקה, מרכז פרס לשלום וחדשנות וקופת חולים כללית

מרכז פרס לשלום ולחדשנות ערך את אירוע "נשים מובילות מדע", שבו לקחו חלק כ-120 תלמידות שפונו מבתיהן מקרית שמונה ושדרות, לצד תלמידות מאשדוד וצפת. במסגרת הפעילות ליוו את התלמידות כ-50 מנטוריות, במטרה לפתח מיזמים הקשורים בתחום הבריאות. האירוע נערך בשיתוף רשת אמית, חברת הפארמה אסטרהזניקה, וקופת חולים כללית מחוז תל אביב-יפו.

בין המיזמים שעלו באירוע הייתה אפליקציה שהציעו תלמידות מתיכון אורט דנציגר בקרית שמונה, בעקבות אירועי הטרדות שחוו ילדות ונערות שפונו למלוניות במלחמה. "יש מי שיש לה קושי להתלונן בדרכים הרגילות, והאפליקציה אמורה להשאיר את הפונה באנונימיות ולאפשר לנפגעות לקבל מידע ותמיכה מ-bot שיתוכנת לכך", הסבירו התלמידות.

תלמידות כיתות ח מתיכון אמיתי באשדוד הציעו לפתח תוכנית שיקום לפצועי המלחמה, בעזרת משקפי VR תוך בניית אווטאר של הפצוע. בנוסף יתאפשר לנטר את כלל הפעולות השיקומיות של הפצוע, ולסייע לו להתקדם במהלך השיקום ולאחריו.

צוות השופטים כלל את ליאור עמוסי, סמנכ"ל אמית, ענת טל סמנכ"לית אסטרהזניקה, נטע גרובר מהרשות לחדשנות, גליה קדמי, מנהלת היזמות של אמית, מיטל מורדי ממרכז פרס, לאה מלוב ממשרד החינוך, אוהד גולדברג, מנכ"ל אסטרהזניקה, ד"ר שרה יניב מכללית ולירון זוהר ממשרד הבריאות.

קפה גרג

בהמשך לפוסט שפורסם בפייסבוק בעמוד ההנצחה של התצפיתנית רוני אשל ז"ל, שנפלה בקרבות ה-7 באוקטובר במוצב בנחל עוז שבעוטף, שיתפו הוריה אייל ושרון אשל את אהבתה לבישול וקולינריה. בין היתר, המשפחה העלתה תמונות ומתכונים של המנה הכי אהובה על רוני שנהגה להכין בבית: חלת בריוש עם ביצת עין.

ברשת קפה גרג הוחלט להוסיף את המנה לתפריט תחת השם "הכריך של רוני", והיא תוגש החל מה-17.3.24 ועד 30.5.24 בכ-100 סניפי הרשת. לצד המנה יופיע בתפריט סיפור נפילתה של אשל ז"ל.

עוד כתבות

מאיר שטייגמן ועדי ויצהנדלר, מייסדים שותפים ב־Valoo / צילום: קרן גנור

הקרן שאוספת מניות מחברות הייטק למען ילדים שניצלו ב־7 באוקטובר

חברת Valoo משיקה את קרן "למען הילדים", המבוססת על גיוס מניות סקנדרי של חברות טק עבור תרומות ● עד כה נאספו מניות בשווי של כ–20 מיליון דולר, והיעד הוא להגיע ל–100 חברות עד סוף השנה ● ישראל מתגייסת

רס''ם רן יעבץ / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ם (מיל') רן יעבץ נפל בפיצוץ אמצעי לחימה בעוטף

יעבץ ז"ל, בן 39, שירת כלוחם בגדוד הסיור 6828 והניח אחריו הורים, אח ואחות, אישה ו-3 ילדים ● לוחם נפצע קשה מפגיעת כטב"ם של חיזבאללה שהתפוצץ במטולה • פיגוע בצומת יצהר: מחבל דקר איש קבע שהיה ברכבו ונמלט ● עדכונים שוטפים

מיירט הלייזר ''דראגון פייר'' / צילום: יוטיוב

הטיל הקטלני החדש של רוסיה, וישראל מקדימה את בריטניה ביירוט לייזר

ארה"ב מקדמת את שדרוג טילי הכתף וטילי השיוט הזעירים שלה ● רוסיה הופכת את טילי השיוט שלה לקטלניים יותר ● וספינות מלחמה חדשות של בריטניה יכללו את מערכת יירוט הלייזר "דראגון־פייר" ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

סטנלי לפידוס / צילום: לינקדאין

היזם ששינה את שוק הבדיקות לאבחון סרטן מגלה מה הופך חברה למצליחה

סטן לפידוס המציא מחדש את בדיקות הפאפ לגילוי סרטן צוואר הרחם ואז שינה לגמרי את האופן שבו מאבחנים את סרטן המעי הגס ● בשבוע הבא הוא יגיע לישראל כדי להשתתף בכנס Biomed 2024, ויש לו כמה עצות ליזמים צעירים

נשיא אוני' בארה"ב הוצא לחופשה אחרי שנכנע לדרישות פרו-פלסטינים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בממשל האמריקאי מאמינים שגלנט הוא האיש שיכול להביא לסיום המלחמה, נשיא אוניברסיטה בארה"ב הוצא לחופשה אחרי שנכנע לדרישות מוחים פרו-פלסטינים ומחוקקת אוסטרלית האשימה ישראל בג'נוסייד וגונתה ● כותרות העיתונים בעולם 

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

לאחר הודעת הפרישה של המנכ"ל והתחזיות הפושרות: מניית נייס נופלת בתל אביב

עילם צפוי לפרוש מתפקידו בסוף שנת 2024 וציין כי יהיה "שותף פעיל" בחיפוש אחר מחליפו ● עלות השכר המצטברת של עילם עמדה על כ-125.6 מיליון דולר בין השנים 2014-2023 ● בתוך כך, נייס פרסמה היום דוחות והציגה תחזית פושרת להמשך השנה

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות קלות; וולמארט שברה את שיא כל הזמנים לאחר הדוחות

הנאסד"ק ירד ב-0.3% ● האיחוד האירופי פתח בחקירה נגד מטא ● ברק עילם, מנכ"ל נייס פורש מתפקידו • יפן: התוצר הגולמי ירד ב-0.5%, יותר מהצפי ● אוסטרליה: עלייה בשיעור האבטלה ● וגם, התעלומה שנפתרה: נחשפה המניה שוורן באפט רוכש בסתר כבר חצי שנה

שגריר ארה''ב בישראל, ג'ייקוב לו, בכנס הפוטנציאל של החברה הערבית / צילום: כדיה לוי

שגריר ארה"ב בישראל מדבר על הפוטנציאל של החברה הערבית והסיכוי לעסקה עם סעודיה

"שילוב החברה הערבית הוא לא רק הדבר הנכון לעשות, אלא גם הדבר החכם לעשות", אמר שגריר ארה"ב בישראל, ג'ייקוב לו, בכנס הפוטנציאל של החברה הערבית של גלובס ● לו התייחס לנורמליזציה הפוטנציאלית עם סעודיה: "עד שלא תהיה רגיעה במלחמה יהיה קשה להוביל את זה לקו הסיום" ● ולגבי המצב בין ישראל וארה"ב, אמר: "מה שקרה בשבועיים האחרונים לא שינה מהותית את היחסים"

המפקח על הבנקים דני חחיאשוילי. צילומים: שלומי יוסף, איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בנק ישראל מאותת שוב לבנקים - שמרו על דיבידנד מצומצם

המפקח על הבנקים דני חחיאשוילי שלח מכתב לראשי המערכת הבנקאית לקראת פרסום דוחות הרבעון הראשון של השנה שיחלו בשבוע הבא ● "המצב הגאופוליטי הנוכחי מחייב המשך בחינה שמרנית ומושכלת של תכנון ההון, של מדיניות חלוקת הדיבידנדים ושל ביצוע הרכישות העצמיות", הוא כתב ● מכתב דומה נשלח גם ברבעון הקודם

ד''ר דורון בסר, מנכ''ל אנויז'ן מדיקל / צילום: אנויז'ן מדיקל

מסיימת את דרכה בבורסה: אנויז'ן מדיקל תימכר ב-1.5 מיליון דולר בלבד

ביהמ"ש אישר לאלפא קפיטל של מרטין לרכוש את הפעילות והקניין הרוחני של החברה, אך השלד הבורסאי יימכר בנפרד בהמשך ● המסחר במניית אנויז'ן מושעה מחודש מרץ, והחברה נסחרת לפי שווי של 2.3 מיליון שקל

פרויקט בנתניה של עמרם אברהם. גיוס של 200 מיליון שקל לפי שווי שוק של מיליארד שקל / הדמיה: Viewpoint

עוד הנפקות בדרך? אלה חברות הנדל"ן שהשוק מעריך שייכנסו בקרוב לבורסה

עוד ועוד סימנים מצביעים על כך ש"גל" הנפקות של חברות פרטיות עומד להגיע מכיוון ענף הנדל"ן, בעיקר בתחום המגורים ● "למרות התקופה הקטסטרופלית שבה אנחנו נמצאים, אנשים מסתכלים קדימה ורואים הזדמנות עסקית"

לפי איזה שער מחזירים ביטקוין? / צילום: Shutterstock

לפי איזה שער מחזירים ביטקוין: לפי מועד החוב או פסק הדין?

בסוף 2019 דרשה התובעת מהנתבעים להשיב לה חוב ביטקוין בשווי 79 אלף שקל, וב-2021, כששווי החוב עמד 412 אלף שקל, הגישה תביעה ● עד מתן פסק הדין האמיר השווי לכחצי מיליון שקל

רכבים ליצוא בנמל בסין / צילום: Reuters

המערב חוסם את יצרני הרכב הסיניים, והם נוהרים לישראל. אלה הדגמים שבדרך

הרגולטורים בארה"ב ובאירופה פועלים להקים סכרי מיסוי כדי לרכך את חדירת יצרניות הרכב הסיניות לשווקים במערב ● אל מול הסביבה העוינות הזו, שוק הרכב הישראלי נתפס בסין כמעין "אתר בטא" ידידותי להשקת כלי רכב חדשים במערב, חלקם עם פוטנציאל לשנות את חוקי המשחק ● השבוע בענף הרכב

בנייה חדשה. למרות שמספר הדירות הלא מכורות גבוה, המחירים ממשיכים לעלות / צילום: Shutterstock, Dmitry Pistrov

הפרדוקס של השוק: למעלה מ-8,000 דירות בתל אביב מחכות לרוכשים, וזה מחיר הדירה הממוצעת

רוכשי הדירות רואים את המצב בשוק הדיור ומוטרדים ממנו מאוד, אבל מה שיותר משפיע עליהם הוא חוסר התפקוד הממשלתי והפוליטי ואפס המעשה בתחום הדיור ● וכך הגענו למצב שבפעם הראשונה מחירי הדירות עולים - גם בזמן מלחמה

אילוסטרציה: Shutterstock

האתר שהבטיח לעשות סדר ברגולציה לעסקים עלה לאוויר, אבל לא מקיים

רשות האסדרה פרסמה מאגר הכולל רגולציות לעסקים, בהתאם להחלטת הממשלה מ-2021 ● הבעיה: המאגר לא נגיש, וכלל חלק קטן בלבד מכלל הרגולציות על עסקים

דיון בבג''ץ על גיוס תלמידי ישיבות, פברואר 2024 / צילום: דוברות הרשות השופטת

הממשלה לבג"ץ: נשלים את חקיקת חוק הגיוס עד סוף יולי

הממשלה הודיעה לבג"ץ כי חקיקת חוק הגיוס תושלם עד לסוף מושב הקיץ של הכנסת, כלומר עד לסוף יולי ● לפי תגובת הממשלה לבג"ץ, אחרי ה-7 באוקטובר נוצרה שעת כושר ייחודית לקידום הסדרים שקודם לא היה להם סיכוי 

אונייה של צים / צילום: Shutterstock

צים מייקרת את הובלת המכולות מהמזרח לישראל

חברת הספנות הודיעה על התייקרות עלויות הובלת המכולות שלה מהמזרח הרחוק לישראל החל מה-25 במאי ● עם היטלים ומסים מחיר מכולות מגיע לכ־4,260 דולר עבור מכולת 20 רגל

שר המשפטים יריב לוין / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

הוועדה לבחירת שופטים בחרה 28 שופטים ורשמים חדשים

16 שופטים נבחרו לבתי המשפט לענייני משפחה, תעבורה ולבתי משפט השלום, ו־12 רשמים בכירים מונו במרכז, בדרום ובצפון ● בבימ"ש השלום ובביהמ"ש המחוזי בירושלים טרם מונו שופטים בשל מחלוקת על זהותם ובשל דרישתו של לוין שכל המינויים יהיו בהסכמת כל חברי הוועדה, על אף שהחוק לא מחייב זאת

איתי בן זאב, מנכ''ל הבורסה בתל אביב / צילום: קובי וולף

הבורסה רוצה שהציבור "יעבוד" גם בשישי, ועלולה לצאת קרחת מכאן ומכאן

הטיעונים של הבורסה בעד המהלך של מעבר למסחר גם בימי שישי, הם בעצם הסרת מגבלות מסחר מול העולם ● אך יחד עם זאת, הבורסה עלולה לייצר אנטגוניזם בקרב קהל הלקוחות המקומי שלה, והתוצאה עלולה להיות גרועה הרבה יותר ממה שחושבים בבורסה כעת

שופטי העליון דוד מינץ, יעל וילנר ויצחק עמית. הסכימו פה אחד בפסיקה / צילומים: רפי קוץ, דוברות הרשות השופטת

הפסיקה שמטלטלת את מוסד "הידועים בציבור": ההשלכות והמשמעות

לאחרונה קבע העליון כי בני זוג שחיו יחד שנה וחצי ותכננו להתחתן אינם ידועים בציבור ● מומחים לדיני משפחה מזהירים משינוי התייחסות מצד מוסדות פיננסיים ומסבירים כיצד יש להיערך