בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; טסלה צללה בכ-4.5%

הנאסד"ק ירד בכ-0.5% • בגלל הירידה במחירי התובלה, צים הפסידה 2.7 מיליארד דולר ב-2023 • מיקרוסופט חילקה הכי הרבה מרווחיה בשנת 2023 • לואי ויטון צפויה למכור מניות אודיטי טק • אנלסיטים בוול סטריט צופים לאפל אפסייד של 16% • בנק פיקטה: ניטרליים לגבי מניות בארה"ב ובעודף משקל למניות יפניות • גולדמן סאקס: הבנק המרכזי ביפן יעלה את הריבית באפריל

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam
הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

22:00

נעילה מעורבת בוול סטריט. הנאסד"ק ירד בכ-0.5%, ה-S&P 500 השיל מערכו 0.2% והדאו ג'ונס עלה ב-0.1%.

מניית טסלה  בלטה לשלילה וצללה בכ-4.5%. מוקדם יותר דווח כי האנליסטים  של וולס פארגו הורידו את מחיר היעד של המניה ל-125 דולר מ-200 דולר. במקביל, בבנק הורידו את הדירוג שלהם למניה ל-'תת-משקל' מ-'משקל שווה'. בבנק הדגישו כי מניית טסלה כבר לא נראית כל כך "מופלאה" וציינו כי להערכתם מדובר ב"חברת צמיחה ללא צמיחה".

טסלה נסחרה היום (ד') במחירה הנמוך ביותר מזה 10 חודשים. הירידה בדירוג על ידי וולס פארגו הגיעה בין היתר לאור התחרות הגוברת בשוק הרכבים החשמליים, מה שהוביל את טסלה להכריז על סדרה של הורדות מחירים כדי להגביר את הביקוש.

מטעם הבנק נמסר כי להורדות המחירים בהן נקטה טסלה הייתה השפעה מינורית על מכירות החברה. במקביל, בוולס פארגו ציינו כי טסלה נסחרת במחיר גבוה ביחס ל-"שבע המופלאות", וזאת למרות שהיא לא צפויה להציג צמיחה במכירות השנה. עוד ציינו האנליסטים בבנק כי להערכתם הרווחים של טסלה בשנים 2024 ו-2025 יעמדו על 32% ו-52% בהתאמה, מתחת לקונצנזוס האנליסטים בוול סטריט.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות עלו קלות. התשואה על אג"ח ארה"ב עמדה על 4.18% והתשואה על אג"ח לשנתיים עמדה על 4.62%.

20:18

המגמה המעורבת בוול סטריט נמשכת. הנאסד"ק יורד בכ-0.3%, ה-S&P 500 נסחר סביב רמות הבסיס והדאו ג'ונס עולה ב-0.3%.

מניות הטק נסחרות במגמה מעורבת. אנבידיה  וטסלה  נסחרות במגמה שלילית, אפל  יורדת ב-1%, ומטא  מאבדת מערכה 0.5%. מנגד, אמזון  ומיקרוסופט  נסחרות במגמה חיובית.

במקביל, איליי לילי  נסחרת במגמה חיובית לאחר שדיווחה כי היא משתפת פעולה עם "אמזון פארם" כדי לסייע באספקת תרופות מרשם מסוימות, כולל תרופת הטיפול להרזיה 'Zepbound'. 

סופר מיקרו קמפיוטר  ממשיכה במומנטום החיובי וזוכה לעדכון של מחיר היעד של מנייתה מבנק אוף אמריקה ל-1,280 דולר, המהווה אפסייד של 10.1% ממחירה הנוכחי. מטעם הבנק נמסר כי "היתרונות התחרותיים של סופר מיקרו כוללים ייצור של אבני בניין שעוזרים לשלב במהירות טכנולוגיות AI חדשות ולצמצם את זמן היציאה שלהם לשוק". לצד זאת בבנק מזכירים את מערכת היחסים החזקה של החברה עם ספקי מעבדי ה-AI המובילים לרבות אינטל, Nvidia ו-AMD.

להערכת הבנק, ההכנסות של תעשיית שרתי הבינה המלאכותית יצמחו מכ-39 מיליארד דולר לכ-200 מיליארד דולר בין השנים 2023-2027.

19:03

מניית טסלה  צוללת בכ-4% לאחר שוולס פארגו הורידו את דירוג יצרנית הרכב החשמלי ל-'תת משקל' מ-'משקל שווה'.

מנגד, מניות קרניבל  ורויאל קריביאן קרוזס  נסחרות במגמה חיובית לאחר שבגולדמן זאקב העלו את המלצתם על המניות לדירוג 'קניה'.

18:56

נעילה מעורבת באירופה. הפוטסי הבריטי עלה ב-0.3%, הדאקס ננעל סביב רמות הבסיס, והקאק הצרפתי הוסיף לערכו 0.6%

17:56

המדדים המרכזיים בוול סטריט נסחרים לפי שעה במגמה מעורבת. באירופה, המסחר מתנהל במגמה חיובית.

מחירי הנפט קופצים בכ-2%. זאת לאחר שדווח על שיבושי ייצור במספר בתי זיקוק גדולים ברוסיה בעקבות התקפות מל"טים אוקראינים. מחירה של חבית מסוג ברנט עומד בשעה זו על 83 דולרים ומחירה של חבית מסוג WTI עומד על כ-80 דולרים.

16:08

המגמה המעורבת בוול סטריט נמשכת. הנאסד"ק יורד בכ-0.7%, ה-S&P 500 יורד ב-0.2% והדאו ג'ונס עולה ב-0.2%.

מניות השבבים נסחרות במגמה שלילית. אנבידיה  צוללת בכ-3%, ברודקום  יורדת בכ-2%, קוואלקום  מאבדת בכ-1.6% מערכה ו-ARM  יורדת בכ-1%.

גם מניית דולר טרי  צוללת כ-14% לאחר שפרסמה תוצאות רבעוניות מאכזבות. החברה רשמה רווח מתואם של 2.55 דולר למניה בעוד התחזיות המוקדמות עמדו על 2.66 דולר למניה. במקביל החברה דיווחה כי היא מתכננת לסגור כמעט 1,000 חנויות. 

מנגד, מניית פטקו הלת' אנד וולנס  מזנקת בכ-7% לאחר שעקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח בדוחותיה הכספיים לרבעון.

15:33

המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת. הנאסד"ק יורד בכ-0.2%, ה-S&P 500 נסחר סביב רמות הבסיס והדאו ג'ונס עולה ב-0.2%.

באירופה, המסחר מתנהל לפי שעה במגמה מעורבת.

15:05

אדידס  פרסמה אזהרת רווח לגבי המכירות בצפון אמריקה ב-2024, לגבי תוצאות שנת 2023, הרווח התפעולי של החברה היה ב-2023 268 מיליון אירו ויותר מהצפי. ברבעון הרביעי החברה דיווחה על הפסד תיפעולי של 377 מיליון אירו, החברה תחלק דיבידנד של 0.7 אירו למניה. "אמנם רחוק ממשביע רצון,  אך 2023 הסתיימה טוב יותר ממה שציפינו בתחילת השנה", אמר מנכ"ל החברה ביורן גולדן.

לפי רויטרס הממשל בארה"ב נסוג מהחלטתו להשקיע 2.5 מיליארד דולר באינטל  כדי שזו תפתח עבורו שבבים צבאיים. הצעד הזה מגביל את הסכום שתקבל אינטל כתמריץ פדרלי. מניית אינטל ירדה השנה ב-10% לאחר שעלתה ב-90% ב-2023.

14:17

צים , חברת ספנות והובלה ימית גלובלית, פרסמה היום את תוצאותיה העסקיות, על בסיס מאוחד, לרבעון הרביעי של שנת 2023 ולשנת 2023 כולה. ההפסד הנקי ברבעון הרביעי הסתכם ב-147 מיליון דולר לעומת רווח נקי בסך 417 מיליון דולר בתקופה המקבילה. או הפסד מדולל למניה בסך 1.23 דולר לעומת רווח מדולל למניה בסך 3.44 דולר בתקופה המקבילה אשתקד. 

ההפסד הנקי בשנת 2023 אשר כולל הפסד לא תזרימי מירידת ערך בסך 2.06 מיליארד דולר, הסתכם ב-2.69 מיליארד דולר לעומת רווח נקי בסך 4.63 מיליארד דולר בשנת 2022. 

12:22

קרן של חברת מותגי היוקרה לואי ויטון צפויה למכור מניות אודיטי טק  (לשעבר חברת האיפור איל מקיאג') תמורת 184 מיליון דולר - בהמשך למימושי ענק קודמים.

אודיטי טק הייתה לפני כעשור חברת איפור כושלת (איל מקיאג'),היום היא ממתגת את עצמה כחברה טכולוגיה בתחום הביוטי וה-wellness, שפיתחה פלטפורמה טכנולוגית-צרכנית. את החברה מוביל הישראלוי אורן הולצמן, שרכש בזמנו את השליטה באל מקיאג' הקורסת תמורת 12 מיליון שקל בלבד ויחד עם אחותו, שירן הולצמן־אראל, שמכהנת כמנהלת המוצר הראשית, הובילו לרה־ארגון משמעותי בה. 

11:08

המסחר באירופה מתנהל כעת במגמה יציבה. הביטקוין נסחר הבוקר שוב בשיא, 73,500 דולר.

10:31

חלוקת הרווחים בעולם (דיבידנדים) הגיעה בשנת 2023 לשיא בן 1.66 טריליון דולר, כך לפי דוח שפורסם ברויטרס. 86% מסך החברות הרשומות למסחר בעולם או שהגדילו את הדיבידנדים או הותירו אותם כפי שהיו, לפי מדד הדיבידנדים של Janus Henderson Global (JHGDI) שצופה שגם שנת 2024 תהיה שנת שיא עם 1.72 טריליון דולר.

את השיא הובילו הבנקים שנהנו מהריביות הגבוהות בעולם. החברה שחילקה את הדיבידנד הגבוה ביותר היא מיקרוסופט , אפל  שניה ואקסון מובייל שלישית. בשנת 2022 היה סך הדיבידנדים 1.57 טריליון דולר.

היו כמה חברות שהקטינו את חלוקת הרווחים - חברות הכרייה BHP וריו טינטו, ובנוסף פטרובאס, אינטל ו-AT&T. 

10:22

המסחר באירופה נפתח הבוקר במגמה חיובית. מדד דאקס נסחר ביציבות סביב שער הבסיס, מדד קאק עולה ב-0.1% ומדד פוטסי ב-0.2%.

באסיה ננעל המסחר כשמדד הניקיי נ ירד ב-0.4%, מדד שנגחאי ב-0.3%, מדד הנג סנג ננעל ללא שינוי ומדד קוספי עלה ב-0.4%. 

08:34

באסיה מתנהל המסחר הבוקר במגמה מעורבת, הניקיי ננעל הבוקר בירידה של 0.4%, מדד שנגחאי יורד ב-0.3%, מדד הנג סנג עולה ב-0.4% ומדד קוספי ב-0.1%. 

צבי סטפק מעריך: זה מה שיכול לקלקל את האופוריה בשווקים 

החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים הבוקר ביציבות. 

אתמול בוול סטריט, חרף העלייה המפתיעה בנתוני האינפלציה שהתפרסמו אחר הצהריים, מניות הטכנולוגיה הגיבו בעליות שערים, ובעיקר אנבידיה  שהתאוששה לאחר שבשני ימי המסחר הקודמים איבדה כ-12% ועלתה ב-7%. כך גם לגבי מניית מטא פלטפורמס (פייסבוק) 

בטסלה  נשמו לרווחה לאחר שהחשמל במפעלה הסמוך לברלין חזר, וזאת שבוע לאחר השריפה שפרצה במפעל וזאת כתוצאה כך מאמינים מהצתה מכוונת. 

מניית אורקל  זינקה בעקבות תוצאותיה הכספיות. החברה דיווחה על רווח של 1.41 דולר למניה לעומת צפי של 1.38 דולר. ההכנסות עמדו על 13.3 מיליארד דולר, מעט מתחת לצפי. מנכ"לית החברה, ספרה כץ צופה שהכנסות החברה יעמדו על 65 מיליארד דולר ב-2026. 

מניית סאות'ווסט איירליינס  צללה ב-14% לאחר שהודיעה שהיא מתכננת לקצץ בטיסות השנה ובתוך כך בוחנת את תוכנית ההוצאות שלה ומתכננת להקטין את מספר מטוסי הבואינג שברשותה. מניית בואינג  ירדה אף היא בכ-5%. 

WSJ | ענקי הפיננסים של וול סטריט הזהירו מאסון כלכלי שמעולם לא הגיע. מה הם חושבים היום  

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתי נסחרו במהלך יום ג' במגמה מעורבת. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים ירדה קלות ונסחרה סביב 4.09%. התשואה על אג"ח לשנתיים עלתה ועמדה על 4.54%. 

יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון הסבירו בסקירתם השבועית כי: "שוק האג"ח מתחיל להפנים שהפוטנציאל להורדת ריבית השנה פחת, אך שוק המניות עדיין אופטימי".בשוק הסחורות, מחירי הנפט עלו קלות במהלך המסחר ביום ג'. מחירה של חבית מסוג נפט ברנט עמד על 82 דולר, ומחירה של חבית מסוג WTI עמד על 77.9 דולר.

הביטקוין נסחר הבוקר קרוב לשיאו, 71,160 דולר.  

מאקרו: מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה בחודש פברואר ב-0.4%, בהתאם לצפי המוקדם. בחישוב שנתי שיעור האינפלציה עלה במפתיע ל- 3.2%, כאשר התחזיות המוקדמות ציפו ל-3.1%. אינפלציית הליבה עלתה ב-0.4%, הצפי המוקדם עמד על 0.3% בפברואר. בקצב שנתי אינפלציית הליבה עלתה ל-3.8% (צפי: 3.7%).

האינפלציה השנתית עולה, והורדת הריבית בארה"ב מתרחקת   

מנכ"ל ג'יי.פי מורגן, ג'יימי דימון התייחס להורדות הריבית הצפויות ואמר שלדעתו אל לו לפדרל ריזרב להתחיל את הורדת הריבית ביוני ושעליו לחכות ולתת לדברים להתבהר, "אם הייתי במקומם, הייתי מחכה", אמר בועידה הפיננסית באוסטרליה. 

מודי שפריר, אסטרטג ראשי שווקים פיננסיים בבנק הפועלים התייחס  לנתוני האינפלציה בארה"ב: "ליבת האינפלציה בארה"ב הפתיעה, זה החודש השני ברציפות כלפי מעלה בעלייה של 0.358% בחישוב חודשי, מעט מעל לצפי של 0.3%, אם כי קצב העלייה השנתי מעט התמתן ל-3.8%. בנימה מעודדת יותר, נציין את מגמת הירידה בשיעור העסקים הקטנים המדווחים על כוונה להעלות מחירים בחודשים הקרובים".

"אינפלציית השירותים אמנם לא האיצה, אך עדיין גבוהה מהרמה בה ירגיש הפד בטחון מספק להוריד בקרוב את הריבית. עובדה זו בשילוב עם ההפתעה השנייה ברציפות כלפי מעלה בליבת האינפלציה, אינם תומכים בהורדת ריבית בחודש מאי, השוק מתמחר לכך עתה הסתברות של כ- 15%".

בנק אוף אמריקה העלה את תחזית הרווח למניה (EPS) של מדד S&P 500 לשנת 2024 ל-250 דולר לעומת 235 דולר, תוך שהוא מציין תחזית כלכלית חזקה יותר והתאמות תאגידיות לסביבה החדשה. בנוסף, הבנק מספק לראשונה צפי לרווחי שנת 2025 עם עלייה של 10% נוספים משנה לשנה לרווח של 275 דולר למניה. הבנק רואה גם השקעה מתמשכת בבינה מלאכותית שמובילה למעגל חיובי של צמיחה במגוון מגזרים, כאשר ענקי הטכנולוגיה כמו מיקרוסופט ואמזון מובילים את המגמה. 

אנליסטים בוול סטריט צופים אפסייד למניית אפל , וזאת למרות שירדה כ-10%  מתחילת השנה והיא המניה המאכזבת מבין "שבע המופלאות". בוול סטריט נותרו אופטימיים - מתוך 43 אנליסטים בסקר של FactSet , 25 מדרגים את המניה כ"קניה", 13 מהם ב"החזק" ורק חמישה ממליצים למכור את המניה. מחיר המטרה הממוצע עומד על 199.8 דולר למניה, כ-16% יותר ממחיר הסגירה אתמול, 173 דולר.

"העלאות שכר משמעותיות במשא ומתן הקיבוצי לשכר ביפן סוללות את הדרך עבור הבנק המרכזי של יפן לנרמל את המדיניות המוניטרית ולהסיר את הריבית השלילית".

"ייצוב בתחזיות הכלכליות והתאוששות בפעילות הייצור הופכים אותנו לאופטימיים יותר לגבי מניות, כמו גם העובדה שהריביות בארה"ב ובאירופה צפויות לרדת השנה. אנחנו ניטרליים לגבי מניות בארה"ב ובעודף משקל לגבי מניות יפניות. אנו אוהבים זהב לגידור סיכונים גיאופוליטיים".

דיוויד קוהל, הכלכלן הראשי ביוליוס בר צופה שהריבית בגוש האירו צפויה לרדת מוקדם יותר בהשוואה לכלכלה האמריקאית, "הפדרל ריזרב צפוי להמתין עם הורדות הריבית בארה"ב לקיץ, בעוד באירופה ייתכן ונראה הורדת ריבית ראשונה כבר באפריל".

"הבנק המרכזי האירופי (ECB) מתקדם מהר יותר לקראת הורדת ריבית, לאור הורדת תחזיות האינפלציה באיחוד האירופי לשנה זו ולשנים 2025 ו-2026. אנו חושבים שהמצב הכלכלי יאפשר ל-ECB להוריד את הריבית ב-25 נקודות בסיס כבר בפגישתו הבאה באפריל".