קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה • מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך • השבוע בענף הרכב

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan
ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

רשימת יצרני הרכב הסינים שנכנסים לשוק הישראלי ממשיכה להתארך. בשבוע שעבר ביקרה בישראל משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan), היצרנית השלישית בגודלה בסין והוותיקה ביותר, עם פעילות שנמשכת מאז 1861.

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו
לרכב הזה יש נוחות מרשימה, ממדים עצומים ומחיר מפלצתי בהתאם

המשלחת נפגשה עם מספר יבואני רכב ישראלים גדולים כחלק מלימוד השטח וההכנות לכניסה לשוק הישראלי בחודשים הקרובים. ככל הידוע, החברה כבר נמצאת במגעים מתקדמים למתן זיכיון היבוא לאחת מיבואניות הרכב, אולם מסמכי הזכיינות טרם נחתמו רשמית.

הכניסה של צ'אנגן לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה הקבוצה השנה. במסגרתו היא מתכננת לייצא לעולם יותר מ־750 אלף כלי רכב בשנה החל מ־2024, כולל לשווקי יצוא חדשים באירופה, אסיה ועוד.

"פרמיום נגיש"

במהלך כנס בסין בינואר השנה הציגה צ'אנגן את רשימת השווקים שאליהם בכוונתה להיכנס בגל הראשון, וביניהם נמצאת גם ישראל לצד אוסטרליה, ניו־זילנד ודרום אפריקה. על פי תוכניות החברה, בכוונתה להיכנס לשוק האירופאי והישראלי עם לפחות שני מותגי רכב חשמליים בו זמנית.

הראשון הוא מותג Deepal שהמיצוב שלו מוגדר "פרמיום נגיש", והוא מיועד להתחרות בין השאר בדגמים של BYD, XPENG ועוד. הקבוצה צפויה לייצא לאירופה ולישראל, בין השאר, את הקרוס־אובר החשמלי בגודל בינוני S7, שאמור להתחרות בטווח מחירים משוער של 200־260 אלף שקל.

הוא מצויד במנוע של 258 כ"ס ובסוללה בקיבולת 80 קילוואט־שעה, שאמורה לספק טווח של מעל 500 ק"מ. המחיר בסין מתחיל בכ־32 אלף דולר. מותג נוסף של הקבוצה שאמור לנחות באירופה ב־2024 על פי הצהרת היצרן, הוא מותג הפרימיום AVATAR, שממוצב מול טסלה. הדגם הראשון הוא הקרוס־אובר החשמלי AVATAR 11, שמצויד בסוללה של 90 קילוואט ובשני מנועים בהספק של יותר מ־500 כ"ס, ואמור להשיג טווח של כ־600 ק"מ. מחירו בסין מתחיל בכ־45 אלף דולר. בישראל אפשר לצפות למחיר משוער בטווח של 300־350 אלף שקל.

לצד אלה צפוי להגיע גם מותג "עממי" יותר של הקבוצה, שמייצר דגמי סדאן וקרוס־אובר עם הנעה חשמלית ופלאג־אין בטווח מחיר משוער של 150־200 אלף שקל.

קבוצת צ'אנגן מכרה ב־2023 כ־2.55 מיליון כלי רכב, כולל כאלה שהיא מייצרת במשותף עם פורד, מאזדה ועוד. מסירות המותגים החשמליים העצמאיים של הקבוצה הסתכמו בכ־470 אלף כלי רכב, עלייה של 74% מ־2022, והיצוא שלה הסתכם בכ־230 אלף כלי רכב.

יצוין כי רוב קבוצות היבוא הגדולות בישראל כבר מייבאות לפחות מותג סיני אחד, ולפיכך מעריכים בענף כי היבואנית העתידית של הקבוצה תוקם כשותפות עסקית בין גורמים שונים. כיום מיוצגים בישראל למעלה מ־22 מותגים מתוצרת סין, ועל פי הערכות, נתח השוק שלהם (כולל טסלה) ברבעון הראשון של 2024 צפוי לנוע סביב 25%.

הדור החדש של מרצדס E קלאס הושק בישראל

קבוצת כלמוביל השיקה השבוע בישראל את הדור החדש של סדרת מרצדס E קלאס, שהיא הסדרה הנמכרת ביותר של המותג. המכונית זכתה לעיצוב אווירודינמי חדש, והיא ארוכה ורחבה בכ־2 ס"מ מקודמתה. תא הנוסעים עוצב מחדש וכולל תצוגה דיגיטלית של עד שלושה מסכים גדולים. הוא עמוס בטכנולוגיות כמו מצלמות שמאפשרות לבצע שיחות וידאו, ממשק קולי חדש, אפשרות לשליטה מרחוק ועוד.

מרצדס E קלאס / צילום: יח''צ
 מרצדס E קלאס / צילום: יח''צ

המכונית מגיעה בשלב הראשון בשתי צורות הנעה. הראשונה, E200, מצוידת במנוע טורבו־בנזין בנפח 2 ליטר, שמסתייע במערכת היברידית "קלה" ומייצר 204 כ"ס. הדגם הזה רושם צריכת דלק ממוצעת של 13.7 ק"מ ועולה בישראל החל מ־534 אלף שקל. השני הוא דגם הפלאג־אין E300e, שמשלב בין מנוע טורבו, מנוע חשמלי וסוללה גדולה בקיבולת 25.4 קילוואט־שעה. הוא מייצר הספק משולב של 313 כ"ס ומסוגל לנוע על חשמל בלבד לטווח של עד 100 ק"מ. מחירו נע בטווח של 640־740 אלף שקל.

הקרוסאובר החשמלי החדש של פורד ינחת בארץ בסוף השנה

ברבעון השלישי של 2024 צפוי לנחות בישראל פורד אקספלורר החשמלי, שיהיה הרכב החשמלי הראשון של המותג אשר מיובא לישראל ביבוא סדיר. זהו קרוס־אובר קומפקטי יחסית בעיצוב מתקדם, שאין לו שום קשר לפורד אקספלורר בנזין המוכר.

פורד אקספלורר החשמלי / צילום: יח''צ
 פורד אקספלורר החשמלי / צילום: יח''צ

הרכב מגיע לאירופה בשלב הראשון בשתי תצורות. הראשונה היא עם הנעה כפולה ושני מנועים בהספק משולב של 340 כ"ס. הוא מצויד בסוללה של 82 קילוואט שעה, שאמורה לספק טווח של עד 540 ק"מ ב־WLTP, ומאיץ מאפס ל־100 ב־5.3 שניות. מחירו בגרמניה ללא מסים וללא סבסוד עומד על כ־53 אלף יורו, מחיר כמעט זהה למחיר של טסלה Y "לונג ריינג'" במדינה, שעולה בישראל 282 אלף שקל.

התצורה השנייה כוללת מנוע בודד עם הנעה אחורית בהספק של 286 כ"ס. גם דגם זה מוצע עם סוללה של 82 קילוואט־שעה. הגרסה הזו עולה בגרמניה כ־49 אלף יורו.