גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

משרד הפרסום ראובני-פרידן ממנה מנכ"לים חדשים: שירי הייסר ואסף גריס

בראובני-פרידן ממשיכים את המודל לפיו המושכות נמצאות בידי מנכ"לים משותפים ● זיו קורן וניב חורש, שמילאו את התפקיד עד כה, יכהנו כמנכ"לי הקבוצה, הכוללת עוד ארבע חברות ● לדברי השניים, "אצלנו אי-אפשר להצניח מנכ"לים מבחוץ, גם אם הם מנהלים ואנשי מקצוע מצוינים"

עומדים - אסף גריס ושירי הייסר, יושבים - זיו קורן (מימין) וניב חורש / צילום: שי פרנקו
עומדים - אסף גריס ושירי הייסר, יושבים - זיו קורן (מימין) וניב חורש / צילום: שי פרנקו

לאחר שלוש שנים כמשנים למנכ"ל, שירי הייסר ואסף גריס עוברים לקדמת הבמה ויכהנו כמנכ"לי משרד הפרסום ראובני-פרידן. זיו קורן וניב חורש, שכיהנו בתפקיד עד כה, ישמשו כמנכ"לי הקבוצה - הכוללת גם את סוכנות הדיגיטל arlo, חברת המדיה מרקורי, סוכנות GoodVertising לפרסום חברתי וחברת Elevator לייעוץ אסטרטגי.

המינוי הוא המשך ישיר לתהליך הצמיחה של הקבוצה, כאשר בתחילת 2022 קורן וחורש רכשו את המשרד מענקית הפרסום האמריקאית IPG, יחד עם מייסדי המשרד אודי פרידן ומשה ראובני, ועם קרן קופילוב המשמשת כשותפה. 

הסכסוך שמסעיר את עולם המדיה, והפרסומות שירדו מערוץ רשת 13
יניב פרטוש מונה למנכ"ל משותף בסוכנות הדיגיטל ארלו של ראובני-פרידן
"התחלנו להרגיש בעוצר": הפרסומאים שקנו את המשרד שלהם בחזרה מהענקית האמריקאית

הייסר, 44, החלה את דרכה בעולם הפרסום בגיתם. לפני כ-17 שנים הצטרפה לראובני-פרידן כמנהלת לקוחות, עד מינוייה למשנה למנכ"ל ומובילת תחום האסטרטגיה במשרד. בין המותגים בהם טיפלה נמנים בנק מזרחי טפחות, AIG, ויסוצקי, מחלבות גד ואופטיקנה.

גריס, 43, החל את דרכו במחלקת ניהול הלקוחות של אדלר-חומסקי, ולאחר מכן ניהל את מחלקת השיווק של טורנדו במשך שמונה שנים. ב-2016 הצטרף לראובני-פרידן, ובשנים האחרונות שימש כמשנה למנכ"ל ומוביל התחום המסחרי, עם אחריות על חצי מלקוחות המשרד. 

שירי הייסר ואסף גריס, מנכ''לים משותפים בראובני-פרידן

לדברי הייסר וגריס, "נוביל את ראובני-פרידן לעידן חדש ודינמי, תוך שמירה על הדנ"א הייחודי של המשרד, שנשמר מאז שהוקם על-ידי אודי פרידן ומשה ראובני לפני 38 שנים. למדנו מזיו וניב המון, ואין לנו ספק שהקבוצה תגיע לפסגות חדשות בהובלתם".

המינוי של הייסר מצטרף לרשימה ההולכת ומתעבה של מנהלות בכירות בענף הפרסום, וכוללת בין היתר את אתי עבדי, מנכ"לית מקאן תל אביב; שלי שמיר-קינן, מנכ"לית באומן-בר-ריבנאי; טל צורף, מנכ"לית יהושע TBWA; אימי עירון, מנכ"לית ליאו ברנט; שרון שלו-לבצור, שותפה במשרד מנצ'; אליקה מרחבי, מנכ"לית זרמון גרופ; וקרן פרידמן, מנכ"לית טוויסטד וממייסדי הסוכנות.

"החלטנו כרביעייה"

חורש וקורן רמזו על המהלך כבר בראיון בלעדי שנתנו לגלובס לפני קצת פחות משנה. "יש לנו שני משנים למנכ"ל, כמו שאודי וראובני עבדו, ואנחנו מקווים שהחפיפה שלהם תהיה פחות משלוש וחצי שנים", אמרו אז, וכיוונו לכך שהחפיפה שלהם הייתה ארוכה בעיניהם. "אנחנו חושבים על היום שבו נהיה מנכ"לים של קבוצת חברות, ולא של משרד פרסום".

הפעם זה לקח שנתיים וחצי. "אנחנו מכוונים לזה מהרגע שהגדרנו את הייסר ואת גריס בתפקיד המשנים", מספר חורש. "תהליך חפיפת מנכ"ל מתקיים גם בצד המקצועי והפרסומי וגם בניהול לקוחות ובניהול העסק. בכל פעם הם עלו עוד שלב - הובלת לקוחות לבד, הרחבת סמכויות וכן הלאה.

"ההחלטה הסופית הייתה לפני שנה, ומאז התמקדנו מאוד בניהול העסק. כל החלטה ניהולית שקיבלנו הייתה ביחד איתם - בין אם זו החלטה פנימית, כזו שקשורה ללקוחות, הליכה למכרזים או עניינים שקשורים לתפקוד במלחמה, החלטנו כרביעייה. זו הדרך הכי טוב לחפוף, וזה גם מקל".

קורן מרחיב כי "בחרנו באנשים שרצים איתנו הרבה שנים. חשובה לנו הצמחת של הדנ"א הייחודי של המשרד, ברמת האנשים, האנרגיה והפוקוס. בעינינו אי-אפשר להצניח מנכ"לים מבחוץ, גם אם הם מנהלים ואנשי מקצוע מצוינים".

לדבריו, התהליך כלל "הרבה שיחות ופגישה שבועית של ארבעתנו, שבה דיברנו על האופן שבו ממקדים את הפוקוס בהצלחות, מעבר לברייק הפרסומות - כלומר שמים דגש גם על הצד העסקי".

"הזוגיות לא אוטומטית"

בעבר אמר קורן לגלובס כי כדאי לארגונים ולבעלי בית "לפתוח את הראש ולאמץ את הרעיון של מנכ"לות משותפת. הנפרדות שהעולם העסקי עשה בין חיי משפחה לבין חיי עבודה היא פספוס בעיניי. אומרים שלא טוב היות האדם לבדו, ומנכ"לות משותפת זה אותו דבר בדיוק.

"מבחינתי כמנכ"ל זו המתנה הכי גדולה שקיבלתי. אם היום היו אומרים לי תכפיל את השכר שלך, את התנאים שלך, קח את השכר של ניב ותנהל את העסק הזה לבד, לא הייתי לוקח. הזוגיות היא פרייסלס. אנשים גילו את העבודה מהבית, גילו את ההיברידיות, ואת הפלא שבהובלה משותפת גילו רק בשוליים".

מנכ"לות משותפת עבדה עבורכם. איך תבטיחו שזה יעבוד גם אצל שירי ואסף?
חורש: "זה התנאי הכי חשוב להצלחת הליהוק, וזה הובהר להם בצורה ברורה. לקח זמן לבנות את הזוגיות הזו. זה לא אוטומטי. גם אצלנו זה לא היה אוטומטי".

קורן: "מדובר בשני אנשים שהיו להם הרגישות וההבנה שהביחד יותר טוב. זה נבע גם מהם".

מה יהיה האתגר הכי גדול שלהם?
חורש: "הם מקבלים את העסק במצב מצוין מבחינתנו - לפי נתוני יפעת, אנחנו במקום השלישי מבחינת היקפי פרסום אחרי מקאן ואדלר-חומסקי. האתגר יהיה לשמור על האפקטיביות ועל ההתחדשות. אם לפני כמה שנים התחום הדיגיטלי תפס רק 10% מהסל שלנו, היום הוא מהווה 35%, והמטרה היא להגיע ל-50%".

קורן: "המטרה מבחינתם היא להיות עוגן עבור הלקוחות בתוך כל המים הסוערים מבחינה כלכלית, חברתית, ביטחונית ועסקית, וגם להיות מפרש שלוקח אותם קדימה. הנטייה הטבעית של לקוחות ברגעים האלה היא לא לזוז אלא לשמור על הקיים, והתפקיד של מנכ"לים הוא לתת השראה וביטחון".

"אנחנו כלי בידיהם"

כמו רבים בענף הפרסום, גם בראובני-פרידן התמקדו בתחילת המלחמה במהלכים שקידמו את ההסברה הישראלית - ופחות בפרסומות. אט-אט החלה חזרה לפעילות הפרסומית הרגילה, בהתאמות הנדרשות.

"בארבעת החודשים אחרונים העסק בצמיחה, וגייסנו לקוחות חדשים", אומר חורש. "בסיטואציה הנוכחית, השוק עובד חזק, אבל אם יקרה משהו - הם הוכשרו להתמודד עם זה, יחד איתנו. היום אנחנו כלי בידיים של אסף ושירי, והם יפעילו אותנו כראות עיניהם. אנחנו לשירותם ב-100%. בהקשר של הקבוצה, נתמקד מאוד בהצמחה של דברים חדשים".

קורן מסכם: "אנחנו מחפשים איפה יש ללקוחות צרכים לא ממומשים, גם בתחומים אחרים - לא רק פרסום - ולשם ניכנס".

עוד כתבות

ד''ר דורון בסר, מנכ''ל אנויז'ן מדיקל / צילום: אנויז'ן מדיקל

מסיימת את דרכה בבורסה: אנויז'ן מדיקל תימכר ב-1.5 מיליון דולר בלבד

ביהמ"ש אישר לאלפא קפיטל של מרטין לרכוש את הפעילות והקניין הרוחני של החברה, אך השלד הבורסאי יימכר בנפרד בהמשך ● המסחר במניית אנויז'ן מושעה מחודש מרץ, והחברה נסחרת לפי שווי של 2.3 מיליון שקל

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

עליות קלות בוול סטריט; גיימסטופ צוללת ב-24%, רדיט מזנקת ב-15%

נאסד"ק עולה ב-0.1% ● בבנק אוף אמריקה ממליצים על מניית רובין הוד ● גיימסטופ פרסמה אזהרת רווח והודיעה על גיוס הון ● רדיט ו-OpenAI הכריזו על שיתוף פעולה ● הניקיי ננעל בירידות של 0.4%, מדדי שנחאי ושנזן ננעלו בעליות של 1% ו-1.1% בהתאמה 

דיון בבג''ץ על גיוס תלמידי ישיבות, פברואר 2024 / צילום: דוברות הרשות השופטת

הממשלה לבג"ץ: נשלים את חקיקת חוק הגיוס עד סוף יולי

הממשלה הודיעה לבג"ץ כי חקיקת חוק הגיוס תושלם עד לסוף מושב הקיץ של הכנסת, כלומר עד לסוף יולי ● לפי תגובת הממשלה לבג"ץ, אחרי ה-7 באוקטובר נוצרה שעת כושר ייחודית לקידום הסדרים שקודם לא היה להם סיכוי 

פיז'ו 408 / צילום: יח''צ

פיז'ו מציגה: קרוס-אובר גדול עם מנוע קטן ומפתיע

למרות הנדסת האנוש החריגה, פיז'ו 508 תעניק תמורה מכובדת למי שמחפש קרוס-אובר מרווח, איכותי, ייצוגי ולא שגרתי

חצי שעה של השראה. ערן גפן בשיחה עם רמי שביט / צילום: יונתן לוי, מנחם רייס

רמי שביט: "בדיעבד לא הייתי קונה את המשביר. אבל בסוף הפכתי את הטרגדיה לאסטרטגיה"

כשרמי שביט רכש את המשביר אחרי פשיטת רגל, הוא חשב שעשה את עסקת חייו • אלא שאז הוא הבין שמדובר ב"כאוס מוחלט" • נגד כל הסיכויים הוא הצליח לצאת מהבור, לייצב אותה וגם להנפיק • כעת הוא מספר לערן גפן על התלאות בדרך, חשבון הנפש שנשאר איתו וגם התוכניות לכבוש את אירופה עם המותג קנת קול

אונייה של צים / צילום: Shutterstock

צים מייקרת את הובלת המכולות מהמזרח לישראל

חברת הספנות הודיעה על התייקרות עלויות הובלת המכולות שלה מהמזרח הרחוק לישראל החל מה-25 במאי ● עם היטלים ומסים מחיר מכולות מגיע לכ־4,260 דולר עבור מכולת 20 רגל

יהודה בר און / צילום: כדיה לוי

יהודה בר און, המועמד המוביל לתפקיד מנכ"ל נת"ע, הסיר את מועמדותו

בר און, שכיהן כמנכ"ל נת"ע בעבר ונהנה מתמיכתו של ינקי קוינט, מ"מ מנהל רשות החברות הממשלתיות, הודיע על פרישתו מהמרוץ לתפקיד "מסיבות אישיות ● הליך האיתור למנכ"ל נת"ע מהווה את מוקד החיכוך העיקרי בין החברה ובין משרד התחבורה ורשות החברות סביב השאלה מי ינהל את נת"ע ובתוך כך גם את פרויקט המטרו

מנכ''ל מקורות, עמית לנג / צילום: מקורות

מנכ"ל מקורות חושף איך סייעו להציף מנהרות בעזה ואיך נערכים לתרחיש של הסלמה

חברת המים הממשלתית "מקורות" התגייסה בחודשים הראשונים למלחמה למשימה דחופה וחשאית - הצפת מנהרות הטרור בעזה ● בראיון מספר המנכ"ל עמית לנג על הניסויים שנערכו בארץ, והציוד שהוטס בדחיפות ● וגם: עד מתי יהיה ניתן לדעתו למנוע את התייקרות המים?

צילומים: מרים אלסטר/פלאש90, חיים צח/לע''מ, AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

החנינות פורחות בימי המלחמה: "ימים קשים מצדיקים את הפעלתן"

מתנדבי זק"א שפינו גופות, מילואימניקים שלחמו ברצועה ומי שאיבדו קרובים בנובה הם חלק משורה של אנשים שקיבלו חנינה מאז ה־7.10 ● מה זה אומר על הרעיון הבסיסי של שלטון חוק, ומה הסיכוי שהאנשים שחננו יחזרו לסורם?

רכבים ליצוא בנמל בסין / צילום: Reuters

המערב חוסם את יצרני הרכב הסיניים, והם נוהרים לישראל. אלה הדגמים שבדרך

הרגולטורים בארה"ב ובאירופה פועלים להקים סכרי מיסוי כדי לרכך את חדירת יצרניות הרכב הסיניות לשווקים במערב ● אל מול הסביבה העוינות הזו, שוק הרכב הישראלי נתפס בסין כמעין "אתר בטא" ידידותי להשקת כלי רכב חדשים במערב, חלקם עם פוטנציאל לשנות את חוקי המשחק ● השבוע בענף הרכב

מאיר שטייגמן ועדי ויצהנדלר, מייסדים שותפים ב־Valoo / צילום: קרן גנור

הקרן שאוספת מניות מחברות הייטק למען ילדים שניצלו ב־7 באוקטובר

חברת Valoo משיקה את קרן "למען הילדים", המבוססת על גיוס מניות סקנדרי של חברות טק עבור תרומות ● עד כה נאספו מניות בשווי של כ–20 מיליון דולר, והיעד הוא להגיע ל–100 חברות עד סוף השנה ● ישראל מתגייסת

מנת כתף טלה של נסרין מנאסרה / צילום: נסרין מנאסרה

בחצר בית בכפר ערבי בגליל מצאנו את ארוחת הצהריים המושלמת

כנסייה צבעונית במיוחד, מסעדה שמגישה עוף לוהט מהטאבון וקובה נייה שהיא מעדן, סדנה לקליעת שרפרפים ומיזם נשי שלא יאפשר לכם לעזוב בידיים ריקות ● ביקור בכפר ריינה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

סמוטריץ' מקשיח עמדות מול ארדואן בשעה שבמכס הישראלי מעודדים יבוא מטורקיה דרך מסלולים עוקפים

שר האוצר סמוטריץ' הודיע על הטלת מכס של 100% על ייבוא מוצרים וסחורות מטורקיה, זאת לאחר שנשיא טורקיה הורה על עצירת הייצוא הטורקי לישראל ● בינתיים, לגלובס נודע כי במקביל במכס הישראלי פועלים להקלה על יבוא מטורקיה דרך מדינות צד שלישי

המפקח על הבנקים דני חחיאשוילי. צילומים: שלומי יוסף, איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בנק ישראל מאותת שוב לבנקים - שמרו על דיבידנד מצומצם

המפקח על הבנקים דני חחיאשוילי שלח מכתב לראשי המערכת הבנקאית לקראת פרסום דוחות הרבעון הראשון של השנה שיחלו בשבוע הבא ● "המצב הגאופוליטי הנוכחי מחייב המשך בחינה שמרנית ומושכלת של תכנון ההון, של מדיניות חלוקת הדיבידנדים ושל ביצוע הרכישות העצמיות", הוא כתב ● מכתב דומה נשלח גם ברבעון הקודם

סטנלי לפידוס / צילום: לינקדאין

היזם ששינה את שוק הבדיקות לאבחון סרטן מגלה מה הופך חברה למצליחה

סטן לפידוס המציא מחדש את בדיקות הפאפ לגילוי סרטן צוואר הרחם ואז שינה לגמרי את האופן שבו מאבחנים את סרטן המעי הגס ● בשבוע הבא הוא יגיע לישראל כדי להשתתף בכנס Biomed 2024, ויש לו כמה עצות ליזמים צעירים

ירידות בבורסת ת''א / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

נעילה אדומה בבורסה על רקע ההסלמה הביטחונית; תשואות האג"ח זינקו

מדד ת"א 35 ירד ב-1.6% ● מנכ"ל נייס, ברק עילם פורש מתפקידו, החברה פרסמה תחזית פושרת להמשך השנה ● נקסט ויז'ן מעלה את יעד הצמיחה השנתי לכ-110% ● חברת הנדל"ן עמרם אברהם הונפקה בבורסה, ישנן עוד חברות נדל"ן בדרך לבורסה ● הבורסה בתל אביב מתכננת מהלך שבו ייפתח המסחר בימי שישי ● וגם, התעלומה שנפתרה: נחשפה המניה שוורן באפט רוכש בסתר כבר חצי שנה

מיירט הלייזר ''דראגון פייר'' / צילום: יוטיוב

הטיל הקטלני החדש של רוסיה, וישראל מקדימה את בריטניה ביירוט לייזר

ארה"ב מקדמת את שדרוג טילי הכתף וטילי השיוט הזעירים שלה ● רוסיה הופכת את טילי השיוט שלה לקטלניים יותר ● וספינות מלחמה חדשות של בריטניה יכללו את מערכת יירוט הלייזר "דראגון־פייר" ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Denes Erdos, Jacob King, Brendan Smialowski)

מה יציל את אוקראינה מתבוסה ומה יעשו דגלים פלסטיניים לעצמאות סקוטלנד

אוקראינה מתחננת לשבע סוללות פטריוט ובלינקן פורט על גיטרה ● האם האינפלציה בארה"ב יורדת מאוחר מדי ● במרחק 17,000 ק"מ מצרפת, המחוז הצרפתי עולה באש ● לאומנים סקוטיים עם דגלי פלסטין ● ראש ממשלה אחד נורה, השני יצא לפנסיה לאחר 20 שנה ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

צומת גלילות / צילום: שלומי יוסף

המוסד רוצה תחנת רכבת, ומשרד התחבורה שוכח את השיקולים המקצועיים

אתמול נחשף בגלובס כי במשרד התחבורה בוחנים לשנות את תוכניות המטרו כך שיעמדו בבקשת המוסד לתחנת רכבת צמודה למטה הארגון ● מדובר בעוד הוכחה לבעיה הקשר ביותר בתכנון התחבורה בישראל: העדפת לחצים מגוונים ושיקולים פוליטיים על שיקולים מקצועיים

רס''ם רן יעבץ / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ם (מיל') רן יעבץ נפל בפיצוץ אמצעי לחימה בעוטף

יעבץ ז"ל, בן 39, שירת כלוחם בגדוד הסיור 6828 והניח אחריו הורים, אח ואחות, אישה ו-3 ילדים ● לוחם נפצע קשה מפגיעת כטב"ם של חיזבאללה שהתפוצץ במטולה • פיגוע בצומת יצהר: מחבל דקר איש קבע שהיה ברכבו ונמלט ● עדכונים שוטפים