מתקרב ל-8 שקלים לליטר: מחיר הדלק יעלה בחצות

הדלק שוב מתייקר ומתקרב לשיא כל הזמנים: 7.90 שקלים לליטר - עלייה של 18 אגורות לעומת מחירו באפריל • במצטבר, מתחילת שנת 2024 עלה מחיר ליטר בנזין ב-96 אגורות • מעבר לתנודות במחירי הנפט ושער הדולר, סיבה נוספת לקפיצת המחירים היא החלטת שר האוצר סמוטריץ' להחזיר את מס הבלו על הדלק לרמתו המלאה

עוד עלייה במחירי הדלק / צילום: איל יצהר
עוד עלייה במחירי הדלק / צילום: איל יצהר

הדלק יתייקר בחצות הלילה שבין שלישי ורביעי ויעלה 7.90 שקלים לליטר בנזין במהלך חודש מאי - כך הודיע היום (ג') משרד האנרגיה. מדובר בעליית מחיר של 18 אגורות לעומת תעריף הדלק של אפריל. 

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי
מהיום אפשר לחדש דרכון ותעודת זהות באינטרנט. כך זה יעבוד

עם העלייה האחרונה, מחיר הדלק ממשיך להתקרב למחיר השיא של 8.08 שקלים לליטר, שנקבע ביולי 2022 על רקע מלחמת רוסיה-אוקראינה. במצטבר, מתחילת שנת 2024 עלה מחיר ליטר בנזין ב-96 אגורות.

מעבר לתנודות במחירי הנפט ושער הדולר-שקל, סיבה נוספת לקפיצת המחירים מתחילת השנה היא ההחלטה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להחזיר את מס הבלו על הדלק לרמתו המלאה.

מאז אפריל 2022 ועד לפני סוף 2023 נקבעו מדי חודש באוצר הפחתות במס הבלו בסכומים משתנים, שתכליתן הייתה לשמור את המחיר יציב מתחת לרף ה-7 שקלים. במסגרת הקיצוצים לתקציב המדינה החדש לשנת 2024 הוחלט לבטל את הפחתת המס, שעלתה לקופת המדינה בשנה שעברה ביותר ממיליארד שקל באובדן הכנסות.