בגלל המלחמה: סטארט-אפ הפינטק רייזאפ מפטר מחצית מעובדיו

קצב גיוס הלקוחות לא עמד בציפיות, וגם עלות גיוס לקוח הפכה להיות הרבה יותר גבוהה, ולכן החברה החליטה היום על פיטורי כמחצית מכוח-האדם • ברייזאפ מדגישים כי בקופתה יש מספיק כסף להמשיך להתנהל, וכי המהלך, שכולל גם שינויים אסטרטגיים, יאפשר להגיע לרווחיות

אפליקציית רייזאפ / צילום: מתוך אתר החברה
אפליקציית רייזאפ / צילום: מתוך אתר החברה

חברת הסטארט-אפ רייזאפ הודיעה היום (ג') על פיטורים של כמחצית מהעובדים, כלומר של כ-50 מתוך מתוך כ-100 עובדיה, וזאת בעקבות השפעות המלחמה. זאת לאחר שהמלחמה המתמשכת ואי-הוודאות שהיא הביאה עמה אילצו את החברה לבצע התאמות גם בכוח-האדם אבל גם באסטרטגיה של גיוס הלקוחות, בין היתר מאחר שקצב גיוס הלקוחות לא עמד בציפיות, ועלות הגיוס של כל לקוח עלתה לאחר ה-7 באוקטובר. 

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות
בדרך לשווי של 2 טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

עם זאת, ככל הנראה אין במהלך כדי להעיד על בעיה של הון בקופת החברה, וכי המהלך יאפשר לחברה להגיע לרווחיות. במקביל ממשיכים ברייזאפ לפעול ולגייס משקיעים, כשהם צפויים להשיק בקרוב את החברה גם בשוק הבריטי, וישנן תוכניות גם להתרחבות גלובלית. 

רייזאפ היא חברה בעלת רישיון למתן שירותי מידע פיננסי מאתר רשות ניירות ערך, המזמינה את הציבור להצטרף לקבוצת רכישה לפיקדונות על-מנת לחזק את כוחם של הלקוחות במשא-ומתן מול הבנקים וחברות הביטוח הפנסיוני. המהלך הגיע על רקע קולות מחאה בציבור על כך שעליית הריבית לא משתקפת בריבית שמציעים הבנקים על הפיקדונות.

על-פי PitchBook, החברה גייסה מאז הקמתה כ-50 מיליון דולר, כאשר סיבוב הגיוס האחרון שיקף לה שווי של 130 מיליון דולר. בין המשקיעים העיקריים בחברה: קרן אלף של מייקל אייזנברג ואדן שוחט, סיר רונלד כהן ודיינמיק לופ קפיטל של טל קינן, שעובד עם כהן. 

גורם בכיר בשוק הפינטק מעריך כי רייזאפ, כמו חברות טכנולוגיה אחרות רבות בתחום ניהול הכספים עבור חוסכים פרטיים הגובות דמי מנוי חודשיים, נתקלה בקושי לצמוח. חברות נוספות, דוגמת מינט (Mint) למשל, לא הוכיחו כי ביכולתן לספק שירות תחרותי לבנקים במחירים שמאפשרים להן לצמוח.

"מחויבים לתוכניות הצמיחה" 

מרייזאפ נמסר כי "כמו סטארט-אפים רבים, רייזאפ נדרשת לבצע התאמות במצבת כוח-האדם, במטרה להבטיח את צמיחתה ורווחיותה גם בתנאי שוק מאתגרים, לרבות המלחמה המתמשכת. לצערנו, זה מחייב אותנו להיפרד מחברות וחברי צוות מסורים ומוכשרים שסייעו לרייזאפ להפוך לפלטפורמת פינטק משמעותית המשרתת בהצלחה עשרות אלפי לקוחות; זאת לצד צעדים נוספים לחיסכון בהוצאות ומיקוד עסקי.

"אנו נעניק תמיכה לכל אחד ואחת מחברי וחברות הצוות, ונפעל עד כמה שניתן כדי לסייע להם בהמשך דרכם המקצועית. נדגיש כי אנו והמשקיעים שלנו מחויבים לתוכניות הצמיחה של רייזאפ בדגש על שירות ללא פשרות עבור לקוחותינו, חברות וחברי הקהילה שלנו ושותפנו הרבים. אנו נמשיך לסייע ללקוחות וחברי הקהילה לשפר את התזרים בעזרת הכלים שאנו מעמידים לרשותם".