גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

זכיות הלוטו של אלי עזור: אקזיט טכנולוגי ענק בוול סטריט והשקעת גז בבורסה בת"א

בשבוע שבו ניצח עזור במאבק שניהל על זהות הדירקטורים בחברת תמר פטרוליום - השקעה שבה הוא מורווח מאות מיליוני שקלים - הושלמה מכירתה של חברת טכנולוגיות הלוטו נאוגיימס, בעסקה שהזרימה לכיסיו 178 מיליון דולר ● נאוגיימס תימחק מנאסד"ק שבה הונפקה ב־2020

אלי עזור / צילום: ניב אהרונסון-וואלהnews, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
אלי עזור / צילום: ניב אהרונסון-וואלהnews, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בזמן שרוב הציבור נח או נפש בימי חול המועד, השלים אלי עזור שבוע פעיל ומוצלח במיוחד בחברות שבהן הוא מחזיק בוול סטריט ובת"א. בעוד שבגזרה המקומית נחל עזור הצלחה בהצבעה על הרכב הדירקטוריון של חברת הגז תמר פטרוליום, בנאסד"ק הושלמה עסקה שבה מכרו הוא ושותפיו את חברת נאוגיימס, הפועלת בתחום הטכנולוגיה להימורי אונליין.

המניה שהטריפה את וול סטריט פרסמה תחזית חיובית, אך ירדה במסחר המאוחר
אמזון הכתה את צפי הרווח וההכנסות אבל מורידה תחזית; המניה מזנקת במסחר המאוחר

במסגרת העסקה, שיצאה לדרך לפני שנה, רכשה החברה האוסטרלית Aristocrat Leisure את הבעלות המלאה בנאוגיימס, שכעת מנייתה נמחקה מהמסחר בנאסד"ק. העסקה בוצעה במחיר של 29.5 דולר למניית נאוגיימס, שהיווה פרמיה של 130% בעת הדיווח המקורי על העסקה, אשר משקף שווי חברה של כ־1.2 מיליארד דולר בדילול מלא.

נאוגיימס, שרשומה בלוקסמבורג ופועלת בישראל מרמת החייל, מספקת פתרונות טכנולוגיים ושירותים לחברות לוטו ממשלתיות, ועוזרת להן במעבר לפעילות אונליין. במקביל, החברה הבת שלה אספייר שמוזגה אליה ב־2022 עוסקת בפתרונות iGaming - מערכות ושירותים לאתרי הימורי ספורט וקזינו באינטרנט.

 

עבור חברת משחקי המחשב וההימורים האוסטרלית אריסטוקרט זוהי רכישה שנייה בישראל, לאחר שרכשה בעבר את פלאריום מהרצליה תמורת כ־700 מיליון דולר, מידי בעלי מניות כמו גיגי לוי ויצחק מירילשווילי (בעלי ערוץ 14).

זהבי חדל להיות בעל עניין ב־2023

עזור הוא אחד מהנהנים המרכזיים מהשלמת העסקה. איש העסקים שלו החזקות בתחומי המדיה והאנרגיה הוא בעל מניות ותיק בנאוגיימס, שהחזיק ערב השלמת העסקה ב־17.5% ממניות החברה בשווי של 178 מיליון דולר.

נהנים נוספים מהאקזיט בחברה הישראלית הם ברק מטלון, דירקטור בחברה (ומייסד משותף של החברה הבת אספייר), ואהרון ארן, דירקטור גם הוא. מטלון החזיק ב־28.1% ממניות נאוגיימס, ששוויין בעסקה עם אריסטוקרט מגיע ל־285 מיליון דולר, וארן החזיק ב־7% מהמניות בשווי 71.2 מיליון דולר. מנכ"ל החברה, מוטי מלול, החזיק ב־1.4% ממניות נאוגיימס, וקיבל תמורתן בעסקה כ־14 מיליון דולר.

משקיע ותיק נוסף בנאוגיימס היה סוכן שחקני הכדורגל פיני זהבי, שותפו של עזור בהשקעות נוספות. לפי דיווח של נאוגיימס, הוא הפסיק להיות בעל עניין בה ב־2023 לאחר שירד להחזקה של 4.99% מהמניות, בעקבות מכירה של חלק ממניותיו לשותפיו - מטלון, עזור וארן. מחיר המכירה של המניות על ידי זהבי נקבע על בסיס מנגנון שהתבסס על ממוצע המחיר בנאסד"ק באותה עת. בהנחה שנותר עם החזקה של 4.99% ולא מכר את המניות בתקופה שחלפה מאז, זהבי קיבל במכירה לאריסטוקרט קרוב ל־50 מיליון דולר.

"יחידה עצמאית" באריסטוקרט

נאוגיימס הגיעה לנאסד"ק בסוף שנת 2020, בתקופה שבה השוק קיבל בזרועות פתוחות הנפקות של חברות טכנולוגיה. שוויה בהנפקה היה 419 מיליון דולר, ובמסגרתה מכרו עזור וזהבי מניות שהיו בידיהם תמורת כמה מיליוני דולרים כל אחד. מי שרכש מניות בהנפקת החברה נהנה מתשואה של 73% בעת מכירתה.

החברה הוקמה בשנת 2014 כספין אוף (פיצול) מחברת אספייר גלובל, שהונפקה מספר שנים קודם לכן בבורסה בשבדיה (גם בהנפקת אספייר מכרו עזור וזהבי חלק ממניותיהם). לימים כאמור שתי החברות מוזגו שוב, כשנאוגיימס הגישה ב־2022 הצעת רכש לאספייר (לפי שווי של 480 מיליון דולר).

בסוף 2023 העסיקה נאוגיימס כ־700 עובדים, מתוכם 221 בישראל, 166 בצפון מקדוניה, 137 במלטה ו־114 בבולגריה. נוסף על כך היו לה גם קבלני משנה במדינות נוספות ובהן הודו ואוקראינה.

הכנסות החברה צמחו בשנת 2023 ב־15.6% לרמה של 192 מיליון דולר, ולפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) היא צמצמה בכ־4% את ההפסד הנקי שלה ל־18.3 מיליון דולר. ה־EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) עלה בשיעור של 39.8% והסתכם אשתקד ב־76.2 מיליון דולר.

הרוכשת אריסטוקרט נסחרת בבורסה האוסטרלית לפי שווי שוק של 25.3 מיליארד דולר אוסטרלי (16.5 מיליארד דולר אמריקאי), שווי דומה לשווייה בעת שהודיעה על הרכישה בשנה שעברה. בדיווחה לבורסה האוסטרלית ציינה אריסטוקרט שעסקי נאוגיימס ינוהלו כיחידה עצמאית תחת השם Aristocrat Interactive, שתנוהל על־ידי מלול, שיצטרף גם להנהלה הבכירה של החברה האוסטרלית.

מניות תמר פטרוליום בחצי מיליארד שקל

מלבד עסקי הגיימינג מחזיק כיום עזור, בין היתר, בעיתונים מעריב וג'רוזלם פוסט, באתר האינטרנט וואלה ובתחנות רדיו אזוריות. יחד עם שותפו הוותיק זהבי, מחזיק עזור בחברת שידורי הספורט בטלוויזיה צ'רלטון.

לצד אלו, אחת ההשקעות המוצלחות שביצע עזור בשנים האחרונות הייתה רכישת מניות בחברת תמר פטרוליום שבה הוא מחזיק כיום כרבע מההון. עזור רכש לפני כשלוש שנים נתח של 22.6% ממניות החברה, המחזיקה בנתח ממאגר הגז תמר, תמורת 100 מיליון שקל (מידי השותפות ניו־מד שבשליטת יצחק תשובה) ובהמשך הגדיל את החזקותיו. שווי מניותיו כיום עומד על קרוב לחצי מיליארד שקל - תשואה של מעל ל־300% על השקעתו.

בסוף השבוע נחל עזור ניצחון על בעל המניות הגדול האחר בתמר פטרוליום, איש העסקים אהרון פרנקל, לאחר שרוב מקרב בעלי מניות בחברה קבע כי דירקטוריון החברה יישאר בהרכבו הנוכחי.

פרנקל, שבשנים האחרונות השלים סיבובים מוצלחים במיוחד על השקעות שביצע במניות חברות בבורסה בת"א (תחילה אירונאוטיקס ובהמשך גב־ים), נכשל בניסיונו להכניס נציגים מטעמו לדירקטוריון תמר פטרוליום, ובמקביל בחרו בעלי המניות דירקטורית בלתי תלויה חדשה, אוה מדז'יבוז'-לוי (לשעבר יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו) הנתפסת כמקורבת לעזור.

תמר פטרוליום היא חברה ללא גרעין שליטה, המחזיקה ב־16.75% מהזכויות במאגר הגז הטבעי תמר. יו"ר החברה הוא רוני בר־און, שר האוצר לשעבר, והמנכ"ל הוא ברק משרקי. שני בעלי המניות הגדולים בה הם כאמור עזור (24.6%) ופרנקל (24.99%). לצידם מחזיקה קבוצת הביטוח מנורה ב־12.45% מהמניות (באמצעות קופות הגמל שלה), ואיש העסקים מוטי בן משה ב־6.8%. מניית החברה השלימה זינוק של 130% בשנה האחרונה והיא נסחרת בשווי של כ־2 מיליארד שקל.

בשוק מעריכים כי האטרקטיביות של המניה עלתה לנוכח הביקוש הגובר לגז טבעי, כפי שעולה מדוחות החברה שסיימה את 2023 ברווח של כ־50 מיליון דולר - עלייה של 46% לעומת 2022 (על אף השבתת המאגר ליותר מחודש בתחילת המלחמה). לפי תקנון תמר פטרוליום, החברה עוסקת אך ורק בהחזקה מהפקת הגז הטבעי מהמאגר, והיא מחויבת בחלוקת דיבידנד תקופתית.

לחברה יש שבעה דירקטורים, בהם היו"ר בר און והמנכ"ל משרקי, ובנוסף להם שני דירקטורים חיצוניים, דירקטור רגיל ושני דירקטורים בלתי תלויים. לאסיפה שזומנה בסוף השבוע שעבר לצורך אישור מחדש של הדירקטורים, הציע פרנקל מספר מועמדים מטעמו - בהם עודד נגר וטל גן צבי, המשמשים כמנהלים בחברות הפרטיות של פרנקל המחזיקות ב־11% מהזכויות במאגר תמר. מהלך זה התפרש בשוק כניסיון להגדיל את שליטתו במאגר הגז, וזאת לאחר שהצעת רכש שהגיש בחורף האחרון ל־5% ממניות תמר פטרוליום לא צלחה.

במהלך ההצבעה נחשף בעל מניות חדש בתמר פטרוליום, קרן השקעות הונגרית בשם רפרו 1 קפיטל (Repro I Caital), אשר לפי ההערכות מחזיקה ב־3% מהמניות וככל הידוע תמכה במועמדיו של פרנקל לדירקטוריון. ככל הידוע לא הצליחה הקרן להוכיח בזמן את הבעלות על ההחזקה, ולכן קולה לא נספר באסיפה.

עוד כתבות

דן פרנס, מנכ''ל קרסו נדל''ן / צילום: לני בן בשט

אולמי התצוגה והשירות של קרסו בת"א ייהרסו, ובמקומם ייבנו שלושה מגדלים

הוועדה המקומית לתכנון ובניה ת"א אישרה את תוכנית מתחם ריב"ל קרסו שמקדמת קרסו נדל"ן ● אושרה להפקדה תוכנית לבניית 5,800 דירות חדשות בעיר אופקים, בשכונת אפיקי נחל ● וגם: אחרי 30 שנים של המתנה, אושרה תוכנית לקרקע פרטית גדולה בצמוד לתל השומר ● חדשות הנדל"ן

מרפסות מלון מפונים בקיבוץ גינוסר / צילום: Associated Press, Ariel Schalit

"לא יודעת אם יהיה לי כסף לשלם שכירות": 4 משפחות מפונות מספרות על החיים שהשתנו

שבעה חודשים חלפו מאז פרצה מלחמת "חרבות ברזל", כ־24 אלף איש עדיין חיים במלונות, וכ־48 אלף בדירות זמניות ● ​גלובס עם ארבע משפחות מפונות מהצפון והדרום, שנתלשו מהבית, ממקומות העבודה וממוסדות החינוך

האינפלציה בישראל מתחממת / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

מגמה מדאיגה: האינפלציה זינקה לקצב שנתי של 2.8% באפריל - הרבה מעל הצפי; מחירי הדירות ממשיכים לעלות

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.8% לעומת צפי של 0.6% • הפתעת המדד נובעת בעיקר מעלייה חדה במחירי טיסות לחו״ל ועלייה חדה בסעיפי הדיור ● מחירי הדירות עלו בכ-1%, העלייה הגבוהה ביותר נרשמה בתל אביב ● לידר שוקי הון: "לאור אי הוודאות הגאופוליטית והלחץ לעליות מחירים, לא צפויה הורדת ריבית בהחלטת הריבית הקרובה"

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; נאסד"ק בשיא כל הזמנים

נאסד"ק עלה בכ-0.7% ● פאוול: "היו סבלניים בקשר להורדת הריבית" ● גולדמן סאקס: השווי של אנבידיה אטרקטיבי לקנייה ● גיימסטופ ו-AMC זינקו שוב בעשרות אחוזים ● מלחמתזנקת הסחר: ביידן מעלה מכסים על היבוא הסיני, מכוניות חשמליות, שבבים ועוד - טסלה זינקה ב-3.5% ● מדד מחירי הייצור בארה"ב עלה מעל הצפי ● שינויים פרסונליים באמזון: אדם סליפסקי, מנכ"ל שירותי הענן, פורש

מחיר הנחושת בשיא כל הזמנים / צילום: Shutterstock

מחיר המתכת הזו זינק ב-40% בשנה. מה עומד מאחורי המגמה?

הקיטון בהיצע של מתכת הנחושת הוביל לזינוק של 40% במחירה בשנה האחרונה ● על פי ההערכות, המחיר ימשיך לטפס לצד העלייה בביקושים ● סיטי בנק: "הביקושים יעלו ב-4.2 מיליון טונות עד 2030"

ג'רום פאוול, יו''ר הפד / צילום: ap, Susan Walsh

האינפלציה בארה"ב סיפקה זריקת אופטימיות למשקיעים. האם היא תישמר?

מדד המחירים לצרכן בארה"ב עמד בחודש אפריל בציפיות הכלכלנים עם קצב שנתי של 3.4% ● מדובר בהתמתנות קלה באינפלציה ששלחה את וול סטריט לעליות, אך רפי גוזלן מאי.בי.אי פחות אופטימי: "יהיה קשה למתן את רמות המחירים"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: shutterstock, נועם מושקוביץ' (דוברות הכנסת), תמר מצפי

האינפלציה מרימה ראש: הסעיף שבו מסתתרת הדרמה הגדולה ומה יקרה לשקל?

מדד אפריל הפתיע בפעם השלישית ברצף עם קצב שנתי של 2.8%, הרבה מעל התחזיות המוקדמות ● סעיף אחד בלט לרעה במיוחד, בנק ישראל כנראה לא יוריד את הריבית בקרוב, ומה חושבים האנליסטים? ● שש הערות

 

 

אולם בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג / צילום: Shutterstock, Ankor Light

מחר: דיון דחוף בביה"ד הבינ"ל לצדק בהאג בבקשה לעצירת המלחמה בעזה

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (ICJ) יקיים בימים חמישי ושישי דיונים בבקשה הדחופה שהגישה דרום אפריקה להוציא צווים להפסקת המלחמה בעקבות פעולת צה"ל ברפיח ● בישראל עדיין לא החליטו אם המשלחת תתייצב מחר בהאג, לאחר שלדיונים שנערכו בחודש ינואר האחרון המשלחת התייצבה

שינויים ביציבות השקל / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הדולר נחלש לשפל של חודש וחצי מול השקל. אלו הסיבות

הדולר נסחר סביב רמה של 3.66 שקלים, הרמה הנמוכה מאז תחילת חודש אפריל ● עליית מדד המחירים לצרכן בישראל מול ההתקררות באינפלציה בארה"ב מובילה להתחזקות המטבע המקומי ● גם האירו נחלש מול המטבע המקומי

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

גל מעצרים במשטרת אנקרה: "חשש של ארדואן לניסיון הפיכה"

לפי דיווח של סוכנות "פוליטיקיול", כוחות ביטחון הפנים של טורקיה עצרו מספר בכירים במשטרת אנקרה, בגין חשד לקשר שלהם עם גורמי פשע ● לפי דיווח אחר, אחת מהדמויות המרכזיות בחקירה, המוגדר בתור "עד סודי" בתיק, טען כי "משטרת אנקרה ניסתה לתכנן הפיכה"

ערן זינמן ורעי מן, מנכ''לים משותפים, מאנדיי.קום / צילום: נתנאל טוביאס

מאנדיי הכתה את תחזיות השוק ברבעון; המניה מזנקת בכ-20% במסחר המוקדם

מאנדיי.קום פרסמה תוצאות חזקות לרבעון ● בעקבות עדכון מחירים ללקוחות החברה עקפה את התחזיות ומעלה את התחזית השנתית ● המניה מזנקת בטרום מסחר למחיר המשקף למאנדיי שווי של מעל 10 מיליארד דולר

היחסים עם ישראל סיבכו את ענק ההשקעות בחזית מפתיעה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ירדן הצליחה לסכל הברחת נשק בהובלת איראן, מה יכול לקרות אם לאיראן יהיה גרעין, נתניהו עדיין לא מוכן לדון ביום שאחרי ופסטיבל מוזיקה שמסתבך בגלל חסות של ברקליס ● כותרות העיתונים בעולם 

שר הביטחון יואב גלנט / צילום: שחר יורמן, דוברות משרד הבטחון

גלנט: לא אסכים לממשל צבאי בעזה, אני קורא לנתניהו - תכריז שלא נעשה זאת

אלעד פינגרהוט הוא האזרח שנהרג אתמול במתקפה בגבול הצפון • מטח כבד למירון אחרי חיסול בכיר חיזבאללה: כ-60 רקטות שוגרו • צבע אדום בעוטף עזה: התרעה הופעלה בשדרות בפעם ה-3 היום • עדכונים שוטפים

פועלים עובדים באתר בנייה / צילום: Shutterstock

קודם תקום ועדה, אח"כ נראה: החורים במתווה החדש להבאת עובדים זרים

על רקע המשבר המתמשך בענף הבנייה בישראל, הממשלה אישרה היום תוכנית שנועדה להביא לסיום במחסור הפועלים ● מה היא מציעה, האם היא תייעל את ההליך או דווקא תסרבל אותו, ואיך קשורים האמריקאים לסיפור?

גל בר דעה / צילום: כדיה לוי

שנה אחרי שעבר למה שהיה בית ישראכרט: וואן זירו מחפש שוכר למשרדים שבבעלותו

במשך חודשים ארוכים היו חלק מהמשרדים ברחוב עמינדב בתל אביב ריקים וכעת מחפשים בבנק שוכר • זאת לאחר שוואן זירו עצמו כבר עבר לפני כשנה למשרדים אותם הוא שוכר ברחוב בית עובד • בדוחות הכספיים ציין וואן זירו כי רשם ירידת ערך של 5.2 מיליון שקל בגין השטחים שלא הושכרו עד עתה

יוסי שיינפלד, מייסד ובעלי חברת בינוי וניהול חוות השרתים SDS / איור: גיל ג'יבלי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כך הפך היזם מסוכות נחלים לסנדק של חוות השרתים בישראל

במעטה של חשאיות גמורה, איש העסקים יוסי שינפלד הפך בעשור האחרון לבונה חוות השרתים המוביל במדינה ● הוא אף הקדים את התנופה שחולל מכרז הענן הממשלתי נימבוס בהשקעות בתחום, והחברה שלו מאחסנת בבלעדיות את פעילות מיקרוסופט בישראל ● כעת הוא לוטש את עיניו ליעד הבא: בינה מלאכותית ● בונים את ישראל, פרויקט מיוחד

חברת נובה רחובות / צילום: איל יצהר

כ־50% מהעליות בזכותן: שתי מניות השבבים שמושכות את הבורסה בתל אביב כלפי מעלה

המשקיעים במניות נובה וקמטק נהנו בשנה האחרונה מתשואה תלת־ספרתית שאחראית לחלק נכבד מהעליות במדדי הדגל של ת"א ● מהיכן נובעת ההצלחה שלהן, האם הן צפויות להמשיך לזנק, ואיזו מניית שבבים נשארה מאחור?

צבי יוכמן / צילום: איל יצהר

מהפך: רשות המסים דרשה 1.5 מיליון שקל מאיש עסקים, ובסוף תשלם לו פיצוי של 95 אלף שקל

רו"ח צבי יוכמן, מייסד ושותף מנהל בקרן ההשקעות סקיי, רכש לפני כעשור דונם של קרקע בירושלים ב כ-25 מיליון שקל ● לאחר מכן רשות המסים דרשה ממנו תשלום מע"מ של כ-1.5 מיליון שקל ● אחרי תהליך משפטי ארוך, ביהמ"ש המחוזי בת"א פטר את יוכמן מהתשלום, וחייב את רשות המסים לשלם לו פיצוי בסך 95 אלף שקל

מוצרי סוגת בסופרמרקט / צילום: טלי בוגדנובסקי

רשות התחרות: סוגת תשלם 18 מיליון שקל בשל הפרות חוק המזון

במסגרת הסכמות שנחתמו בין רשות התחרות לסוגת, היא תשלם את העיצום הכספי בגין התערבות בשטחי תצוגה אצל קמעונאים ובשורה של המלצות מחיר לקמעונאים ● סוגת בתגובה: "במספר מצומצם של מקרים אירעו כשלים טכניים בתהליכי העבודה"

דיון בוועדה לענייני בינה מלאכותית בוועדת המדע בראשות אורית פרקש הכהן / צילום: נעם מושקוביץ', דוברות הכנסת

"יש להיערך לאבטלה הולכת וגוברת": ועדת ה-AI דנה בשוק העבודה

במסגרת דיון בוועדה לענייני בינה מלאכותית, הזהירה היו"ר, אורית פרקש־הכהן, מפני תרחיש בו האוכלוסייה העובדת תצטמצם עד כדי "אבטלה טכנולוגית" ● נציגות משרד העבודה ובנק ישראל ציינו כי "רמת המוכנות של המשק לאימוץ הבינה המלאכותית לא גבוהה מספיק"