ישראל במלחמה | סיקור שוטף

דיווח: יחיא סינוואר מסתתר במנהרות בח'אן יונס

עם פתיחת אירועי יום הזיכרון הופעל צבע אדום בעוטף עזה • פעמיים בתוך זמן קצר נשמעו אזעקות בשדרות: חלק מהרקטות יורטו וחלק נפלו בשטחים פתוחים • בצה"ל מעדכנים על התקדמות הלחימה בג'באליה, רפיח וזייתון: יותר מ-150 מטרות טרור הושמדו ביממה האחרונה • עדכונים שוטפים

יחיא סינוואר, מנהיג חמאס בעזה / צילום: ap, Adel Hana
יחיא סינוואר, מנהיג חמאס בעזה / צילום: ap, Adel Hana

עדכונים שוטפים


21:40 - דיווח: יחיא סינוואר לא נמצא ברפיח, אלא מסתתר במנהרות בח'אן יונס 

על פי דיווח בניו יורק טיימס מפי גורמים אמריקנים, מנהיג חמאס יחיא סינוואר אינו נמצא ברפיח, אלא נשאר במנהרות באזור ח'אן יונס. על פי הדיווח, מדובר במידע שמסכימים עליו גם במודיעין האמריקני וגם במודיעין הישראלי.

גורמים אמריקנים וישראלים מבהירים כי מערכת המנהרות של חמאס בח'אן יונס היא העמוקה ביותר ברצועה, ועשויה להגיע לעומק של 15 קומות. בהתאם למודיעין שבידי ארה"ב וישראל, סינוואר מוקף בחטופים שמשמשים כמגן אנושי. בארה"ב מעריכים שלישראל מודיעין טוב יותר לגבי מיקומו של סינוואר, ומציינים כי הם משתפים פעולה ומשתפים בכל מודיעין שיש ברשותם.

קציני מודיעין ישראלים ואמריקנים לניו יורק טיימס: האסטרטגיה של סינוואר היא למשוך את המלחמה ככל הניתן - במטרה לשחוק את מעמדה הבין-לאומי של ישראל ולפגוע במערכת היחסים שלה עם ארה"ב. לכתבה המלאה ב-N12

20:07 - אזעקות בעוטף עזה

התרעת צבע אדום הופעלה בניר עם, איבים ושדרות

18:05 - צה"ל חיסל את המחבל שהחזיק ברב״ט נועה מרציאנו ז"ל, אשר נחטפה במהלך אירועי ה-7.10 ונרצחה בבית החולים שיפאא

בפעילות משותפת של שב״כ וצה"ל ביום שישי האחרון חוסל המחבל נעים גול, פעיל צבאי בארגון הטרור חמאס בגדוד שאטי ברצועת עזה. במסגרת פעילותו היה מעורב בירי רקטות לעבר שטח ישראל וכן היה אמון על החזקתה של רב״ט נועה מרציאנו ז"ל, אשר נחטפה במהלך אירועי ה-7.10 ונרצחה בבית החולים שיפאא. 

17:05 - בפעם השנייה בשעה האחרונה: צבע אדום בשדרות והסביבה

4 רקטות שוגרו לעבר שדרות. שתי רקטות יורטו ושתיים נפלו בשטחים פתוחים מחוץ לעיר. מד"א מטפלים בילד בן 3 שנחבל בדרכו למרחב המוגן. נגרם נזק לרכוש כתוצאה משברי יירוט.

16:48 - חשד לחדירת כלי טיס עוין בגליל המערבי

16:15 - אזעקת צבע אדום בשדרות

שתי רקטות שוגרו לעבר העיר, אחת יורטה והשנייה נפלה בשטח פתוח מחוץ לשדרות. לא ידוע על נפגעים בגוף או נזק לרכוש.

16:09 - משרד החוץ המצרי: "נתמוך בתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בהאג, לנוכח ההחמרה והיקף ההתקפות הישראליות נגד אזרחים פלסטינים ברצועת עזה, הרס תשתיות ברצועה ודחיפת הפלסטינים לעקירה מחוץ לאדמתם, מה שהוביל למשבר הומניטרי חסר תקדים"

15:55 - אזעקה נשמעה בקיבוץ יפתח בגליל העליון

14:28 - אוגדה 98 החלה במבצע בג'באליה, אוגדה 162 ממשיכה בפעילות במעבר רפיח וכוחות 99 נלחמים במרחב זייתון. צה"ל: במהלך היממה האחרונה הושמדו יותר מ-150 מטרות טרור ברחבי הרצועה

דובר צה"ל עדכן במצב הלחימה בעזה ומסר כי כוחות אוגדה 98 החלו הלילה במבצע בג'באליה שבצפון הרצועה, בעקבות מידע מודיעיני על הימצאות מחבלים ושיקום תשתיות טרור של חמאס במרחב. טרם הכניסה, מטוסי קרב וכלי טיס תקפו כ-30 מטרות טרור במרחב וחיסלו מספר מחבלים.

במקביל, כוחות אוגדה 162 בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ ממשיכים בפעילות הממוקדת במזרח ובמעבר רפיח מצידו העזתי. לוחמי חטיבת גבעתי איתרו והשמידו פירי מנהרות ומשגרי רקטות שהיו מוכנים לשיגור לשטח הארץ. עוד נמסר מצה"ל כי לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 זיהו עשרה מחבלי חמאס יוצאים מתשתית טרור - ונושאים אמצעי לחימה. כלי טיס של חיל האוויר חיסלו אותם.

בזייתון שבצפון הרצועה נמשכת פעילות כוחות אוגדה 99 נגד תשתיות טרור ומחבלי חמאס במרחב. ביממה האחרונה הלוחמים חיסלו מספר מחבלים בהיתקלויות פנים אל פנים, חיל האוויר חיסל שני מחבלים שירו לעבר הכוחות במרחב.

במהלך היממה האחרונה, כלי טיס ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו והשמידו יותר מ-150 מטרות טרור ברחבי הרצועה בתיאום ובהכוונת הכוחות הקרקעיים. בין המטרות שהותקפו: משגרי רקטות מוכנים לשיגור, חוליות מחבלים ומחסני אמל"ח לצד מבנים צבאיים, עמדות תצפית, פירי מנהרות ותשתיות טרור נוספות.

14:20 - טיל נ"ט נורה למרחב מושב מרגליות ברכס רמים. לא ידוע על נפגעים

14:13 - אזעקה באשקלון, מהעירייה נמסר כי לא היו נפילות בשטח העיר

13:40 - אזעקת צבע אדום נשמעה בכרם שלום שבעוטף עזה

בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב כרם שלום, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה שני שיגורים ממרחב רפיח לעבר מרחב כרם שלום, כך נמסר מדובר צה"ל. אין נזק ואין נפגעים. לפני כשעה בוצע יירוט באזור רעים, השיגור בוצע ממרכז הרצועה ולא הופעלה התרעה.

12:40 - כ-300 אלף עזתים כבר התפנו ובמקביל דווח על פעולה מסיבית בג'באליה  

אחרי שחמאס הספיק להשתקם בצפון הרצועה ולבנות מחדש תשתיות, כוחותינו מחדשים את הפעילות באזור. צה"ל קרא אתמול (שבת) לתושבים בג'באליה ובשכונות במרחב להתפנות זמנית למחסות בעיר עזה. במסגרת זו, העזתים התבקשו להתפנות למרחב ההומניטרי המורחב במוואסי, ועד כה כ-300 אלף עזתים נעו לשם. לידיעה המלאה ב-N12

12:20 - סגן מבקר מערכת הביטחון, תא"ל יוגב בר ששת, נפצע באורח בינוני ברצועת עזה

הותר לפרסום כי סגן מבקר מערכת הביטחון, תא"ל יוגב בר ששת, נפצע שלשום באורח בינוני ברצועת עזה. תא"ל בר ששת פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחתו עודכנה. תא"ל בר ששת נפגע במרחב זייתון שבצפון הרצועה, ביום שבו נפלו חמישה לוחמי גדוד 931 של חטיבת נח"ל, בשתי תקריות שונות, באזור של פיצוץ זירת מטענים ובהיתקלות עם המחבלים. לידיעה המלאה ב-N12

12:15 - "נושיט יד תומכת למי שתרמו לביטחון המדינה": מתווה חנינות מיוחד לקראת שנת ה-76 למדינה 

לרגל יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל ועל רקע מלחמת חרבות ברזל, נשיא המדינה יצחק הרצוג ושר המשפטים יריב לוין הודיעו היום (ראשון) על מתווה חנינות מיוחד לתורמים תרומה משמעותית לביטחון המדינה. בבסיס המתווה - הכרה בקשיים עימם מתמודדים אזרחי ישראל בתקופה זו.

 "השימוש בסמכות החנינה יהיה רחב מן הרגיל, ויינתן משקל מיוחד למאפיינים ולנסיבות אישיות ומשפחתיות, וכן לתהליכי טיפול ושיקום", נמסר מבית הנשיא. "כמו כן, יינתן במתווה דגש משמעותי למי שתרם או תורם בהווה לביטחון המדינה ולחוסנה, בפרט במסגרת מלחמת חרבות ברזל". לקריאת הידיעה המלאה

9:51 - צה"ל פועל ב-3 מוקדים: תמונת מצב של הלחימה ברצועת עזה

המבצע בג'באליה החל, ומצטרף לזייתון שכבר טוהרה בעבר וצה"ל נאלץ להיכנס שוב למרחב. גם הפעולה במזרח רפיח נמשכת, וצפויה להתרחב עם המשך פינוי האזרחים שם, ובכך עלה ל-3 מספר מוקדי הלחימה לאורך הרצועה. "תשתיות הטרור" שהצדיקו כניסה מחודשת: חמאס מנסה להשתקם ומקים מחדש במרחבים האלה מפקדות ומסתיר אמצעי לחימה. לידיעה המלאה ב-N12

06:45 - כטב"ם חדר מלבנון, אזעקות נשמעו בנהריה והסביבה

אזעקות הופעלו בנהריה והסביבה. בצה"ל אישרו כי כטב"ם חדר מלבנון, וההערכה היא שלוחמי ההגנה האווירית הפילו אותו.

05:54 - סנטקום: השמדנו 4 כטב"מים ששיגרו החות'ים

פיקוד המרכז של צבא ארה"ב עדכן כי החות'ים שיגרו כטב"ם מעל מפרץ עדן מאזורים שבשליטתם בתימן. מטוס של הקואליציה הפיל בהצלחה את הכטב"ם - לא דווח על פציעות או נזקים. מאוחר יותר, כוחות סנטקום השמידו בהצלחה שלושה כטב"מים נוספים ששוגרו על ידי החות'ים מעל הים האדום. גם במקרה זה לא דווח על פציעות או נזק.

01:11 - פגיעה ישירה בבית באשקלון, שלושה נפצעו קל

בהמשך לאזעקות בעיר, שלושה נפגעים הובאו לבית החולים ברזילי. מהעירייה נמסר כי בוצע גם יירוט אחד.

01:22 - הפגנות למען שחרור החטופים והקדמת הבחירות התקיימו ברחבי הארץ

משפחות חטופים חסמו איילון צפון. כלתו של החטוף יורם מצגר וקרובי חטופים נוספים נעצרו על ידי המשטרה. קרוב משפחה של חטופה: "נתניהו בחר בחמאס". השר לשעבר יזהר שי, שבנו נהרג ב-7 באוקטובר, נאם על בימת ההפגנה נגד הממשלה בצומת קפלן - ותקף את נתניהו: "פחדן, חלש וסחיט" 

מכת''זית הופעלה בזמן ההפגנה למען החטופים / צילום: ליאור שגב
 מכת''זית הופעלה בזמן ההפגנה למען החטופים / צילום: ליאור שגב

00:02 - דיווח: ארה"ב הציעה לישראל מודיעין איכותי בתמורה להימנעות ממבצע נרחב ברפיח

 הוושינגטון פוסט דיווח אמש (שבת) כי ממשל ביידן הציע לישראל מודיעין איכותי, לרבות מיקומי בכירי חמאס ברצועת עזה ומיקומי מנהרות טרור שטרם נחשפו, בתמורה להימנעות ממבצע נרחב ברפיח. גורמים רשמיים בארה"ב: יידרשו כמה חודשים כדי לפנות את האוכלוסייה מרפיח. לידיעה המלאה ב-N12

23:40 - אזעקות הופעלו באצבע הגליל: תל חי, הגליל העליון, מבואות החרמון

21:25 - כוחות צה"ל בתקיפות אינטנסיביות בצפון הרצועה - לקראת פשיטה על ג'באליה

דובר צה"ל עדכן כי כוחותינו פועלים בשעה זו בצפון רצועת עזה, ותוקפים מטרות של ארגון הטרור חמאס במרחב ג'באליה - זאת לקראת פשיטה על העיר שבצפון הרצועה.

20:25 - דובר צה"ל: איתרנו מנהרה משמעותית בזיתון שדרכה תכנן חמאס לבצע פיגוע נגד כוחותינו

19:40 - הפלסטינים מדווחים: תקיפות אינטנסיביות של צה"ל בצפון הרצועה

על פי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, צה"ל מבצע תקיפות עזות במרחב ג'באליה ובבית לאהיא שבצפון רצועת עזה.

19:30 - חטיבת הנח"ל השמידה מבני טרור וחיסלה מחבלים במרחב זייתון

צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ממשיך בלחימה במבצע במרחב זיתון בהובלת אוגדה 99. במסגרת המבצע השמידו הלוחמים תשתיות טרור ואיתרו אמצעי לחימה רבים, ביניהם רובי קלצ'ניקוב, ווסטים ורימונים. בתקיפות נוספות, הכוחות בשטח זיהו מספר מחבלים שהיוו איום על הכוחות. כלי טיס של חיל האוויר חיסל אותם. בנוסף, חיסלו מחבל של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי שפעל במתקפת ה-7 באוקטובר.

19:12 - כטב"ם חיזבאללה התפוצץ בגליל העליון; לא ידוע על נפגעים

כטב"ם חיזבאללה התפוצץ בגליל העליון; לא ידוע על נפגעים. אזעקות הופעלו ביישובים רבים בצפון: דפנה, שאר ישוב, משגב עם, קריית שמונה, בית הלל, כפר יובל, מרגליות, שניר, מנרה, קיבוץ דן, מעיין ברוך, ע'ג'ר, כפר גלעדי, הגושרים, מטולה ותל חי.

פורסם לראשונה ב-N12