המדינה והרשויות המקומיות מעדיפות בבירור פתרון של הריסת במבנים ובנייתם מחדש על פני חיזוק בלבד ■ קושי תכנוני ונטיות לב של הדיירים מקשים הוצאה לפועל של פרוייקטים שכאלו
הרשות הארצית לכבאות קבעה כי על "החניות המכניות", המהוות פתרון נפוץ בפרוייקטים של תמ"א 38/1, להיות נגישות וגדולות מספיק למעבר כבאי בכל נקודה בהן ■ הוראה זו קשה ליישום בבנייה על מבנה קיים ולעיתים מחבלת בכדאיות המיזם
כאשר נציגות הבניין מבצעת מכרז לבחירת יועצים, עליה להעביר את המסר שמעבר למקצועיות והניסיון שהם טאבו בבחירת היועץ, נושא שכר הטרחה חשוב, והיועץ שיבחר יהיה זה שימצא המקצועי ביותר ובמחיר הסביר ביותר
סעיפים 77-78 לחוק התכנון והבנייה, נותנים אפשרות למחליטים ברשויות לשנות מהותית פעילויות משיקולי מדיניות כזו או אחרת ■ מה זה אומר?
האוכלוסייה המבוגרת נחשבת בדרך כלל לאגוז קשה לפיצוח, וככזו שמעדיפה לחיות את שארית חייה כפי שחייתה ללא הרפתקאות נדל"ניות ■ אך גם כאן, יש שפתוחים לנושא והופכים ממובלים למובילים
האם פלטפורמות לניהול פרויקט תמ"א 38 נחוצות, ועל איזה צרכים הן לכאורה עונות?
הנציגות שקמה בפרויקט תמ"א 38, עשויה לפגוש מספר בעיות לאורך הדרך, שנובעות מחוסר ניסיון, חוסר ידע, אך גם מאגו ורגש ■ מתברר שיש סדנאות הדרכה שיכולות למנוע בעיות עוד לפני שהן צצות
משא ומתן לסגירת עסקה תמ"א 38 מוצלחת הוא אתגר לא פשוט ■ הוא מצריך מרווחי תימרון שבעסקה כזו לא תמיד קל למצוא ■ איך בכל זאת משיגים את המקסימום?
יש 6 כללים פשוטים אותם כדאי לשנן וליישם בכדי לקדם נציגות יעילה בבניין ■ להלן הכללים - עשו ואל תעשו
אסף שאוליזמותנדל"ןנדל"ן: התחדשות עירוניתניהולעו"ד ארנון יהבפינוי בינוישמאיםתל דןתמ"א 38