נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, פנה לאחרונה לשרי האוצר והכלכלה בנוגע לחוק המטרו, וביקש להבטיח כי יתקיים רכש גומלין במיזם • ברביבאי כבר הספיקה להודיע שאימצה את עמדתו של תומר, ובאוצר טוענים: "אין הצדקה בייקור עלויות הפרויקט"
אחרי שנים של הצהרת כוונות על הקמת מטרו, נדמה כי ההיתכנות לכך עלתה משמעותית והמשבר התחבורתי החמור בדרך לפתרון • טיוטת חוק ההסדרים פורשת חזון שאפתני, אך חמקמק לאחר שיעד ההפעלה נדחה מ-2030 ל"הפעלה מדורגת עד 2040"
טיוטת חוק ההסדרים איווררה את תוכנית אגרות הגודש, עד ששר האוצר הודיע שלא ילחם בהתנגדות שרת התחבורה והרגיע את נהגי תל אביב • למה הפיתרון לפקקים של ה-OECD מעלה אבק בישראל?
גם אם ייכנסו בחוק ההסדרים הקרוב הרפורמות המתוכננות לתחום התחבורה, הכבישים יישארו עמוסים בשנים הקרובות • עם שיא של 183 אלף מכוניות חדשות על הכביש בחצי שנה, ומיזמים תחבורתיים שמתעכבים דרך קבע, קשה לראות איך נצליח להשתחרר מהפקק בעשור הנוכחי
מאז הקמת המדינה, מי שמחזיק בצורה ריכוזית במפתחות לניהול התחבורה במדינת ישראל הוא משרד התחבורה • במדינות מפותחות, לעומת זאת, מקובל כי רשויות תחבורה מטרופוליניות אחראיות על ניהול התחבורה בכל מטרופולין • חייבים להעביר את המפתחות אל הרשויות המקומיות
הפקיעו לכם שטח? בניתם על פיצוי לפי סעיף 197 לחוק? עורכי הדין הפעילים בתחום מספרים על התשה מכוונת ואומרים עד שתראו את הכסף יעברו שנים, אם בכלל • עו"ד דוד בסון: "כל הליך זה בית משפט, ועדת ערר, שמאי מכריע וכל מיני ערכאות מקושקשות שהחוק המציא כדי לדפוק את האזרח"
צומצמה ככל הניתן הפגיעה בבעלי הקרקע ותוקנו ההוראות התוכנית ביחס למגבלות הבנייה של המטרו באופן שמרחיב את אפשרויות הבנייה מעל למנהרת המטרו והמרכיבים התפעולים שלו
לאחרונה החליטה מועצת מקרקעי ישראל על הקמת ועדת משנה שתפקח על הפעילות של רמ"י, לאור ההתחייבויות שלה לפרויקטים מהעבר בגובה 40 מיליארד שקל • מנכ"ל רמ"י לשעבר הזכיר כי המועצה היא הגוף המפקח והביע חשש שהוועדה החדשה תפגע ברמ"י
המועצה הארצית לתכנון ולבנייה צפויה לדון בתוכנית מתאר חדשה, המבקשת לשמור על זכויות הבנייה ועל הזכויות הקנייניות של קרקעות שמצויות לאורך תוואי המטר
הבנייה באזור התחנות תוגבל אך לא תוקפא לגמרי • ועדה מיוחדת של מינהל התכנון תיתן אישורים ליזמים • גלובס עושה סדר בהנחיות החדשות
אלפי תושבים ברעננה חוששים שפרויקט המטרו יפגע אנושות בערך בתיהם ובדרך נמיר בת"א דואגים שהרכבת לא תאפשר להם לבצע התחדשות עירונית • בעוד יומיים יסתיים המועד להגשת השגות (התנגדויות) נגד המקטע הצפוני של קו המטרו M1 • גלובס עושה סדר
עלות הקמת שלושת קווי המטרו מוערכת בכ-150 מיליארד שקל • דוח של פורום קהלת מאתגר את מודל המימון של האוצר, ומציע שהשוק הפרטי יישא בחלק ממנו • האוצר: "אין מודל פרטי בעולם"
ראשי הערים שבתחומן יעבור המטרו מותחים ביקורת חריפה גם על הליכי התכנון הלא משתפים, וגם על התוואי המתוכנן, שלדבריהם מפספס מקומות חשובים • נת"ע: היו מאות פגישות עם נציגי הרשויות
שרת התחבורה מירי רגב הצהירה שתתנגד לפרויקט המטרו, אך הנחתה במקביל את המתכננים להמשיך בעבודתם עד להחלטת ממשלה • בדיקת גלובס מצאה שעלות תכנונו של פרויקט הענק נאמדת עד כה בכחצי מיליארד שקל
ראש עיריית ר"ג על נת"ע: "לשרטט הם אלופים. לעשות את הדבר הנכון – כישלון אחד גדול" • ראש עיריית רעננה: "לא יודע על שום שיתוף ציבור שהיה פה". נציגת נת"ע בדיון: "נעשו מאות פגישות עם ראשי רשויות. התהליך היה שקוף וחשוף לציבור"
מחלוקת בין עיריית תל אביב לנת"ע לגבי השימוש העתידי במתחם "שפע טל" שצמוד למתחם עזריאלי • בעירייה מקדמים תוכנית בנייה בשווי מאות מיליוני שקלים, אך בנת"ע מבקשים שהשטח ישמש לתשתית עבור פרויקט המטרו
הרכבת הקלהמטרומירי רגבמשרד האוצרמשרד התחבורהנדל"ן: תשתיותנת"ערשות המטרותחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה