כביש 90 יעבור שדרוג ויהפוך מכביש חד-מסלולי לכביש דו-מסלולי, בעל שני נתיבים לכל כיוון, עם אפשרות לנתיב שלישי לכל כיוון, מאילת ועד לאצבע הגליל • כביש 90 הוא הכביש הארוך ביותר בישראל שאורכו כ-480 ק"מ, כאשר כמעט לכל אורכו הוא כביש חד-מסלולי ללא מעקה הפרדה – דבר שגורם לריבוי תאונות חזיתיות והופך את ניסיונות העקיפה בו למסוכנים
אורך המקטע החדש שייפתח לתנועה הוא כ-5 ק"מ, והוא כולל נסיעה במנהרת יקנעם בעלת 3 נתיבים בכל כיוון, מעבר במחלף התלת-מפלסי של תל קשיש ונסיעה על גשר ויאדוקט באורך של כ-700 מטר לכיוון צפון-מזרח
לאחר מאבק שהובילו העיריות רמת-גן וקריית אונו, ולאחר שבקריית אונו הוקפאו היתרי בנייה בשכונה החדשה אריאל שרון בה שיווקה המדינה קרקעות לפרויקטי מחיר למשתכן, אישרה רשות מקרקעי ישראל תקציב בסך 200 מיליון שקל לסלילת דרך משה לוי, שתשרת את היוצאים מקריית אונו ואת השכונות המזרחיות של רמת-גן
אלקטרואד, חברה-בת של אלקטריאון, הפועלת בתחום הטעינה האלחוטית של כלי רכב חשמליים באמצעות טכנולוגיית "כביש חכם", עלתה לשלב הסופי במכרז לבחינת טכנולוגיות כביש חשמלי בשוודיה • צפויה לקבל ממינהל התחבורה השוודי מיליון קרונות (כ-400 אלף שקל)
מתחילת השנה נהרגו 16 רוכבי אופניים חשמליים • בשנת 2017 נפגעו 248 ילדים מתחת לגיל 16 בזמן רכיבה על אופניים חשמליים • חברי הכנסת צריכים להתעורר ולהוציא מחוץ לחוק את הרכיבה על אופניים חשמליים לפני גיל 18 • קשה להשתחרר מהתחושה שעשרות או מאות אלפי בני הנוער, שעולים מדי יום על הכביש, הפכו לשקופים בעיניהם וחייהם הפקר
תשתית מיושנת ומספר כלי רכב שגדל משנה לשנה, מאיימים על יציבות הגשרים המשמשים מליוני אנשים בכל יום • בישראל: 145 גשרים נמצאים בדירוג הנמוך ביותר - "חמור"
עלות הפרויקט נאמדת בכמיליארד שקל • הבנייה צפויה להתחיל ב-2019 וכביש 16 ייפתח לתנועה ב-2023
עפ"י הדוח הדו-שנתי שפרסם הארגון בתחילת השנה, יש בישראל כמעט 2,800 כלי רכב על כל קילומטר כביש • בספרד, המדינה השנייה הכי צפופה, הנתון עומד על 1,300 כלי רכב לקילומטר, פחות ממחצית
המכרז להקמת שלושה נתיבים מהירים חדשים, שיקלו על הכניסות לתל-אביב ממחלף שפיים, מחלף מורשה וראשון-לציון, יפורסם ככל הנראה רק בסוף 2018
בדו"ח המבקר נטען שההיערכות של התחבורה היבשתית בישראל לרעידות אדמה מסכנת חיי אדם • הדו"ח קובע שעשרות גשרים בין עירוניים עלולים להיפגע
המדינה שיווקה קרקע לשכונת מגורים חדשה בקריית אונו במסלול מחיר למשתכן, אך סלילת שני כבישים מרכזיים עליהם מתבססת השכונה נדחתה בגלל מחלוקות של ראשי הערים רמת-גן וקריית אונו עם המדינה • התוצאה: עיריית קריית אונו החליטה להקפיא את הוצאת היתרי הבנייה לשנתיים לפחות
עלות המימון הנמוכה מאפשרת לכאורה למדינה להשקיע סכומים גדולים מאוד בפתרונות תחבורתיים ולהפוך את ענף התשתיות והתחבורה לכדאי מאוד להשקעה • מהן הסיבות לכך שזה לא קורה, ומתי, אם בכלל, המצב הזה ישתנה?
פיתוח הכבישים המואץ בצפון הארץ נראה מרשים לבאים מבחוץ, אבל לא פתר את בעיית התושבים
במוקד הסכסוך בין קצא"א לבין הקבלן עודד תורג'מן, שנחשב למקורב לראש עיריית חדרה, עומד "כביש מריבה" שסללה חברת "אמירי זיכרון יעקב" של תורג'מן בסמוך לירידה מכביש החוף לחדרה
החברה: הכביש נסלל באופן פיראטי שמסכן את הציבור ■ הקבלן עודד תורג'מן: היו לי אישורים, כולל מקצא"א, לצורך הסלילה, שנועדה להקל את עומס התנועה בכניסות לחדרה ולהפחית תאונות ■ מקצא״א נמסר בתגובה: "סלילת הכביש נעשתה בצורה לא חוקית וללא כל אישורים"
איך קרה שעומסי התנועה הבלתי נסבלים הפכו למקור הכנסות לא אכזב למדינה, מדוע הבעיה האחרונה של משרד התחבורה היא תקציבים לתחבורה ציבורית, ואיך אנחנו יודעים שלאוצר אין אמון בפתרונות של משרד התחבורה (שאותם הוא מתקצב)?
כביש 1מירי רגבמשרד האוצרמשרד התחבורהנתיב תחבורה ציבוריתנתיבי איילוןפקקי תנועהתחבורהתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה