העתיד של יצרניות הרכב ברור למדי: תחום הרכב האוטונומי החמקמק, שעדיין רחוק משימוש אמיתי, ותחום הרכב החשמלי, שבו העתיד במידה רבה כבר כאן • החברות המסורתיות מצטרפות למרוץ וכבר פועלות בהיקף נרחב בתחומים האלה - וההשקעה בסקטור כולו נראית כמו הזדמנות
על רקע משבר האספקה, הודיעו חברות ליסינג לציי רכב גדולים כי ההחלפות המתוכננות לינואר עשויות להידחות בחודשים • חלק מהחברות מנצלות את ההיצע המצומצם עבור השוק הפרטי, וחלק מצמצמות משמעותית את מגרשי מכירות הרכב המשומש
עפ"י הערכות, גם ב-2022 טסלה תמשיך להיות שחקנית חזקה ברכב החשמלי, אבל לא תשפיע דרמטית על שוק הרכב בישראל • בחברה שואפים לנצל את הבאזז כדי להיכנס למגזר ההייטק, אבל בחברות הליסינג לא ממהרים לאמץ את הרכב החשמלי
בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה נמסרו בישראל כ-7,800 כלי רכב חשמליים חדשים, עליה של כ-528% לעומת התקופה המקבילה אשתקד • המשלוח הבא של טסלה, שינחת בתחילת נובמבר, ייקח את סך המכירות השנתיות של רכב חשמלי בישראל מעבר ל-10,000 יחידות
בתוך רבעונים ספורים הפך שוק הרכב ישראלי משוק של קונים, שמחוזרים על ידי המוכרים, לשוק של מוכרים עם זמני המתנה הולכים ומתארכים והנחות מזעריות • איך זה קרה, על מי זה משפיע ומה עושים • גלובס עושה סדר
הצרכנים ירכשו באשראי מוצרים כמו מוצרי חשמל ויוכלו להחליפם במוצרים חדשים עם תקופת תשלומים חדשה, כשהכוונה היא להרחיב את סל המוצרים בהמשך גם לעולמות נוספים • הרכישה לא תתפוס מסגרת אשראי קיימת לצרכנים • המיזם הוא בשיתוף עם קבוצת יזמים בראשות מנכ"ל המכללה למינהל רפי גמיש
מהגבלות קילומטרים לאי ודאות על ערכי הגרט - הרכב החשמלי משבש באופן יסודי את המודל העסקי של חברות הליסינג • היבואנים וציי הרכב מפעילים לחצים על חברות הליסינג להכניס את המכוניות החשמליות לשוק, שבתגובה יושבות על הגדר ומסרבות להיכנע
המחסור העולמי המתמשך בשבבים פוגע משמעותית באספקת הרכב החדש לישראל, שחווה ביקוש שיא • האם ומתי נתחיל לראות הקלה, ואילו דפוסי התמודדות מאמצים הצרכנים, חברות הליסינג והיבואנים כדי להתמודד עם המשבר
הרכב החשמלי צובר תאוצה בישראל במכירות וברמת העניין, אבל המספרים עדיין קטנים, ורוכשים פוטנציאליים רבים יושבים על הגדר • אם גם אתם מתלבטים: הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על ההווה והעתיד של שוק הרכב החשמלי
בלי פעילות ליסינג עצמאית משלה ועם שני מותגי מכוניות שבקושי מפגינים נוכחות בשוק, המתחרים של דלק רכב עושים לה בית ספר • אבל לא היינו ממהרים להכניס את החברה לדפי ההיסטוריה - לדלק רכב ולבעלים אגמון יש מוניטין של שליפת שפנים מהכובע
החברה בוחנת להציע את כלי הרכב ישירות ו/או באמצעות חברות הליסינג המקובלות • במקביל היבוא של טסלה מסין עשוי להתרחב בשנה הבאה בעקבות הסכמי הסחר של ישראל
אמדוקס והתעשייה האווירית, שהצי שלהן כולל אלפי כלי רכב, החלו לתמרץ את העובדים שלהן לעבור לכלי רכב חשמליים, והן לא היחידות • בענף מעריכים כי התהליך יואץ בשנה הבאה בעקבות הגדלה משמעותית במספר הדגמים החשמליים שיוצעו בארץ
למרות הקורונה, שוק הרכב הישראלי הפגין בחודשיים הראשונים של השנה שיעורי צמיחה גבוהים בהשוואה למדינות המפותחות • אבל דלילות מקורות המימון של השוק המוסדי, ותחזיות המאקרו הקודרות של האוצר ביחס למשק, מעמידות בסימן שאלה את סיכויי המגמה להימשך
בזמן שלטסלה יש כבר צבר הזמנות מכובד בישראל, ישנם סימני שאלה בנוגע לתנאים שיוצעו למשתמשי הליסינג ולגבי תשתית הטעינה והשירות בפריפריה
כמעט 50 אלף כלי רכב חדשים עלו על כבישי ישראל בחודש החולף, וחברות הליסינג "פתחו את ברז ההזמנות"
כלכלני מידרוג מעריכים שהתאוששות ענף המלונאות צפויה להימשך מספר שנים, שבעלי המשרדים יתקשו לאכלס שטחים פנויים ושתחום האנרגיות המתחדשות ימשיך בצמיחה משמעותית • ומה צפוי בבנקים ובחברות האשראי ב-2021?
אלדןטסלהיבוא רכבמכונית חשמליתמכירות כלי רכבצי רכברכב חברהרכב חדששבביםשוק הרכב