וואלה ברנז'ה נסגר, "מי נגד מי" יצא לחופשה ארוכה, ו"העין השביעית" נאבקת על קיומה • איך יכול להיות שדווקא בצל פרשות 2000 ו־4000 אתרי ביקורת התקשורת הולכים ונעלמים, ומה יעשה כלב השמירה של הדמוקרטיה ללא כלבי שמירה משל עצמו?
לכאורה, עבורי ועבור צוותי הצילום זאת הייתה עוד זירת רצח • אבל עבור הילדים הסקרנים שהסתובבו באותה השעה שם בינינו זה הבית וזאת המציאות • כל אחד ואחת מהם יכול היה להיות סילבנה צגאיי • טור אורחת • פירמה
בראיון מיוחד ל"גלובס" על רקע הבחירות בישראל, מציין אדריאן וולדרידג’, העורך הפוליטי של "האקונומיסט" הבריטי, כי המשבר העולמי ב–2008 הוביל לגל של מנהיגים פופוליסטיים ברחבי העולם וניתן לראות את זה גם פה • הוא לא חוסך ביקורת מהעיתונות • ויש לו גם מה לומר על מנהיג הלייבור, ג’רמי קורבין, ויחסו לישראל
האויב הגדול של כולנו הוא היעדר המודעות. היעדר המחשבה. היעדר. בזה בדיוק אנחנו מנסים להילחם ב"גלובס" • ניסינו ונמשיך לנסות להבחין יותר ויותר בין "דעה" לבין "מידע", להציג מגוון דעות שונות, לייצר לכם מידע מסודר ומתועדף, נקי ככל האפשר מדעה פוליטית כזו או אחרת
צבי אשכנזי, שהפך בזמן קצר לתופעת טוויטר מסקרנת, אמנם סירב בתוקף לחשוף את זהותו, אבל כן הסכים להתראיין לגיליון המשפיעים של "פירמה" • בטוויטר • כמובן בלי לוותר על סיום כל משפט במילים מחוברות, עם נקודות ועם צבי • הצלחתו הצלחתנו • פירמה
צוות "המשרוקית של גלובס" קיבל היום את פרס DIGIT לעיתונות דיגיטלית • מנהל המשרוקית בועז רקוץ': "עמדות ודעות הן חיוניות, אבל תתעקשו שהשיח יתנהל קודם כל במישור עובדתי"
מנימוקי הזכייה: "בעידן של פייק ניוז ואובדן אמון במוצר העיתונאי, הצליח מיזם 'המשרוקית' לחזור ליסודות של העבודה העיתונאית ולייצר מוצר עיתונאי רלוונטי, משפיע ואמין"
עפ"י נתוני TGI המתפרסמים הבוקר, החשיפה ל"גלובס" עמדה בשנה החולפת על 4.8% • "גלובס" הוא העיתון היומי היחיד הצומח בישראל, בניגוד למגמה בעיתונות הכללית ובעיתונות הכלכלית
למעט "גלובס" שרושם עלייה של 4.5% בחשיפה בימים א'-ד' - כל העיתונים רשמו ב-2018 ירידה משמעותית בחשיפה, לעתים במספרים דו-ספרתיים • "ידיעות אחרונות" רושם ירידה של 18.5% בחשיפה, ו"ישראל היום" - ירידה של 18% • גם ברדיו יש ירידה בשיעורי ההאזנה הליניאריים, אבל היא מתונה ביחס לירידה בעיתונות
החדשות המזויפות שמופצות ברשתות, לעתים ע"י מדינות זרות, מערערות את יסודות הדמוקרטיה ומשפיעות על דעת הקהל • במדינות שונות כבר הבינו שהפתרון הוא הקמת ארגוני בדיקת עובדות שמנתחים, מאמתים ומפריכים אמירות שונות
השקרנית התגלתה בגרמניה עוד ב-1914. הכועס התגלה בגרמניה ב-2010. בני דמותו צצו במהירות בבריטניה, בארה"ב, באיטליה, בברזיל. עכשיו מחפשים את הפוטנציאל שלו גם בנתיבי איילון • שימושי הלשון האלה מעולם לא הסתיימו בוויכוחים סלוניים. הם הכשירו אלימות ואיפשרו אותה. זהירות
מידע אישי על מאות פוליטיקאים פורסם ברשת האינטרנט במתקפה שעשויה לפגוע באמון הציבור במוסדות הדמוקרטיים • העיתונים נעתרו לבקשת הממשלה שלא לפרסם את המידע, אך בעידן הרשתות החברתיות, דווקא התעלמות של התקשורת מהמידע עשויה ללבות את המדורה
מאמין בחדשות מקומיות, לא מפחד משיתוף-פעולה עם מפרסמים ובעד זכות הציבור לצרוך תכנים קלים • מנכ"ל ענקית התקשורת האמריקאית הרסט, סטיבן שוורץ, מנווט את האימפריה של האזרח קיין לעידן המדיה הרב-ערוצית, ומתרחב גם לעסקי הבריאות, התעופה והרכב • גם המנהל שהתחיל את דרכו כעיתונאי ב"וול סטריט ג'ורנל" מבין שאי-אפשר לסמוך יותר על פרנסה מעיתונות
כך אמרה הערב יו"ר גלובס אלונה בר און בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" • "אנחנו אמורים לתעדף את המציאות ולתווך אותה בשקיפות"
"למרות הביקורת על העיתונות, התפקיד שלה היה ונשאר חשוב: היא מציפה נושאים קריטיים ומתווכת בין האזרחים לבין המגזר העסקי והציבורי, בין האינדבידואלים לבין הכפר הגלובלי של ההייטק והיזמות" • פרויקט 10 הסטארט-אפים המבטיחים של גלובס
ynetאלונה בר אוןגלובסידיעות אחרונותישראל היוםעיתונאיםעיתונות מקוונתפיטוריםרדיורשתות חברתיות