שנתיים וחצי לאחר מכירתה לאינטל, מובילאיי ערכה לראשונה כנס משקיעים שבו הציגה את התחזיות שלה להמשך - החל ממסחור נתונים שמגיעים מכלי רכב ועוד מוניות אוטונומיות • במובילאיי הציגות הכנסות של 640 מיליון דולר מתחילת השנה • נשיא החברה, אמנון שעשוע: "אנחנו רצים למרחקים ארוכים"
השירות מבוסס על טכנולוגיה של הסטארט-אפ הסיני פוני • Via עומדת מאחורי הטכנולוגיה שמאפשרת את הנסיעה השיתופית
חזון הרכב האוטונומי מבטיח עולם תחבורתי בטוח ונקי, אבל בדרך הוא חושף ומנגיש לשוק האזרחי המסחרי טכנולוגיות מתקדמות בעלות פוטנציאל צבאי רגיש, שעלולות להפוך לאיום בידיים הלא נכונות
ג'ו הייר, האחראי על תחום האוטו-טק בבנק ההשקעות קרדיט סוויס, מסביר בראיון ל"גלובס" מה הבעיה של יצרניות הרכב, נותן עצות לסטארט-אפים הישראליים ("צריכים משקיעים עם סבלנות"), וצופה לאן תתפתח התעשייה העולמית ("הרבה כסף יופנה לפיתוח מערכות הפעלה לרכב וסוללות")
חלק מהסיבות לשינויים הן פנימיות, כמו פגיעה בשוק ההיברידיות כתוצאה מעדכון המס הירוק, וחלקן נובעות מתהליכים גלובליים בשוק • מה שלא משתנה הוא החיבה של הישראלים לג'יפונים שלהם
פורטליקס מפתחת פלטפורמה לאוטומציה של בדיקות בטיחות לרכבים אוטונומיים ופיתחה שפה לתיאור תרחישים שנועדה להפוך לסטנדרט בבדיקות בטיחות של רכבים אוטונומיים ומערכות עזר מתקדמות לנהג • גייסה עד היום כ-16 מיליון דולר
כך אמר ג'ונתן ווינר, מנכ"ל משותף בחברת Sidewalk Infrastructure Partners, בכנס ג'רני של EY ישראל ושל "גלובס" • מנכ"ל HERE Mobility ליעד יצחק: "הצמיחה של אובר וחברות שיתוף הנסיעות לא מעבירה משתמשי רכב פרטי לתחבורה שיתופית, אלא דווקא את משתמשי התחבורה הציבורית"
במסגרת הפרויקט מונה החודש מנהל בכיר לשעבר מקבוצת פולקסווגן בתור נשיא פעילות התחבורה-כשירות (MAAS) של מובילאיי
מבחינת אינטל, הדרך להוכיח שהרכישה השתלמה עדיין רחוקה, אך חשוב לזכור שהשווי עבורה יכול להיות גבוה יותר מזה שהמשקיעים בבורסה היו מעניקים למובילאיי, מכיוון שאינטל מרוויחה תועלת נוספת מהרכישה - היא לומדת באמצעות מובילאיי את שוק הרכב • פרשנות
ב.מ.וו וטויוטה משקיעות בסטארט-אפ מתחרה, חברת בוש הגרמנית מפתחת יחידות מצלמה חכמות, וממשלת סין מתכננת "לייצר מובילאיי מקומית" • האם הגב הרחב של בעלת הבית אינטל יסייע לחברה?
סגירת הסטארט-אפ הישראלי אוריקס ויז'ן באחרונה מהווה אינדיקציה לעיכוב בייצור המסחרי של רכבים ללא נהג • המשקיעים הופכים בררנים יותר, חברות אוטו-טק שוקלות שנמוך טכנולוגי, ומלחמת הסחר מקשה על בחירת נתיב שיווקי • האם קורטיקה והיילו הישראליות עשויות להרוויח מההרעה בשוק?
החלטה לסגור את החברה הגיעה בעקבות עיכובים בפיתוח הרכב האוטונומי אשר הובילו להאטה בשוק שבו פועלת החברה • דוד בן בסט, המייסד וסמנכ"ל המו"פ לשעבר, בשיחה עם "גלובס": "אני לא הייתי חלק בהחלטה לסגור את החברה"
יצרנית הקורקינטים החשמליים הסינית Segway -Ninebot Group חשפה בסוף השבוע קורקינט אוטונומי למחצה, שיוכל להחזיר את עצמו לתחנת הטענה באופן אוטומטי • לפי דיווח ברויטרס, החברה מסרה באירוע ההשקה כי הקורקינט החדשני צפוי להיות זמין בשנה הבאה
דוח המועצה קורא לגבש מדיניות ממשלתית להתמודד עם אתגרי המעבר לרכב אוטונומי וחשמלי • החדשות הטובות: פחות תאונות דרכים, הפריון יגדל, ומשפחות יוכלו לוותר על רכב שני • החדשות הרעות: הפקקים יתארכו, והמדינה לא תפחית את נטל המס
מייסד מובילאיי מצנן את הציפיות של המשקיעים והציבור לעלייתו על הכביש של הרכב ללא נהג בשנתיים הקרובות, כפי שבכירים בתעשיית הרכב העולמי מבטיחים כבר שנים • איך למרות הדחיות והבעיות, ההשקעות הכבדות ברכב האוטונומי עדיין כאן, ומה בכל זאת צופן העתיד?
וויימו, חברה-אחות של גוגל המפתחת רכבים אוטונומיים, החלה לשלב WiFi במוניות האוטונומיות שלה כדי לנסות למשוך נוסעים נוספים • החברה השיקה את שירות המוניות האוטונומיות "וויימו וואן" בפיניקס בדצמבר האחרון, כשתעריפי הנסיעות דומים לשל שירותי שיתוף הנסיעות אובר וליפט
מובילאיי (Mobileye)אוטוטקאינטלאמנון שעשועאפלבינה מלאכותיתהנפקהטסלהמכונית חשמליתתערוכת CES