בבדיקה השנתית של משרד החקלאות התגלה שיעור חריגות זניח ■ החקלאות האורגנית בישראל מהווה רק 1.5% מכלל התוצרת החקלאית המיוצרת בישראל
בשוק הסיטונאי השלימה העגבנייה זינוק של עד 47% מתחילת המבצע ■ חקלאי בדרום: "אי-אפשר לבצע קטיף. הפועלים לא רוצים לעבוד, ואי-אפשר להכריח אותם"
בזמן שהחקלאים מאשימים את הרשתות, אלה מציגות רווח גולמי סביר ■ אז היכן הבעיה? בזמן שחלק מהפירות והירקות נמכרים במחירי הפסד - חלקם האחר נמכר במחיר כפול מהעלות ■ וגם: מה הסיכוי ש"מחאת הפלפלים" תשרוד?
כמו פרות, אנחנו צרכנים שכלואים ברפת, ושכחנו מהו חג שבועות
תרנגול עירום, צבר ללא קוצים ומלפפונים בצורות שונות: אלה רק מעטים מהפיתוחים המלהיבים שעובדים עליהם בימים אלה ממש במכוני המחקר ובחברות החקלאות המובילות בארץ
ביוזמץ אגודת הסטודנטים ו"חקלאות חברתית ישירה" תתקיים מחר בקמפוס אוניברסיטת ת"א מכירה של פירות וירקות במחירים ללא פערי תיווך
עפ"י נתונים שמסרה היום הקרן לביטוי נזקי טבע בחקלאות, גשמי הזעף ומטחי הברד הכבדים פגעו ביותר מ-500 משקים חקלאיים בכל רחבי הארץ
בסניף הרשת בצפון הארץ נחש הצליח לחדור לדוכן המלפפונים ■ היזהרו בפעם הבאה שאתם בוחרים ירקות בשופרסל ■ שופרסל: "באופן חריג הצליח לחדור בשדה נחש לתוך התוצרת החקלאית שסופקה לסניף"
מה עומד מאחורי היוזמה לאסור מכירת פירות וירקות במחירי הפסד?
החוק החדש מבטל הלכה למעשה את הפטור מהסדר כובל שחל עד כה על הסיטונאים העוסקים בשיווק תוצרת חקלאית ■ החוק מתיר על כנו את הפטור מהסדר כובל שיש לחקלאים
בדיקה של משרד החקלאות מגלה פערי מחיר משמעותיים ■ ההסבר: רוב התוצרת החקלאית המשווקת לצרכן הישראלי מגודלת בארץ ולכן זולה יותר
מועצת הצמחים קוראת לצרכנים לא להירתע ממראה הבננות ולהמשיך לקנות כרגיל
מסתמנת נכונותם של היפנים לקדם את ההליכים ולאשר את היצוא מישראל, בהסתמך על ההסכמים הקיימים בין ישראל לארה״ב והאיחוד האירופי - בעיקר של פלפלים מאזור הערבה, תבלינים, גזר ופקעות אמריליס
בכל דירוגי המותגים המובילים בקמעונאות אין ייצוג למותגי פירות וירקות ■ המותג המוכר ביותר בתחום הוא תפוזי Jaffa, ואחריו פירות וירקות כרמל
בעידן שבו מדברים כולם על יוקר המחיה, מפתיע לגלות קהל הולך וגדל המעדיף לשלם יותר על ירקות אורגניים ■ "גלובס" בודק אילו חוות חקלאיות מציעות לצרכנים משלוח אורגני עד הבית, מה מחיר התענוג ומה כדאי לבדוק מבעוד מועד
דורון שטיין: העלאה סמלית ב-1% של המע"מ על התוצרת החקלאית לא תייקר את הסל של הלקוחות, וסביר שרשתות השיווק אף יעדיפו לספוג את הייקור בעצמן
חקלאותחקלאיםיבואיוקר המחיהירקותישראל במלחמהמכסמשרד החקלאותעודד פוררפירות